Hvorfor vil du ikke have dit barn i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

TbCp

Jeg ved godt det ikke lige var det dit indlæg gik ud på... men jeg er da godt nok overrasket over at folk har så dårlig erfaring med dagplejere...

Vi elsker vores! Hun har været dagplejer i 15 år og er ikke træt af sit arbejde. Hun mødes hver dag med andre dagplejere og hver 2. mandag er de i legestue. Så Liva kender de andre dagplejere og har en (rimelig) fast gæstedagplejer, hvor hun også elsker at kommer.

Jeg har ingen problemer med gæstedagpleje når børnene kender de andre dagplejere i gruppen.

Liva er født 5 uger før tid, og vi vidste jo ikke om der ville være nogle følger af dette.... men vi er nu rigtig glade for at hun kom i dagpleje da hun har det svært med større forsamlinger.

Nå det var jo et sidespring, ville blot sige at det overrasker mig og gør mig lidt ked at der er så mange dårlige erfaringer med dagplejere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Michael healer

Fam. Madsen skriver:

Marcus startet i vuggestue som 6mdr. gammel men tog ham ud af den fordi at hun ikke ville give ham hans flaske også blev han heller ikke skift der så han blev taget ud.

nu går han i vuggestue, og jeg fortryder jeg ikke valgte det med det samme han er så glad for det og der er aldrig noget der over. 

så grunden er dårlig erfaring med dagplejen jeg melde det med dagplejen til kommunen og der blev ikke gjort noget 

Hej

Marcus startet i vuggestue som 6mdr. gammel

Skulle der ikke have stået startet hos Dagplejemor ?

mvh Michael

Anmeld

20. marts 2010

Kvindemin

Zafir skriver:

Fordi det er alt for usikkert. Det vil aldrig være en de altid kender og de kan komme 100 steder rundt. - Samtidig er de helt vildt få børn...

Idun var i 9 forskellige dagplejer på 3 mrd og det var kun fordi jeg holdte hende hjemme på dage, hvor hun skulle have en ny igen igen igen igen igen...

Til sidst kravlede hun rundt på væggene til kl. 23, kunne ikke sove og græd og var ked af det hele tiden... Jeg var ved at blive sindsyg.. og stakkels Idun var nærmest blevet sindsyg. Så tog jeg hende ud og FORLANGTE at hun kom tidligt i børnehave (2 år og 5 mrd). Hun faldt helt til ro og blev SÅ glad

Så den næste SKAL i VS... De er liiiige ved at beslutte at der skal laves en vs ved vores børnehave (yay) og hvis den bliver vedtaget, så kan den nå at være færdig til Fnug skal i vs Ellers skal vi have plads i Roskilde i nærheden af mit arbejde. Jeg vil IKKE i dagpleje helvede igen

Kom hun så i børnehave, så tidligt. Og hvordan kan man få lov til det??

Anmeld

20. marts 2010

Kvindemin

Som Tbcp skriver, overrasker det også mig meget at det bliver set sådan på. Men klart er man jo ikke enig, idet man selv ser dagpleje som det bedste og det skal man jo heller ikke være.

En skrev at i en vuggestue var der ikke så mange fremmede pædagoger ????
Jeg er selv i en vuggestue, og der er nye pædagoger (afløsere) hver dag, som børnene ikke har set noget til før.

En anden skriver at der er færre børn om en voksen????
I en vuggestue kan man nemt være 11 børn og 1 voksen et par timer

Jeg tror bare det bunder ud i, at nogle er til vuggestuer og andre til dagplejere

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Chritinap skriver:

Kom hun så i børnehave, så tidligt. Og hvordan kan man få lov til det??

Altså - når man læser på kommunens hjemmeside, står der at børn optages i børnehave, når de er 2 år og 10 mrd. I enkelte tilfælde kan barnet optages nogen måneder før. Så besluttede jeg at nogen måneder måtte være et fortolkningsspørgsmål og tog sælger/overbeviser hatten på

Jeg sendte hende en dag med min moster på arbejde (som er souchef i en børnehave) og fik en pædagogisk vurdering af Idun inden jeg ringede til kommunen Og min moster sagde HELT klar til børnehave.

Men altså - jeg tror ikke det er helt normalt at børn optages i børnehave så tidligt. Men vi fik lov

Anmeld

20. marts 2010

Skouboe

Nu var spørgsmålet jo, hvorfor du IKKE ville have dit barn i DP. og jeg tror det har afholdt folk der - som jeg selv - er ovenud lykkelig for vores DP fra at svare.

Hun har endnu ikke været syg, og når hun har ferie har vi et gæste DP hus, hvor der er nogle fastansatte pædagoger (det bruges iøvrigt også når DP er syg) og det fungerer fantastisk.

Vores DP er også "gammel&garvet", har selv 4 børn og har et godt forhold til de andre i gruppen. De ses til legestue hver mandag og er på besøg ihvertfald 1 gang ugentligt hos hinanden.

