Hvorfor vil du ikke have dit barn i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

finkedinke

katrine26 skriver:

Hej.

Jeg må ærligt indrømme jeg sidder og bliver en smugle ked af det når jeg læse folks grunde til ikke at sende deres børn i dp.

Er helt indforstået med at vi alle har forskellige meninger og nogle desværre komme ud for en dp som bare ikke lever op til kravene.

Jeg syntes da vis man er ude for at ens dagplejer ryger når børnene er der eller handler ind til sit eget behov at man skal tage en snak med ens kommune om det.

At de går ned og handle ind med børnene til børnene syntes de fleste børn faktisk er meget hyggeligt da de kan være en del af det ( vuggestuener gør det også) bare det ikke er hverdag.

At der flere voksne par børn i en vu passer ikke. de fleste steder hedder det 1-5 og nogle gange højre.

Har arbejde både i vu og arbejder pt som dagplejer nu så kender til begge dele og ja der er både fordele og ulemper ved begge to.

jeg syntes ikke man skal lade sig afskrække af andres meninger og oplevelser af hensyn til både vu og dagplejer, men finde ud af hvad ens egen og ens barns behov er og tage beslutningen ud fra det.

Vis man har et barn som er stille og rolig og måske er lidt forsigtig så ville det være oplagt med en dp plads. og i den anden ende har man et barn som der bare er fuldt gang i og en masse gå på mod så er vu jo nok det bedste men igen det er jo en smags sag.

At dp børn holder fast i en barnevogn er i sidste ende for deres egen sikkerhed og man burde måske være glad for de kommer ud i den friske luft. det er nemlig ikke altid vu børn gør det ( oplevelse ud fra min egen erfaring ).

Hilsen en glad og vellidt dagplejer.

Også dagplejer og ville netop skrive et lignende indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Honningblomst

finkedinke skriver:

Også dagplejer og ville netop skrive et lignende indlæg

Men tråden handlede om hvorfor man IKKE ville have sit barn i dagpleje. Hvis I laver en tråd om hvorfor man vil, så vil I få en lige så lang tråd om alt det negative ved vuggestue og positive om dp. Jeg ville bare gerne høre overvejelser omkring det at fravælge dp.

Knus..

Anmeld

21. marts 2010

Honningblomst

Tak for svar til alle jer der svarede på mit spørgsmål..

Jeg er meget enig i jeres overvejelser og må indrømme at jeg synes det dp system har overlevet sig selv. Det blev lavet som nødløsning og har nu ekstisteret i 30 år... og inde jeg får pisk for min udtagelse så vil jeg lige sig at det IKKE handler om den enkelte dagplejer og om hvorvidt han eller hun er god, men udelukkende om de krav der stilles ikke passer sammen med det at være dagplejer...det er i hvert fald min mening.

ryst posen og brug det bedste fra begge verdener.

Knus Eva..

Anmeld

21. marts 2010

finkedinke

Eva skriver:

Men tråden handlede om hvorfor man IKKE ville have sit barn i dagpleje. Hvis I laver en tråd om hvorfor man vil, så vil I få en lige så lang tråd om alt det negative ved vuggestue og positive om dp. Jeg ville bare gerne høre overvejelser omkring det at fravælge dp.

Knus..

Har jeg netop gjort

Anmeld

21. marts 2010

finkedinke

Eva skriver:

Tak for svar til alle jer der svarede på mit spørgsmål..

Jeg er meget enig i jeres overvejelser og må indrømme at jeg synes det dp system har overlevet sig selv. Det blev lavet som nødløsning og har nu ekstisteret i 30 år... og inde jeg får pisk for min udtagelse så vil jeg lige sig at det IKKE handler om den enkelte dagplejer og om hvorvidt han eller hun er god, men udelukkende om de krav der stilles ikke passer sammen med det at være dagplejer...det er i hvert fald min mening.

ryst posen og brug det bedste fra begge verdener.

Knus Eva..

Hvilke krav tænker du på?

Anmeld

21. marts 2010

Honningblomst

finkedinke skriver:

Har jeg netop gjort

Og jeg har svaret...

Anmeld

21. marts 2010

Honningblomst

finkedinke skriver:

Hvilke krav tænker du på?

