Hvorfor vælge at blive ungmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Loa

Eva skriver:

Hvorfor er du overrasket over mit billede...

Har bare ikke set dig før, og så var det bare sleeet ikke sådan jeg havde forestillet mig dig.......

Ved ikke hvorfor jeg havde en idé om meget kort brunt/rødt hår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Honningblomst

Har bare ikke set dig før, og så var det bare sleeet ikke sådan jeg havde forestillet mig dig.......

Ved ikke hvorfor jeg havde en idé om meget kort brunt/rødt hår

Hihi... nej, jeg er ret så langhåret og lyshåret...

Og hej...her er jeg.. en ung gammel mor eller..? bliver man mon ved at være ung mor selvom man jo bliver ældre?

Anmeld

16. marts 2010

Loa

Eva skriver:

Hihi... nej, jeg er ret så langhåret og lyshåret...

Og hej...her er jeg.. en ung gammel mor eller..? bliver man mon ved at være ung mor selvom man jo bliver ældre?

Gud ej hvor vildt....

Men okay, man danner sig jo bare nogle tanker når man ikke har set folk før....

Syntes dog ikke du ser gammel ud..... (det var ment som en kompliment ikke en fornærmelse)

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Loa skriver:

Gud ej hvor vildt....

Men okay, man danner sig jo bare nogle tanker når man ikke har set folk før....

Syntes dog ikke du ser gammel ud..... (det var ment som en kompliment ikke en fornærmelse)

Kender det godt,... når ikke vi ser mennesker så tror jeg vi har brug for at danne et billede af dem...jeg er også virkelig tit blevet overrasket..

Og Tak... jeg er snart en gammel kone på 35 år...men jeg er nu helt tilfreds med min alder, den passer fint til de dage jeg har levet...

Anmeld

16. marts 2010

Loa

Eva skriver:

Kender det godt,... når ikke vi ser mennesker så tror jeg vi har brug for at danne et billede af dem...jeg er også virkelig tit blevet overrasket..

Og Tak... jeg er snart en gammel kone på 35 år...men jeg er nu helt tilfreds med min alder, den passer fint til de dage jeg har levet...

Hehe så er det jo perfekt

Anmeld

16. marts 2010

Halbschön

Eva skriver:

og ikke vente til man er mere sikker på livet, på sig selv, på uddannelse, forhold...leve ungdomslivet og alt hvad der hører med og så få børn bagefter...

Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Knus Eva...

Uhaaa... Altså jeg har altid gerne villet ha børn tidligt.. Men vil vente til jeg var uddannet(hvis alt gik efter planen var jeg færdiguddannet som sygeplejerskene 14 dage efter jeg fyldte 22), så der ville jeg jo stadig være ung mor

Jeg mødte min nuværende kæreste i nov. 2008. Er på p-piller... Og vi er super forelskede... 10.marts 2009 opdager jeg at jeg er gravid - 12 uger henne. Så baby er blevet til nytårsaften 2008, og det er jo ikke længe efter at vi begyndte at kæreste... De første dage var jeg meget i tvivl - for hvad med uddannelse, bolig, økonomi osv... Men igen.. Jeg kunne ikke få mig selv til at få en abort, og efter en beroligende snak med studievejlederen, valgte vi at beholde det.. Og det er jeg jo OVENUD LYKKELIG for idag! Det var hurtigt vi fik barn, men for pokker, jeg fortryder intet.. Som Caroline og Ess. også siger, så har jeg også været igennem nogle ting i løbet af min opvækst som gør, at jeg nok er lidt ældre i mit sind af og til... Jeg føler mig ikke som en ung-ung mor, men nyder at jeg stadig er "ung" når min knægt er teenager

Anmeld

16. marts 2010

Maria.

Jeg var 20 år og havde været gift med min 5 år ældre kæreste i et år da jeg fik konstateret PCO. Vi havde været i gang med projekt baby i ca. ½ år, og jeg kunne ikke forstå at der ikke skete noget.. Man er vel utålmodig når man ønsker sig noget..

Jeg blev lidt bange, da jeg egentlig ikke vidste hva det var, og tanken om at jeg måske slet ikke kunne få børn gjorde bare at jeg ville have dem endnu mere!

