Hvorfor vil du ikke have dit barn i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.277 visninger
49 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

Honningblomst

Kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre...er der pga dårlige erfaringer, rygter eller hvad der det..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Pige2009

Jeg har søgt vuggestueplads til Laura i en integreret institution, så hun kan gå direkte i børnehave derfra. Derudover er der ofte færre børn pr. pædagog i en vuggestue end hos dagplejen. Et andet argument er sammensætningen af børn, som er bedre i vuggestuen, hvor der både er flere på samme alder og yngre/ældre. Desuden er der hele problematikken med rygning, som er ikke-eksisterende i en vuggestue.

Det er nogle af mine argumenter

K.h. Linda

Anmeld

19. marts 2010

SHERO

Jeg synes dagplejere kan være rigtig hyggelige, jeg har valgt at skrive elias op til vuggestue, fordi jeg simpelthen ikke kan overskue det der gæstepleje de kommer i hvis dp er syg eller på ferie. Kan ikke hænge sammen når jeg ikke har bil og skal møde tidligt, hvis jeg pludselig skal med offentlig transport... Så det er sådan set den eneste grund...

Anmeld

19. marts 2010

Fam. Madsen

Marcus startet i vuggestue som 6mdr. gammel men tog ham ud af den fordi at hun ikke ville give ham hans flaske også blev han heller ikke skift der så han blev taget ud.

nu går han i vuggestue, og jeg fortryder jeg ikke valgte det med det samme han er så glad for det og der er aldrig noget der over. 

så grunden er dårlig erfaring med dagplejen jeg melde det med dagplejen til kommunen og der blev ikke gjort noget 

Anmeld

19. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Fordi det er alt for usikkert. Det vil aldrig være en de altid kender og de kan komme 100 steder rundt. - Samtidig er de helt vildt få børn...

Idun var i 9 forskellige dagplejer på 3 mrd og det var kun fordi jeg holdte hende hjemme på dage, hvor hun skulle have en ny igen igen igen igen igen...

Til sidst kravlede hun rundt på væggene til kl. 23, kunne ikke sove og græd og var ked af det hele tiden... Jeg var ved at blive sindsyg.. og stakkels Idun var nærmest blevet sindsyg. Så tog jeg hende ud og FORLANGTE at hun kom tidligt i børnehave (2 år og 5 mrd). Hun faldt helt til ro og blev SÅ glad

Så den næste SKAL i VS... De er liiiige ved at beslutte at der skal laves en vs ved vores børnehave (yay) og hvis den bliver vedtaget, så kan den nå at være færdig til Fnug skal i vs Ellers skal vi have plads i Roskilde i nærheden af mit arbejde. Jeg vil IKKE i dagpleje helvede igen

Anmeld

19. marts 2010

Kristina V

Vi var faktisk rigtig glad for vores dp. hun lavede en masse aktiviteter med børnene, gav også Karoline sin flaske det første stykke tid og hun var bare super god.

Men fordi Line var en del syg, og dp'en selvfølgelig også skulle have ferie osv. så synes jeg at alt det der gæste dp blev for meget. (plus vi blev anbefalet af sygehuset at melde hende i vugger), så fik vi hende i vuggestue.

Jeg har aldrig fortrudt mit valg. Lille mand i maven kommer ud at gå ved Karoline i en børnehave hvor de tager ind fra 2 år af, så indtil han er 2 kommer han i dp da Kolding har så lang venteliste til vugger.

Så er da ikke bleg igen for en dp'er, men er helt klart mest til vuggestue...

Anmeld

19. marts 2010

Vingummien

Eva skriver:

Kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre...er der pga dårlige erfaringer, rygter eller hvad der det..

Knus Eva..

Emil er i den vuggestue han er i fordi at det er blandet børn fra hele verden, jeg ønsker han skal have den mening at alle er lige. Han kan være der lige til han starter i skole da der også er børnehave der og storbørns gruppe som han auto er skrevet op til.

Jeg tror han får mere her end ved en dp. De har mere tid og kan tage sig mere af det enkelte end en dp kan da en pædagog fra stuen kan gå fra med det enkelte barn og der vil stadig være 2 voksne tilbage på stuen til resten af børnene.

De har længere åben end en dp

Anmeld

19. marts 2010

lion

Herhjemme hedder det vuggestue fordi der er flere børn. Hvis jeg havde mulighed havde jeg passet dem selv.

Anmeld

19. marts 2010

NaFe

Jeg har valgt dp fra da jeg gerne ville have min datter skulle være sammen med en masse børn... Syntes a 2 andre børn er lige i underkanten... Og det der med gæstedagpleje det gider jeg simphel ikke... Hun har super gode rammer i sin vuggestue... Og ja når jeg går gennem vores center en formiddag kl10 så er alle dagplejemødrene nede i føtex og handle....Det syntes jeg sku ikke min datter skal...

Anmeld

19. marts 2010

Christinahr

Vi bor i en stor by og har valgt vuggestue af flere grunde.

Da vi boede på landet havde vi en fantastisk dagpleje. Hun mødtes med tre eller fire andre dagplejere fra nærområdet en gang om ugen + til fødselsdage, fastalavn og lign og hvis der var behov for gæste dagpleje kom de over til en af de andre dagplejere - ir og med de så hinanden en gang om ugen kendte både børn og voksne hinanden. Det fungerede virkelig godt.

Herinde i byen kender jeg flere der har (eller har haft) problemer med mange forskellige gæstedagplejere og der har været skrevet en del om det i de div. aviser.

Derudover synes jeg det er træls at det er dagplejeren der bestemmer hvornår jeg skal holde ferie, fridage og lign fordi jeg er tvunget til at have ferie samttigdig med mindre jeg ønsker en gædtedagpleje jeg måske ikke kender eller der ligger i den modsatte ende af byen.

Så vi har hovedsageligt valgt vuggestue for at undgå mange forskellige gæstedagplejere, for at vi selv kan bestemme ferie og for ikke at skulle ringes op kl halv syv med en besked om at vi skal afl et andet sted i byen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.