Vi var i banken i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Bavianis

Hej Rosa

Huset ser bare flæske fedt ud - der er vist ikke mange der ikke synes det er lækkert! Vi har selv købt drømmehuset, som vi flyttede ind i oktober sidste år. Banken sagde at det ville se fiiiint ud med vores lønninger, og tilstandsrapporten meldte kun om 2 k2'ere, hvilket er usædvanligt, selv på nybyggede huse (vores hus er fra 1926).

Det er virkelig ikke for at hælde malurt i bægeret - og I kan jo låne en pæn slat af svigerforældrene, men jeg vil bare sige, at selvom drømmehuset er i perfekt stand (konstruktion, tag, isolering, vand, kloakker, vinduer etc., etc...), så er der bare SÅ mange uforudsete omkostninger ved at købe et hus - især med den alder det har - uanset om standen er perfekt. Der er altid noget der lige går i stykker - det er ikke uheld, men dagligdag når man er husejer. Derudover kommer alle de ting man skal ud og have, hvis man ikke har haft hus før: stiger, trillebør, havemøbler, haveslanger, redskaber, værktøj etc..

Ihh - jeg ved egentligt ikke hvad jeg vil sige med dette indlæg, andet end at I skal tænke Jer om, for det er virkelig også en stor omvæltning at skulle spare hele tiden, og ikke have råd til det man gerne vil have, uanset hvor "nødvendigt" man synes det er. Og der kommer jo ikke mindre af den slags nu hvor man skal have en lille. 

Når det så er sagt, så købte jeg selv drømmehuset - og der ER bare så skønt når man vågner op hver morgen, eller om eftermiddagen kører ind i indkørslen og tænker: "Hvor er det vildt det er mit - at det er mig der bor her...". 

Mange kærlige hilsner, Susanne

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

MariaJ

DK skriver:

Tsk tsk tsk...

Det ser sååååå dejligt ud! Skønt, hyggeligt og smukt!! Hvad ville i sætte i stand? Alt ser da fint og beboeligt ud? Jeg kan da godt se at man evt. kunne skrubbe lidt alger af terrassen men derudover? Jeg synes da det ligner det helt perfekte hus der er en overraskende smuk blanding af centrum-chik-cafe latte-mor og lilla-slynge-mutter-country-idyl!!

KØB KØB KØB!!! Lån og stjæl!!! Få fat i "my precious" nu!

Knus Ditte -Der slet slet ikke er den økonomiske ansvarlige i vores familie!!

Ha ha. Lån og stjæl. Det er nok den morsomste kommentar jeg har læst længe .

Jeg ville også være megafristet til at slå til, men er nok heller ikke kendt for mit fornuftige forhold til penge.

Maria

Anmeld

16. marts 2010

qp

Rosa skriver:

Præcis... Du rammer netop hovedet på sømmet...  Vi har grinet meget siden i går af at vi lige præcis er ved at gå i redebyggerfælden og begå fejl nr. 1 i bogen, nemlig at sætte os i et for dyrt hus fordi det kunne være såååå hyggeligt med græs under babyfødderne  Det er bare SÅ typisk!!! 

Niklas sidder pt med exelarket fremme og kigger på at HVIS vi kunne låne 800.000 af hans forældre der skal til at sælge deres butik inden længe så behøvede vi ikke låne mere end det lille beløb i banken som vi pt. er godkendt til nu her mens jeg kun har barselsindkomst... Hvis det kunne lade sig gøre så ville vi ikke sidde for mere end max. 5-6000 om måneden+el og det er 2-3000 mindre om måneden end nu... Så kunne det nok godt lade sig gøre at få råd til en bøf en gang imellem selvom ungen skal i vuggestue, skulle jeg mene...

Okay... jamen det synes jeg slet ikke lyder slemt, hvis der altså ikke kommer en masse uforudsigelige udgifter i forbindelse med huskøbet Røde bøffer skal der sgu være råd til i ny og næ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.