Emner man bare VED giver lidt debat-ballade!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

qp

Og ved i hvad... jeg er pisse træt af, at læse om " Dengang var det meget bedre og hyggeligere på baby.dk" osv osv.... Ved at skrive sådan vil i gerne fremstå som meget bedre og mere medgørelige mennesker end alle mulige andre herinde og det er da ikke fair - især når i (gamle) er lige så gode om, at piske en stemning op som alle mulige andre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Honningblomst

Og ved i hvad... jeg er pisse træt af, at læse om " Dengang var det meget bedre og hyggeligere på baby.dk" osv osv.... Ved at skrive sådan vil i gerne fremstå som meget bedre og mere medgørelige mennesker end alle mulige andre herinde og det er da ikke fair - især når i (gamle) er lige så gode om, at piske en stemning op som alle mulige andre!

Næ, for vi er jo alle en del af den gode eller dårlige stemning , At den var en anden og nemmere at holde en god stemning dengang var jo som jeg og flere andre skriver, fordi der var færre herinde, så lad os da få det bedste ud af det som det er nu. Og så alle sørge for at dele en god stemning frem for at skabe en dårlig.

Knus Eva..

Anmeld

20. marts 2010

otlitrom

qp skriver:

Og ved i hvad... jeg er pisse træt af, at læse om "ff0000;"> Dengang var det meget bedre og hyggeligere på baby.dk" osv osv.... Ved at skrive sådan vil i gerne fremstå som meget bedre og mere medgørelige mennesker end alle mulige andre herinde og det er da ikke fair - især når i (gamle) er lige så gode om, at piske en stemning op som alle mulige andre!

Det vil jeg give dig ret i. snakken om "dengang" gør, at jeg nogle gange føler, at min indmeldelse på siden har været en af de, der har ødelagt "Jeres" side.... På den anden side mener jeg, at jeg debatterer i en pæn tone, og ikke kaster med mudder, og føler måske ikke den er henvendt på mig... Der vil altid være en fortid for alting! Men hvis man lever i den, i stedet for nu'et, hvordan kommer det så ikke til at gå?

I slipper ikke af med mig! Jeg elsker Pøver At Blive Gravid, og allermest Barnløshedsbehandligsgruppen! Resten holder jeg mig fra, hvis ikke jeg gider debatere... Jeg gider ikke lade mig provokere af alt muligt. Man vælger sine kampe!

Anmeld

20. marts 2010

dorthemus

qp skriver:

TAK  Bliver også lidt træt i kinderne over den bemærkning

Anmeld

20. marts 2010

Kvindemin

Jeg forstår ikke hvorfor i ser det som noget negativt, føler i jer truffet?

Vi/jeg siger blot at det bare dengang var noget helt andet, såmænd ikke andet end dét.

Der vil jo altid komme nye til, dejligt.

Anmeld

20. marts 2010

Kamelia

qp skriver:

Måske du skulle lade være med, at deltage i debatterne hvis de påvirker dig som du jo selv beskriver, at de gør?

Så der er ingenting der påvirker dig herinde??

Så som dem der taler om at der var bedre herinde før....

Debatter påvirker, ja det kan vi vist ikke undgå!

Kamelia

Anmeld

20. marts 2010

Kamelia

myprincess skriver:

Emnet er altså ikke oprettet for at skabe splid. Jeg er ny herinde så jeg ved altså ikke om det emne har været oppe før ?

og så meget modstander er jeg altså heller ikke af det, der er bare nogle ting der undrede mig og så ville jeg gerne høre nogle flere meninger.

Må man ikke undre sig ? eller er det kunne visse ting man må undre sig over ? Jeg synes det er underligt hvis man ikke engang må oprette et emne om selvvalgt kejsersnit da det har været en del i medierne på det sidste ?

Hmmm som jeg skrev i starten, ville jeg netop ikke have at det som sådan skulle blive personligt og derfor skrev jeg ikke først hvad der havde gjort mig gal........men så så jeg for mig en storm af gætterier og det gad jeg ikke.