Så vi startede i behandling, og der gik heldigvis ikke mere end 4 måneder før jeg blev gravid. Jeg fik min dejlige søn 8 dage efter jeg fyldte 21 år.

Selvfølgelig skulle min søn have en lillesøster/bror og vi gik i gang med projekt baby 2 i april 2009. Blev gravid i slut august 2009 og venter nu en lille pige omkring 22 maj. Så jeg er 24 når jeg bliver mor for 2. gang.

Har så aftalt med min mand at hvis vi skal have en 3. Skal den komme af sig selv inden for de næste 5 år, da jeg ikke har lyst til en efternøler.. Og bestemt ikke skal i behandling igen! Det gør mig små-skør med de hormoner! Min mor og min moster har hhv. 18 og 17 år fra deres første til deres sidste, og der har jeg bestemt ikke lyst til..

Når først mine børn er gamle og flytter hjemmefra skal jeg nyde min 2. ungdom!

Kram fra Maria 30+3

Anmeld

16. marts 2010

saxa

Blev uplanlagt gravid da jeg var 21. Og da testen viste positiv - var det da helt klart nu vi skulle have et barn, selvom jeg var igang med udd. (det skulle ikke holde os tilbage - måtte jo være skæbnen) Følte jeg var sikker på livet, mig selv osv.

Vi havde på det tidspunkt været sammen i 6år. Så vi var begge mere end klar til et barn.. Nu er venter vi barn nummer 2 (23 og stadig ung ) og er færdig med udd. til sommer, så det passer jo ikke bedre..

Fotryder aldrig at være blevet mor i en alder af 21, det betyder vel ikke jeg er færdig med ungdommen?? For den behøver vel ikke slutte fordi man får børn?? I så fald kan jeg nyde den sene ungdom når ungerne bliver store - og jeg stadig ser mig selv som værende ung sys i det hele taget alt det med at være ung og ikke ung - er meget svært at definere, da det er meget individuelt.

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

saxi skriver:

Blev uplanlagt gravid da jeg var 21. Og da testen viste positiv - var det da helt klart nu vi skulle have et barn, selvom jeg var igang med udd. (det skulle ikke holde os tilbage - måtte jo være skæbnen) Følte jeg var sikker på livet, mig selv osv.

Vi havde på det tidspunkt været sammen i 6år. Så vi var begge mere end klar til et barn.. Nu er venter vi barn nummer 2 (23 og stadig ung ) og er færdig med udd. til sommer, så det passer jo ikke bedre..

Fotryder aldrig at være blevet mor i en alder af 21, det betyder vel ikke jeg er færdig med ungdommen?? For den behøver vel ikke slutte fordi man får børn?? I så fald kan jeg nyde den sene ungdom når ungerne bliver store - og jeg stadig ser mig selv som værende ung sys i det hele taget alt det med at være ung og ikke ung - er meget svært at definere, da det er meget individuelt.

Lidt synes jeg nu nok det stopper ungdommen...altså den der fulde fokus på sig selv og kun gå op i sig selv og leve livet uden at skulle bekymre sig eller have et større ansvar...det forsvinder da i høj grad når man får børn. Ikke at det er negativt, men ungdommen kommer jo ikke igen og den måde at se verden på og leve i den.

Men ja, man lever da med børnene...på ikke på samme måde som før man fik børn..

Anmeld

16. marts 2010

saxa

Eva skriver:

Lidt synes jeg nu nok det stopper ungdommen...altså den der fulde fokus på sig selv og kun gå op i sig selv og leve livet uden at skulle bekymre sig eller have et større ansvar...det forsvinder da i høj grad når man får børn. Ikke at det er negativt, men ungdommen kommer jo ikke igen og den måde at se verden på og leve i den.

Men ja, man lever da med børnene...på ikke på samme måde som før man fik børn..

Ja lige mht egoismen i ungdommen..  Men der er self. også forskel på at leve i ungdommen og føle sig ung.. Men har nydt min ungdom - og kommer sikkert også til at nyde den "sene" ungdom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.