Hvorfor vælge at blive ungmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Corn

Jeg var lige blevet 23 da jeg smed pillerne, blev færdig som elev en måned senere, og var sikret arbejde. så efter nogle mdr var der bingo, og kort efter min 24 års fødselsdag blev min første født.

Jeg synes nok ikke selv jeg er specielt ung... Men det er det jo, i forhold til gennemsnittet, som jeg synes er forfærdelig højt...

Vi havde købt hus, jeg havde uddannelse, han gik i voksenlære på fuld løn- med job bagefter, og jeg havde fast job, så tiden var bare helt rigtig. Og så havde jeg oplevet en masse, som andre måske først kommer til senere i livet.

Nu er jeg 29 og venter mit tredje barn som vil se dagens lys,ca et år inden jeg når gennemsnitsalderen for en førstegangsfødende...

Jeg synes 30,8 år er vildt... Så er der virkelig en ordentlig stak kvinder der er en del år over den alder for at holde gennemsnittet så højt...

Jeg er nok ved at forberede mig på, at jeg ikke får flere børn, når først jeg er blevet 30.... Medmindre svigermor og jeg får overtalt manden-min...

Men nu skal jeg jo også lige teste, hvordan det er at have flere børn end arme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Sees

Jeg har altid gerne ville have børn tidligt - At det skete som det skete det er en anden sag, jeg fortryder intet idag!

Som Caroline, har jeg været nogle ting igennem der gør at jeg nok er lidt ældre oppe i hovedet, end bare 22år.
Jeg har plads, overskud og energi til det - Jeg har ikke nogle ting der haster. Uddannelsen skal jeg nok få, men lige nu drejer mit liv sig om at have en dejlig hverdag med min søn, og resten tager jeg som det kommer.

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Hvorfor ikke? - hvis man er parat er alderen da af mindre betydning!

Jeg mistede min far da jeg var 9 år, min bedstefar (der sammen med min bedstemor var som et forældrepar nr 2 for mig) døde da jeg var 20 og min mor fik en blodprop i hjernen og blev lam 3 mdr senere - alt sammen har været med til at modne mig! Jeg var 21 da jeg blev gravid og blev 22 seks dage efter han var kommet til verdenen. Jeg manglede 1½ semester af min udd. så syntes absolut jeg var på rette vej  og at det var et godt tidspunkt! - og er i øvrigt også blevet færdig "til tiden" - dvs efter barsel

Jeg har altis sagt jeg ville have de børn jeg skal have inden jeg bliver 30! Ved godt der er mange der først starter familie deromkring, men det er for gammelt for mig. Jeg vil gerne være ung med mine børn

Afhængig af hvornår den har tænkt sig at komme bliver jeg mor til to som 25 eller 26-årig (termin 9. september - jeg har fødselsdag d. 8. )

Anmeld

14. marts 2010

CarinaSB

Jamen Noah var bestemt ikk planlagt .. Han blev til efter at jeg skiftede p-pille mærke .. :) Da jeg så fandt ud af at jeg ventede ham var der ingen tvivl .. han skulle blive inde i hulen :)

Jeg var 21 da jeg blev gravid og blev 22 16 dage før jeg fødte .. :)

Anmeld

14. marts 2010

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Tja...det er jo op til den enkelte...

Jeg ved ikke...ung mor er for mig nok under 25 år...og også ud fra hvordan samfundet er sat sammen, hvornår vi har uddannet os, hvornår vi er voksne og hvornår vi gennemsnitlig får børn...og gennemsnitsalderen for førstegangs fødende, den er vidst på 30 år, ikke..

ja så er jeg jo også ung mor.

jeg har ville have et barn siden jeg var 17 og er 23 år nu, så synes jeg har ventet længe nok ville gerne have min uddannelse først og den blev jeg også færdig med for 2 år siden. min kæreste er 5 år ældre end mig og han ville jo også gerne have børn, så vi blev bare eninge om at det var det rigtige tidspunkt.

jeg har altid gerne være ung mor, men jeg synes ikke 23 er for ung. og man er vel parat når man føler sig parat. jeg har altid været moden af min alder, og har altid vist jeg ikke ville blive 30 inden jeg ville få børn. jeg synes jeg har oplevet det jeg skal og har intet fortrudt.

men selvom man er ung betyder det jo ikke man ikke har styr på tingene. livet tager nogen gange en drejning som man ikke forventede og det er jo selvom man er 23 eller 43.

knus liv som er "ung mor"

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Tusind tak for alle jeres svar og kunne jo se ud som om at for de fleste er grundene præcis de samme som hvis det var en gammel kone som fik barn..

Knus Eva..

Anmeld

16. marts 2010

Loa

Wuhuu så er jeg stadig ung mor, føder nemlig 2 uger før min 25 års fødselsdag

Jeg syntes bare det passede godt nu, jeg er dog midt i elevuddannelse, men mangler tre måneder jeg gør færdig bagefter (så er springet ned til dagpenge heller ikke så stort, efter de 6 måneder med elevløn i barslen)

Så er jeg gift, og vi har hus og syntes egentlig det hele er så klart som det kan blive....... Ved ikke hvad vi sådan ellers skulle vente på

Lea - som er heeeelt vildt overrasket over trådstarters profilbillede.......

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Loa skriver:

Wuhuu så er jeg stadig ung mor, føder nemlig 2 uger før min 25 års fødselsdag

Jeg syntes bare det passede godt nu, jeg er dog midt i elevuddannelse, men mangler tre måneder jeg gør færdig bagefter (så er springet ned til dagpenge heller ikke så stort, efter de 6 måneder med elevløn i barslen)

Så er jeg gift, og vi har hus og syntes egentlig det hele er så klart som det kan blive....... Ved ikke hvad vi sådan ellers skulle vente på

Lea - som er heeeelt vildt overrasket over trådstarters profilbillede.......

Hvorfor er du overrasket over mit billede...

Anmeld

16. marts 2010

Lone Jakobsen

jeg var 19 da jeg blev gravid med den første. har altid haft planer om at få børn tidligt, og hele min verden cirkulerede om børn. så da min kæreste og jeg begyndte at fjolle rundt uden beskyttelse, fortalte jeg ham at jeg meget gerne ville være mor. det tog han åbenbart ikke helt alvorligt.....for han endte med at springe fra men ja, der har aldrig været tvivl i mit sind om at jeg ville blive ung mor.

med mine 30 år ved sidste fødsel har jeg så opnået en status som "ældre mor" og det er da lidt skønt at ha prøvet begge dele

Anmeld

16. marts 2010

myprincess

Fordi det var det rigtige for mig, den 1. var planlagt, jeg var 17, den 2. var ikke planlagt og jeg vil så være 21 år når jeg er mor til 2 men jeg ville slet ikke kunne få mig selv til at få en abort med nummer 2 her, for nu ved jeg hvad det er jeg mister hvis jeg fjernede det.

"ungdomslivet" på den måde med fest og farver og masser af alkohol har bare ikke stor betydning nok for mig , man kan også skeje ud når man er 37-38-39-40 Min mor og hendes veninder de fester da vildere en jeg nogensinde har gjort nu efter deres børn er blevet ældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.