Hvorfor vil du ikke have dit barn i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

Kvindemin

Zafir skriver:

Altså - når man læser på kommunens hjemmeside, står der at børn optages i børnehave, når de er 2 år og 10 mrd. I enkelte tilfælde kan barnet optages nogen måneder før. Så besluttede jeg at nogen måneder måtte være et fortolkningsspørgsmål og tog sælger/overbeviser hatten på

Jeg sendte hende en dag med min moster på arbejde (som er souchef i en børnehave) og fik en pædagogisk vurdering af Idun inden jeg ringede til kommunen Og min moster sagde HELT klar til børnehave.

Men altså - jeg tror ikke det er helt normalt at børn optages i børnehave så tidligt. Men vi fik lov

Vi står netop i noget lign. problem.
Så kan man måske ringe ind til kommunen og hører ad??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

LinLin

Herhjemme hedder det vuggestue fordi der er flere børn. Hvis jeg havde mulighed havde jeg passet dem selv.

Hmm... Er det ikke lidt modsigende????

Anmeld

20. marts 2010

LinLin

Vi ELSKEDE vores fantastiske dagplejer! Hun var syg 2 gange i de to år David gik der. De var ude at gå eller lege i hendes have hver dag og fik sund mad! David var SÅ glad for hende og hendes mand  - og det var jeg også

Men denne gang regner jeg med at det bliver vuggestue - dels fordi dagplejeren er stoppet (hun fortsatte et par mdr ekstra ifht hvad hun havde regnet med, for at David ikke skulle 2-3 mdr i en anden dagpleje inden han skulle i bhv!), dels fordi David går i integreret inst. og de derfor gerne skulle gå samme sted

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Chritinap skriver:

Vi står netop i noget lign. problem.
Så kan man måske ringe ind til kommunen og hører ad??

DU skal bare tale for din syge moster. Så burde de da kunne gøre et eller andet!!!... For det holder ikke at de bliver kastet rundt alle mulige steder

Anmeld

20. marts 2010

Fam. Madsen

Michael healer skriver:

Hej

Marcus startet i vuggestue som 6mdr. gammel

Skulle der ikke have stået startet hos Dagplejemor ?

mvh Michael

Jo undskyld tak for rettelsen

Anmeld

20. marts 2010

L-Mortil3

Ja jeg vil jo gerne have at Liam IKKE kommer i DP, men det gør han desværre, ALLE VS er bugget op flere år ud i tiden, og hvis der mod alt forventning endelig skulle komme en plads, har vi nok ikke råd, da en VS i min kommune koster over 3 gange så meget i forhold til DP, og efter at have læst beretningerne, er jeg da slet ikke tryg ved at en DP er vores eneste mulighed

Anmeld

20. marts 2010

Kvindemin

Zafir skriver:

DU skal bare tale for din syge moster. Så burde de da kunne gøre et eller andet!!!... For det holder ikke at de bliver kastet rundt alle mulige steder

Jeg prøver. Ih hvor jeg håber nu

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Chritinap skriver:

Jeg prøver. Ih hvor jeg håber nu

SUPER!!! Jeg krydser fingre!! Jeg håber det går. Fortæl endelig når du har snakket med dem.

Anmeld

21. marts 2010

katrine26

Hej.

Jeg må ærligt indrømme jeg sidder og bliver en smugle ked af det når jeg læse folks grunde til ikke at sende deres børn i dp.

Er helt indforstået med at vi alle har forskellige meninger og nogle desværre komme ud for en dp som bare ikke lever op til kravene.

Jeg syntes da vis man er ude for at ens dagplejer ryger når børnene er der eller handler ind til sit eget behov at man skal tage en snak med ens kommune om det.

At de går ned og handle ind med børnene til børnene syntes de fleste børn faktisk er meget hyggeligt da de kan være en del af det ( vuggestuener gør det også) bare det ikke er hverdag.

At der flere voksne par børn i en vu passer ikke. de fleste steder hedder det 1-5 og nogle gange højre.

Har arbejde både i vu og arbejder pt som dagplejer nu så kender til begge dele og ja der er både fordele og ulemper ved begge to.

jeg syntes ikke man skal lade sig afskrække af andres meninger og oplevelser af hensyn til både vu og dagplejer, men finde ud af hvad ens egen og ens barns behov er og tage beslutningen ud fra det.

Vis man har et barn som er stille og rolig og måske er lidt forsigtig så ville det være oplagt med en dp plads. og i den anden ende har man et barn som der bare er fuldt gang i og en masse gå på mod så er vu jo nok det bedste men igen det er jo en smags sag.

At dp børn holder fast i en barnevogn er i sidste ende for deres egen sikkerhed og man burde måske være glad for de kommer ud i den friske luft. det er nemlig ikke altid vu børn gør det ( oplevelse ud fra min egen erfaring ).

Hilsen en glad og vellidt dagplejer.

Anmeld

21. marts 2010

Mie A

Fordi det er et meget skrøbeligt system, som min store pige desværre skulle opleve.

De 2 små er derfor kommet i vuggestue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.