Freja får ofte hjemmelavede grovboller mv hos hende og hun stortrives der. Den eneste ting der er i øjeblikket er, at der ikke er nogle børn "ledige" i Egedal, så de er kun 2 hos hende, men vi satser på at hun snart bliver fyldt op..

Anmeld

20. marts 2010

LotteGabriella

Zafir skriver:

Fordi det er alt for usikkert. Det vil aldrig være en de altid kender og de kan komme 100 steder rundt. - Samtidig er de helt vildt få børn...

Idun var i 9 forskellige dagplejer på 3 mrd og det var kun fordi jeg holdte hende hjemme på dage, hvor hun skulle have en ny igen igen igen igen igen...

Til sidst kravlede hun rundt på væggene til kl. 23, kunne ikke sove og græd og var ked af det hele tiden... Jeg var ved at blive sindsyg.. og stakkels Idun var nærmest blevet sindsyg. Så tog jeg hende ud og FORLANGTE at hun kom tidligt i børnehave (2 år og 5 mrd). Hun faldt helt til ro og blev SÅ glad

Så den næste SKAL i VS... De er liiiige ved at beslutte at der skal laves en vs ved vores børnehave (yay) og hvis den bliver vedtaget, så kan den nå at være færdig til Fnug skal i vs Ellers skal vi have plads i Roskilde i nærheden af mit arbejde. Jeg vil IKKE i dagpleje helvede igen

Heroppe  hvor vi bor (Nykøbing M.) har de netop gjort noget for at komme det til livs, det med at de bliver kastet rundt fra den ene til den anden, hvis DP er syg (der er først lige blevet åbnet en privat vuggestue for 3 mdrs. tid siden ellers er der INGEN). De har bygget et gæstehus, hvor børnene kan komme hen (hvis f.eks. deres faste DP er langtidssyg) hvor det er de samme pædagoger der er der, dog bliver børnene jo så jævnligt udskiftet. Jeg synes det fungerer ok, men de mangler at sætte grænser ude i gæstehuset, hvor børnene nærmest passer sig selv

Idéen er ellers rigtig god synes jeg, men der skulle bare lige laves nogle ændringer efter min mening

Jeg må dog indrømme at hvis får vi en til, så søger jeg en plads ude i privatvuggestuen

Anmeld

20. marts 2010

zille_87

Min store dreng gik i DP og det var fantastisk, havde en super sød og god DP mor som min søn var lige så glad for som jeg, så kun positive oplevelser fra dengang

Min datter er startet i VS her for en måndes tid siden og det er simpelhen fordi at DP lukket alt for tidligt heroppe i Helsingør, så hverken jeg eller manden ville kunne nå at hente hende, og hvis lukketiden ville passe, passer åbningstiden ikke, da hun så vil åbne for sent i forhold til vores mødetider

Vi er rigtige glade for VS, så har også kun positiv erfaringer fra VS.

Anmeld

20. marts 2010

Chalala85

Feluca09 skriver:

Jeg har valgt dp fra da jeg gerne ville have min datter skulle være sammen med en masse børn... Syntes a 2 andre børn er lige i underkanten... Og det der med gæstedagpleje det gider jeg simphel ikke... Hun har super gode rammer i sin vuggestue... Og ja når jeg går gennem vores center en formiddag kl10 så er alle dagplejemødrene nede i føtex og handle....Det syntes jeg sku ikke min datter skal...

Det er jeg helt enig i. Jeg synes ikke det er helt okay de får løn for at handle ind til aftensmad osv. Og hvorfor skal ungerne med ud og handle. Hellere på legepladsen eller i legestue eller sådan noget i den stil.

Anmeld

20. marts 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Min datter gik i dp og det var et mareridt!

Hun blev sendt frem og tilbage da der konstant var sygdom eller ferie blandt dagplejerne, og det var så synd for hende. Har også oplevet flere gange ikke at kunne få hende passet, da der ikke var nogle pladser nogen steder!! Og så var flere af dem rygere som røg inden døre

Til sidst fik hun endelig en fast dagplejer, men hun behandlede ikke min datter ordentligt. Det endte med min datter blev opprioriteret og fik en vuggestueplads da hun var 2½. Min søn fik heldigvis en vuggestueplads fra start. Skal jeg have flere børn vil jeg gøre alt for at de kommer i vuggestue også, ville ALDRIG aflevere mit barn i en dagpleje mere.

Når jeg ser en dagplejer komme gående med sine fire børn i eller ved siden af tvillingevognen bliver jeg faktisk ofte lidt ked af det. Husker hvordan min egen pige brugte det meste af formiddagen på at gå rundt og holde i en vogn... Og ser ofte dagplejemødre med børn f.ex ude og shoppe eller handle... stakkels børn siger jeg bare.

Ved godt der findes mange fantastiske dagplejere... jeg har desværre bare aldrig mødt dem.

Håber og tror også på at dagplejen ender med at blive afskaffet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.