Nej det er ikke mod dig personligt, undskyld at det føles sådan.

Der er bare ofte de der indlæg der virkelig ikke kan undgå at ramme mange, hårdt. Indlæg som netop grund til selvvalgt kejsersnit, men også dem om amning eller ikke amning, ryger eller ikke ryger, at tage mange kg på under graviditet, tyk eller tynd og ved gud om, om man så har ret til at få børn......ret til....er det et fisketegn? Samt mange andre af den type. Alt sammen noget der oftest ramme nogle der har taget svære valg i livet.

OG så bliver det ofte fremstillet lidt ala medierne, som om man slet ikke har tænkt sig om!

Jeg har et planlagt selvvalgt ikke medicinsk begrundet kejsersnit bag mig og tro mig det var IKKE et let valg. Måske er det derfor at lige den tråd dit indlæg medfødte bare fik trykket lige på den der knap, som ikke er så god at trykke på. Jeg fik bare følelsen af at åhhh for fanden da ikke igen, skal vi nu hagles ned for det valg vi har truffet, skal man virkelig igen og igen forsvare sit valg!

Jeg ønsker ikke at vende vrangen ud på mig selv herinde og forsøge at begrunde mit valg, jeg skulle mene at mit valg er accepteret og mødte fuld forståelse på det sygehus hvor jeg fik mit kejsersnit OG selv samme fødselslæge kan måske også fortælle at NEJ det blev så ikke rosenrødt af at overtale mig til vaginal fødsel 3 gang........men det er så en HELT anden historie, som heldigvis er historie i dag!

Jeg er sgu ked af at det lige er dig min galde ramte med 110 i timen, det er på ingen måde personligt. Jeg synes også at huske at du i din tråd også nævner at du er træt af at blive sat i bås som ung mor og ja så ved du måske også lidt hvad det er der fik mit blod i kog!

Og jooo som een siger så kan jeg jo vælge at holde mig væk fra debatten, men åhhh i mine øre er det den mest letkøbte afvisning at smide afsted. Det lugter i min verden lidt af ret ind eller forsvind

Men jeg skal gøre mit bedste og gøre som mine højt elskede pingviner......smil og vink......bare smil og vink!!

Kamelia

Anmeld

20. marts 2010

qp

Kamelia skriver:

Så der er ingenting der påvirker dig herinde??

Så som dem der taler om at der var bedre herinde før....

Debatter påvirker, ja det kan vi vist ikke undgå!

Kamelia

Jo da der er da ting der påvirker mig, men nu er det ikke mig der skriver hvor vred jeg bliver over diverse tråde herinde, og heller ikke mig der har et problem med emnet i denne tråd, men dig selv.

Anmeld

20. marts 2010

qp

kitty skriver:

Det vil jeg give dig ret i. snakken om "dengang" gør, at jeg nogle gange føler, at min indmeldelse på siden har været en af de, der har ødelagt "Jeres" side.... På den anden side mener jeg, at jeg debatterer i en pæn tone, og ikke kaster med mudder, og føler måske ikke den er henvendt på mig... Der vil altid være en fortid for alting! Men hvis man lever i den, i stedet for nu'et, hvordan kommer det så ikke til at gå?

I slipper ikke af med mig! Jeg elsker Pøver At Blive Gravid, og allermest Barnløshedsbehandligsgruppen! Resten holder jeg mig fra, hvis ikke jeg gider debatere... Jeg gider ikke lade mig provokere af alt muligt. Man vælger sine kampe!

Anmeld

20. marts 2010

et-ønske

qp skriver:

Tak fordi der endelig var en der kunne formulere hvordan jeg har haft det i meget lang tid! '

Er blevet anbefalet siden af en veninde, og har savnet den velkomst hun havde beskrevet hun havde fået.... Men jeg falder nok bare ikke rigtigt ind?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.