Alle skal gå i legestue, der må ikke være det ene og det andet og det tredje, du skal tage gæstebørn ind og gerne flere, du kan risikere at få fire børn under et år osv osv...

Jeg kan godt forstå at mange ikke ønsker at byde deres børn det som dp systemet tilbyder, det er bare ikke godt nok Og det handler ikke om den enkelte dagplejer, omend der er en de der ikke burde være der. jeg synes så også det burde laves en uddannelse hvor man lærte om børn i den alder og ikke bare kan komme ind fra gaden.

Knus Eva..

Anmeld

21. marts 2010

finkedinke

Eva skriver:

Alle skal gå i legestue, der må ikke være det ene og det andet og det tredje, du skal tage gæstebørn ind og gerne flere, du kan risikere at få fire børn under et år osv osv...

Jeg kan godt forstå at mange ikke ønsker at byde deres børn det som dp systemet tilbyder, det er bare ikke godt nok Og det handler ikke om den enkelte dagplejer, omend der er en de der ikke burde være der. jeg synes så også det burde laves en uddannelse hvor man lærte om børn i den alder og ikke bare kan komme ind fra gaden.

Knus Eva..

Jeg syntes heller ikke at man burde kunne komme ind fra gaden og blive dagplejer. Normalt kommer man igennem 2-3 samtaler og en godkendelse af hjemmet før man ansættes som dagplejer.
Men alligevel smutter der jo nogen igennem nettet som aldrig burde have været ansat. Det kan man jo så også sige sker i vs.

Det er jo nu med fyringsrunderne at komunerne burde benytte chancen til at rydde op i både dagplejere/institutioner/skoler og mange andre kommunale arbejdspladser hvor man har fået ansat smutterne.

Jeg syntes at de krav der stilles til tider gør det svært at være privat person og dagplejer samtidig.
Nu er jeg ikke ryger men rygning er et problem i dagplejen. Min kollega må godt ryge i sin stue kl 1631, når hun har for og kl 644 lige inden hun åbner. Men så må hun ikke ryge resten af dagen indenfor. Det er sørme da en mærkelig udmelding. Jeg syntes jo at man burde kunne stille krav til 100% røgfrie hjem i dagplejen. Men min ryger-kollega burde jo også have lov til at bestemme over sit eget hjem i de timer hun ikke arbejder. Der syntes jeg det ikke hænger sammen.

Men samtidig er dagplejen jo et fantastisk tilbud til de børn der har brug for ro, små forhold og mindre risiko for smitte osv bl.a. er dagplejen jo rigtig god til de for tidligt fødte. Hvis man så bare ville give dagplejerene den uddannelse det krævede.

Og lige den med uddannelse er min kæphest. Hvorfor vælger man som kommune at have mange dagplejere og få vs men samtidig give så ringe økonomiske vilkår at man i virkeligheden afvikler dagplejen.

Anmeld

21. marts 2010

finkedinke

Eva skriver:

Jeg kan godt forstå at mange ikke ønsker at byde deres børn det som dp systemet tilbyder, det er bare ikke godt nok

Knus Eva..

har lige redigeret lidt i dit indlæg, ved godt at det er taget ud af sammenhæng.

Jeg vil bare sige at den holdning har jeg jo til vuggestuer. Jeg kan ikke forstå at man vil byde sit barn en vuggestue, hvor der er mange børn på samme stue, dårligere normering end dagplejen og skiftende ufaglærte vikarer hele sommeren.

Anmeld

21. marts 2010

Honningblomst

finkedinke skriver:

har lige redigeret lidt i dit indlæg, ved godt at det er taget ud af sammenhæng.

Jeg vil bare sige at den holdning har jeg jo til vuggestuer. Jeg kan ikke forstå at man vil byde sit barn en vuggestue, hvor der er mange børn på samme stue, dårligere normering end dagplejen og skiftende ufaglærte vikarer hele sommeren.

Jeg har ikke kendskab til vs så kan ikke udtale mig og heldigvis haved jeg en god dagplejer.

Som skrevet andet sted, burde man ryste posen og give de små de bedste betingelser...der findes skidt og god af det hele.

Og hvis det skulle være helt ideelt, så skulle alle om de ville kunne gå hjemme ved egne børn indtil bh start.. er lykkelig for jeg ikke har små børn mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.