Hvorfor vælge at blive ungmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.304 visninger
42 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Honningblomst

og ikke vente til man er mere sikker på livet, på sig selv, på uddannelse, forhold...leve ungdomslivet og alt hvad der hører med og så få børn bagefter...

Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hvor går grænsen for at være "ung mor"?

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Caroline86 skriver:

hvor går grænsen for at være "ung mor"?

Tja...det er jo op til den enkelte...

Jeg ved ikke...ung mor er for mig nok under 25 år...og også ud fra hvordan samfundet er sat sammen, hvornår vi har uddannet os, hvornår vi er voksne og hvornår vi gennemsnitlig får børn...og gennemsnitsalderen for førstegangs fødende, den er vidst på 30 år, ikke..

Anmeld

14. marts 2010

trine1989

ja jeg tænkte også på hvad du mener er ung mor?

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

trine1989 skriver:

ja jeg tænkte også på hvad du mener er ung mor?

Se mit svar til smukke caroline..

Anmeld

14. marts 2010

Vidunderligeunger

Jeg valgte det fordi min læge en dag til et nyretjek (har nyresvigt) fortalte mig at jeg, når den tid kom, ville få svært ved at holde på at barn jo ældre jeg blev og en graviditet ville være hårdere jo ældre jeg blev.. Da jeg mødte min kæreste (2. gang), tog jeg emnet op og han var heldigvis ikke bleg for at få børn en dag. Han er 10 år ældre end mig. 

Da vi havde været sammen i et ½ års tid, snakkede vi om det igen, og jeg smed pillerne - 1 måned senere ca. var jeg gravid. Havde troet det ville tage lidt tid, mhb. på hvad lægen sagde i sin tid, men det var ikke tilfældet. 

det er selvfølgelig en MEGET kort version af det - men sådan overordnet set, var det derfor, og jeg var sikker, så sikker som man kan være, på at min kæreste var ham jeg ville dele mit liv med, og har bestemt ikke fortrudt et sekund endnu

Anmeld

14. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Tja...det er jo op til den enkelte...

Jeg ved ikke...ung mor er for mig nok under 25 år...og også ud fra hvordan samfundet er sat sammen, hvornår vi har uddannet os, hvornår vi er voksne og hvornår vi gennemsnitlig får børn...og gennemsnitsalderen for førstegangs fødende, den er vidst på 30 år, ikke..

YES, så er jeg stadig ung

Jeg valgte at blive ung mor af mange grunde. Nu vil jeg vælge at svare på spørgsmålet med MINE grunde, og ikke vores fælles grunde, da det bliver for rodet

Jeg valgte bl.a. at blive ung mor da jeg har været en del ting igennem i mine teenageår og derfor mentalt ikke altid helt er 23 - er i mange situationer ældre og træffer derfor også valg som mine jævnaldrende kan have svært ved at forholde sig til så tidligt.

Så synes jeg at tidspunktet i mit liv er godt - overskud, økonomi, tid, lyst osv. er til det!

Jeg ser fordele i at få forældrelivet "overstået" og derved ikke være pensionist inden børnene flytter hjemmefra

Tjo... nok mest af alt fordi jeg bare føler det er det HELT rigtige for mig at få mit første barn kort inden jeg fylder 24! Og indtil videre har jeg haft ret - jeg ÆÆÆÆLSKER at være moar!

Knus Caroline, som resten af dagen vil kigge på min 24 dage gamle datter og samtidig føle mig ung, lækker og klar til resten af livet

Anmeld

14. marts 2010

L-Mortil3

Jeg må jo så kunne melde mig under den kategori.

Jeg var færdig med det uddannelse jeg skulle have (Ok - valgte jo så siden hen at læse LIDT mere, og der er jeg ikke færdig).

Både manden og jeg følte os parate, der var ikke mere ungdom tilbage vi skulle have levet ud og følte bare, at nu var tiden inde til den familie vi gik og drømte om

SummaSummarum, nu har vi Liam, og han bliver bestemt ikke (hvorom alt går vel) enebarn

Anmeld

14. marts 2010

LRJ

Jeg valgte det fordi jeg ikk ville have en abort igen, og det var det første jeg sagde til kæresten da vi begyndte at være sammen, at hvis jeg blev gravid var der ingen chance for at jeg ville have en abort, Heldigvis havde han intet imod det, og vi snakkede om at vi gerne ville have børn sammen en dag, der skulle bare li gå lidt tid, og ikk kun 2 mdr som der gjorde, men hun er jo overhovedet ikk uønsket, og vi glæder os begge til hun kommer  

Anmeld

14. marts 2010

LilleMor10

Hmm. Godt spørgsmål, Det var jo ikke disideret planlagt, men der var ingen tvivl da vi opdagede det, "Vi skulle da ha' en lille en"  Jeg følte mig bare klar på det tidspunkt, havde det skønt med kæresten, jobbet gik godt, og der var alligevel en masse år til jeg kunne komme ind på min uddannelse, og har stadig ikke fortrudt,vi glæder så meget til den lille kigger ud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.