Eva skriver:
Alle skal gå i legestue, der må ikke være det ene og det andet og det tredje, du skal tage gæstebørn ind og gerne flere, du kan risikere at få fire børn under et år osv osv...
Jeg kan godt forstå at mange ikke ønsker at byde deres børn det som dp systemet tilbyder, det er bare ikke godt nok Og det handler ikke om den enkelte dagplejer, omend der er en de der ikke burde være der. jeg synes så også det burde laves en uddannelse hvor man lærte om børn i den alder og ikke bare kan komme ind fra gaden.
Knus Eva..
Jeg syntes heller ikke at man burde kunne komme ind fra gaden og blive dagplejer. Normalt kommer man igennem 2-3 samtaler og en godkendelse af hjemmet før man ansættes som dagplejer.
Men alligevel smutter der jo nogen igennem nettet som aldrig burde have været ansat. Det kan man jo så også sige sker i vs.
Det er jo nu med fyringsrunderne at komunerne burde benytte chancen til at rydde op i både dagplejere/institutioner/skoler og mange andre kommunale arbejdspladser hvor man har fået ansat smutterne.
Jeg syntes at de krav der stilles til tider gør det svært at være privat person og dagplejer samtidig.
Nu er jeg ikke ryger men rygning er et problem i dagplejen. Min kollega må godt ryge i sin stue kl 1631, når hun har for og kl 644 lige inden hun åbner. Men så må hun ikke ryge resten af dagen indenfor. Det er sørme da en mærkelig udmelding. Jeg syntes jo at man burde kunne stille krav til 100% røgfrie hjem i dagplejen. Men min ryger-kollega burde jo også have lov til at bestemme over sit eget hjem i de timer hun ikke arbejder. Der syntes jeg det ikke hænger sammen.
Men samtidig er dagplejen jo et fantastisk tilbud til de børn der har brug for ro, små forhold og mindre risiko for smitte osv bl.a. er dagplejen jo rigtig god til de for tidligt fødte. Hvis man så bare ville give dagplejerene den uddannelse det krævede.
Og lige den med uddannelse er min kæphest. Hvorfor vælger man som kommune at have mange dagplejere og få vs men samtidig give så ringe økonomiske vilkår at man i virkeligheden afvikler dagplejen.
Anmeld