Hvorfor vælge at blive ungmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

LotteGabriella

Caroline86 skriver:

YES, så er jeg stadig ung

Jeg valgte at blive ung mor af mange grunde. Nu vil jeg vælge at svare på spørgsmålet med MINE grunde, og ikke vores fælles grunde, da det bliver for rodet

Jeg valgte bl.a. at blive ung mor da jeg har været en del ting igennem i mine teenageår og derfor mentalt ikke altid helt er 23 - er i mange situationer ældre og træffer derfor også valg som mine jævnaldrende kan have svært ved at forholde sig til så tidligt.

Så synes jeg at tidspunktet i mit liv er godt - overskud, økonomi, tid, lyst osv. er til det!

Jeg ser fordele i at få forældrelivet "overstået" og derved ikke være pensionist inden børnene flytter hjemmefra

Tjo... nok mest af alt fordi jeg bare føler det er det HELT rigtige for mig at få mit første barn kort inden jeg fylder 24! Og indtil videre har jeg haft ret - jeg ÆÆÆÆLSKER at være moar!

Knus Caroline, som resten af dagen vil kigge på min 24 dage gamle datter og samtidig føle mig ung, lækker og klar til resten af livet

You go girl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

trine1989

Eva skriver:

Tja...det er jo op til den enkelte...

Jeg ved ikke...ung mor er for mig nok under 25 år...og også ud fra hvordan samfundet er sat sammen, hvornår vi har uddannet os, hvornår vi er voksne og hvornår vi gennemsnitlig får børn...og gennemsnitsalderen for førstegangs fødende, den er vidst på 30 år, ikke..

Jamen er godt nok ikke mor endnu men håber på at vi begynder projektet sidst i år så vil jeg være 22 når den lille kommer til verden.  

da jeg mødte min kæreste for 2 år siden, vidste jeg at ham vil jeg blive gammel med han er virkelig en ener og føler mig virkelig heldig. vi købte hus for 1 år siden (ret hurtigt), men det kunne ikke være bedre. nu ved jeg hvad jeg gerne vil uddanne mig til  og har modet/troen på mig selv til at starte på pædagog udd. til september.

Jeg synes jeg har oplevet det jeg skal som "ung" og gjort de fejl jeg nu skulle for at prøve grænser af...

vores økonomi ser rigtig godt ud, huset er næsten færdig min kæreste har uddannelse (murer), rammerne er der, kærligheden er der og lysten til at skabe noget mere og en større familie er der bestemt. så derfor vælger jeg at blive ung mor

Knus Trine

Anmeld

14. marts 2010

Louise mortil4

jaa, hvorfor ikke blive ung mor?? Jeg var 21 da jeg blev gravid og 22 da jeg fødte vores første datter.

Jeg følte mig klar til at på tage mig opgaven det er at være mor, min uddannelse var jeg færdig med, havde godt fast job, dejlig kæreste (selv om vi ikke havde været ret længe sammen) Vi ville begge gerne ha børn rimeligt hurtigt. Jeg har aldrig været en der har rendt ret meget i by for at fulde mig og te mig tosset, så der er jeg på ingen måde gået glip af noget.

Senere er tankerne jo også faldet på at vi ikke er så gamle endnu når vores 4 piger er voksne og fløjet fra reden, vi kan stadig nå at opleve en masse ting sammen bare manden og jeg når de er voksne og forhåbentligt kan vi også nå at få en masse gode år sammen med evt børnebørn

For mig at se er der kun goder ved at blive ung mor forudsat at man ikke er FOR ung og hvis rammerne ellers er i orden til det

Anmeld

14. marts 2010

trine1989

Caroline86 skriver:

YES, så er jeg stadig ung

Jeg valgte at blive ung mor af mange grunde. Nu vil jeg vælge at svare på spørgsmålet med MINE grunde, og ikke vores fælles grunde, da det bliver for rodet

Jeg valgte bl.a. at blive ung mor da jeg har været en del ting igennem i mine teenageår og derfor mentalt ikke altid helt er 23 - er i mange situationer ældre og træffer derfor også valg som mine jævnaldrende kan have svært ved at forholde sig til så tidligt.

Så synes jeg at tidspunktet i mit liv er godt - overskud, økonomi, tid, lyst osv. er til det!

Jeg ser fordele i at få forældrelivet "overstået" og derved ikke være pensionist inden børnene flytter hjemmefra

Tjo... nok mest af alt fordi jeg bare føler det er det HELT rigtige for mig at få mit første barn kort inden jeg fylder 24! Og indtil videre har jeg haft ret - jeg ÆÆÆÆLSKER at være moar!

Knus Caroline, som resten af dagen vil kigge på min 24 dage gamle datter og samtidig føle mig ung, lækker og klar til resten af livet

det passer også meget godt på mit liv ...

nu er jeg ikke mor endnu men håber på at blive mor næste år

Knus Trine

Anmeld

14. marts 2010

guldmønt

BlyViol skriver:

Jeg valgte det fordi min læge en dag til et nyretjek (har nyresvigt) fortalte mig at jeg, når den tid kom, ville få svært ved at holde på at barn jo ældre jeg blev og en graviditet ville være hårdere jo ældre jeg blev.. Da jeg mødte min kæreste (2. gang), tog jeg emnet op og han var heldigvis ikke bleg for at få børn en dag. Han er 10 år ældre end mig. 

Da vi havde været sammen i et ½ års tid, snakkede vi om det igen, og jeg smed pillerne - 1 måned senere ca. var jeg gravid. Havde troet det ville tage lidt tid, mhb. på hvad lægen sagde i sin tid, men det var ikke tilfældet. 

det er selvfølgelig en MEGET kort version af det - men sådan overordnet set, var det derfor, og jeg var sikker, så sikker som man kan være, på at min kæreste var ham jeg ville dele mit liv med, og har bestemt ikke fortrudt et sekund endnu

super godt for dig ,at du er så heldig at have sådan en kæreste.

Anmeld

14. marts 2010

guldmønt

Eva skriver:

og ikke vente til man er mere sikker på livet, på sig selv, på uddannelse, forhold...leve ungdomslivet og alt hvad der hører med og så få børn bagefter...

Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Knus Eva...

jeg fik mine børn tidligt fordi jeg havde lyst til det

Anmeld

14. marts 2010

BinaMor

hvorfor fravælge det?

hvorfor ikke midt i studeriene så man ikke "svigter" sin arbejdsplads senere hen med barsel.

hvornår er man sikker på livetder kan man være 20.. eller man kan være 46..

jeg har et liv hvor er der er plads og vi har lysten til børn. så derfor.

desuden er min kæreste nooooget ældre end mig og vil ikke blive 40 før han fik sine sidste.

Anmeld

14. marts 2010

Alína Hólm

var på ppiller, det skete bare.

ville aldrig få en abort.

Anmeld

14. marts 2010

Alína Hólm

var på ppiller, det skete bare.

ville aldrig få en abort.

Anmeld

14. marts 2010

Lady Marion <3

Jeg valgte det som 19 årig da jeg blev uplanlagt gravid . Har aldrig fortrudt det så er glad for mit valg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.