myprincess skriver:
Emnet er altså ikke oprettet for at skabe splid. Jeg er ny herinde så jeg ved altså ikke om det emne har været oppe før ?
og så meget modstander er jeg altså heller ikke af det, der er bare nogle ting der undrede mig og så ville jeg gerne høre nogle flere meninger.
Må man ikke undre sig ? eller er det kunne visse ting man må undre sig over ? Jeg synes det er underligt hvis man ikke engang må oprette et emne om selvvalgt kejsersnit da det har været en del i medierne på det sidste ?
Hmmm som jeg skrev i starten, ville jeg netop ikke have at det som sådan skulle blive personligt og derfor skrev jeg ikke først hvad der havde gjort mig gal........men så så jeg for mig en storm af gætterier og det gad jeg ikke.
Nej det er ikke mod dig personligt, undskyld at det føles sådan.
Der er bare ofte de der indlæg der virkelig ikke kan undgå at ramme mange, hårdt. Indlæg som netop grund til selvvalgt kejsersnit, men også dem om amning eller ikke amning, ryger eller ikke ryger, at tage mange kg på under graviditet, tyk eller tynd og ved gud om, om man så har ret til at få børn......ret til....er det et fisketegn? Samt mange andre af den type. Alt sammen noget der oftest ramme nogle der har taget svære valg i livet.
OG så bliver det ofte fremstillet lidt ala medierne, som om man slet ikke har tænkt sig om!
Jeg har et planlagt selvvalgt ikke medicinsk begrundet kejsersnit bag mig og tro mig det var IKKE et let valg. Måske er det derfor at lige den tråd dit indlæg medfødte bare fik trykket lige på den der knap, som ikke er så god at trykke på. Jeg fik bare følelsen af at åhhh for fanden da ikke igen, skal vi nu hagles ned for det valg vi har truffet, skal man virkelig igen og igen forsvare sit valg!
Jeg ønsker ikke at vende vrangen ud på mig selv herinde og forsøge at begrunde mit valg, jeg skulle mene at mit valg er accepteret og mødte fuld forståelse på det sygehus hvor jeg fik mit kejsersnit OG selv samme fødselslæge kan måske også fortælle at NEJ det blev så ikke rosenrødt af at overtale mig til vaginal fødsel 3 gang........men det er så en HELT anden historie, som heldigvis er historie i dag!
Jeg er sgu ked af at det lige er dig min galde ramte med 110 i timen, det er på ingen måde personligt. Jeg synes også at huske at du i din tråd også nævner at du er træt af at blive sat i bås som ung mor og ja så ved du måske også lidt hvad det er der fik mit blod i kog!
Og jooo som een siger så kan jeg jo vælge at holde mig væk fra debatten, men åhhh i mine øre er det den mest letkøbte afvisning at smide afsted. Det lugter i min verden lidt af ret ind eller forsvind
Men jeg skal gøre mit bedste og gøre som mine højt elskede pingviner......smil og vink......bare smil og vink!!
Kamelia