Hvorfor vil du ikke have dit barn i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

TbCp

Eva skriver:

Alle skal gå i legestue, der må ikke være det ene og det andet og det tredje, du skal tage gæstebørn ind og gerne flere, du kan risikere at få fire børn under et år osv osv...

Jeg kan godt forstå at mange ikke ønsker at byde deres børn det som dp systemet tilbyder, det er bare ikke godt nok Og det handler ikke om den enkelte dagplejer, omend der er en de der ikke burde være der. jeg synes så også det burde laves en uddannelse hvor man lærte om børn i den alder og ikke bare kan komme ind fra gaden.

Knus Eva..

Nu ved jeg ikke hvordan det er i andre kommuner, men i Odense og i Assens kommune kommer man som nyansat dagplejer på "dagplejer-kursus". Her lærer man om børns udvikling, sund mad, aktiviteter, hvordan man passer på sin egen krop, 1. hjælp osv osv.
Det synes jeg er er virkelig godt tiltag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan det er i andre kommuner, men i Odense og i Assens kommune kommer man som nyansat dagplejer på "dagplejer-kursus". Her lærer man om børns udvikling, sund mad, aktiviteter, hvordan man passer på sin egen krop, 1. hjælp osv osv.
Det synes jeg er er virkelig godt tiltag!

Men at få et kursus er jo ikke en uddannelse. Jeg synes virkelig der skulle laves en omkring børn i den alder, udvikling, psykologi osv... da også for at dagplejerne kan få den respekt de fortjener eller de fleste gør og så man kan hjælpe dem på vej der stadig mener at straf er en naturlig del af opdragelse osv osv...

Knus Eva..

Anmeld

21. marts 2010

TbCp

Eva skriver:

Men at få et kursus er jo ikke en uddannelse. Jeg synes virkelig der skulle laves en omkring børn i den alder, udvikling, psykologi osv... da også for at dagplejerne kan få den respekt de fortjener eller de fleste gør og så man kan hjælpe dem på vej der stadig mener at straf er en naturlig del af opdragelse osv osv...

Knus Eva..

Nej det er det selvfølgelig ikke, men jeg synes nu det er en rigtig god idé.... samtidig skal dagplejerne også arbejde med de pædagogiske lærerplaner så der kommer lidt tanke bag de ting de foretager sig.

Anmeld

21. marts 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Nej det er det selvfølgelig ikke, men jeg synes nu det er en rigtig god idé.... samtidig skal dagplejerne også arbejde med de pædagogiske lærerplaner så der kommer lidt tanke bag de ting de foretager sig.

Men for at arbejde med dem er det jo lidt hovedløst ikke at give dem en form for grundviden....udd..

Anmeld

22. marts 2010

lion

Mor til David skriver:

Hmm... Er det ikke lidt modsigende????

Nej det synes jeg ikk.

Jeg vil enten være mor på fuldtid, ellers skal de i vuggestue.

Jeg ved godt at hvis jeg passede dem selv, ville det være som hos en dp, men hvis jeg blev syg, skal min børn så ikk i en gæste dp

Anmeld

22. marts 2010

Mira0911

Mht. VS - Foregår det da på samme måde, som dagpleje med ferier...

Har et familiemedlem hvis barn går i VS, i sommerferien, kommer han i hvilken som helst VS, som moderen ikke selv kan bestemme...

Vi kan heller ikke selv bestemme hvor vores skal hen i dp, når vores går på ferie...

Anmeld

22. marts 2010

Heidi B

Har ikke læst de andre svar.

Min første indkydelse da vi skulle flytte fra Frederiksberg til Havdrup og de skulle fra vuggestue i dagpleje, var da Åh nej!!! Jeg tænkte at her kom jeg med to drenge der skulle have nogle udfordringer og så skulle de passe et sted med 4 max 5 børn. Jeg tænkte at det ville slet ikke gå og se sikkert ville blive understimuleret. da vi var til møde med vores dp, kom panikken omkring sygdom og ferie, for de kunne ikke love at Jeppe og Mikkel ville komme i samme gæstepleje.

MEN, alt blev gjort til skamme.

Vi havde verdens bedste dagpleje mor, som aldrig var syg, pånær 6 uger hvor hendes datter var indlagt, vi klarede de tre uger selv, og så kom de i samme gæstepleje. Ikke sjovt, men det gik.

De fik masser af udfordringer og til dels er det hendes fortjeneste at de blev renlige da de var 2 år og 10 mdr. Vi var rigtig glad for hende, og skulle jeg have flere børn, skulle de ned til hende...

Vi ses stadig!!!

Anmeld

22. marts 2010

lene

Grunden  til at vi ikke valgte dp til den mindste, var fordi den store gik i dp og var i mange forskellige gæste dper og så fik de severet mariekiks og andet i den stil til eftermiddagsmad, ellers var dp sød, så der for valgte vi vs denne gang er og er bare super glade for det, det er en integrede, så når hun skal i børnehave kender hun de voksne i forvejen,

det kan da godt være alle dper ikke er ens, men det var derfor vi valgte vs

Anmeld

22. marts 2010

LinLin

lion skriver:

Nej det synes jeg ikk.

Jeg vil enten være mor på fuldtid, ellers skal de i vuggestue.

Jeg ved godt at hvis jeg passede dem selv, ville det være som hos en dp, men hvis jeg blev syg, skal min børn så ikk i en gæste dp

Men dit argument for vuggestue var at der er flere børn! Der er da endnu færre hjemme ved dig end i en dagpleje...???

Anmeld

24. marts 2010

Tina2

Vi har den BEDSTE dagplejer til Milas!!!  Fåes ikke bedre....

De er til gymnastik hver uge i hallen med andre DP'ere, de går på besøg hos andre DP'ere og får selv besøg, de besøger alle 4 børnehaver i byen, er rigtig meget udenfor, går i heldagslegestue og laver en masse... Så vi klager bestemt ikke over vores DP :-)

Hun havde forleden den første sygedag overhovedet mens Milas har været der (og han skal i BH om 5 uger) så det er ikke meget der har været brug for gæste DP- det er mest hvis hun har haft omsorgsdage eller kursusdage, og der har vi så muligheden for at holde ham hjemme, da jeg jo arbejder i vores eget firma:-)

Så har kun brugt gæste DP en eneste dag til ham....

Min datters DP'er var ikke så stabil, men der var i det mindste gæstehus inde i Aalborg som hun kunne komme i, men jeg holdt hende oftest hjemme de dage DP var syg (hun havde arb skade). Dengang var jeg i aftenvagt, og havde jeg hende så hjemme så kom min mand hjem inden jeg kørte.....

Men hende vi har nu, hun er bare  Desuden er her ingen VS i byen, men det er heller ikke nødvendigt med en DP'er som hende:-)

Ved godt indlægget var om hvorfor man IKKE havde valgt DP, men synes lige jeg ville skrive noget godt om vores, da hun er den bedste der fåes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.