og væk var veninderne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:

måske derfor du virker bekendt min mor kan sikkert huske dig fra dengang !! hun husker AAALT! kiggede lige på deres hj.side og kan se der er noget for unge mødre og kommende mødre - det må jeg hellere melde mig til ku jo være det IKKE var en samling DUM wannabees

Ja det kan være du er heldig Det var min gruppe i hvert fald ikke, selvom jeg var yderst bange for de var det Men de var jo bare ligeså tumpede som mig hehe...

Jeg tegnede der da ham.. var det Evald han hed var der (han havde sjove hænder?!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Vidunderligeunger

livpultz skriver:

har faktisk lige været i sammen situation. har en veninde jeg har kendt siden fritidshjem og det er vel ved at være 15 år siden vi lærte hinanden at kende eller sådan. og hun synes også bare det var vildt fedt da jeg blev gravid. vi har lavet rigtig mange ting sammen har bla boet på gran canaria sammen.

for 7 år siden flyttede jeg til horsens og der røg kontakten lidt hvilket jeg synes er ok den gør det nogen gange. det kan jo ikke undgås. men nu har jeg boet her i 7 år og hun har aldrig været og besøge mig. har altid kommet til hendes fester og fødselsdagen.måtte selv ringe til hende 2 er efter jeg havde født og fortælle hvordan fødslen gik. og der var heller ikke nogen tillykke besked da min datter blev døbt. og hun forsvarede sig hele tiden med hun ikke ville forstyre. skal snart flytte til usa og vil bruge min sidste tid i dk på de veninder der er det værd og som man kan holde kontakten med.

det gik mig rigtig meget på at det kun var mig der skulle skrive og rigtig. og det er ikke forbi jeg forventer at få en masse men vil være dejligt at få 10% af det man selv giver igen. så jeg skrev hende og synes det var virkeligt sørgeligt at det var sådan. så der blev skrevet lidt frem og tilbage og hun var ked at det og det at det ikke kun var mig der blev forsømt. det blev alle veninder fordi hun havde travlt. men det kan jeg jo så ikke bruge til noget og det er ikke noge undskylning for ikke at have på beøg i 7 åt og det altid er mig der kom til hende. nå men hun sagde at hun ville bevise at hun godt ville være en del af vores liv. og tænk igår ringede hun og nu kommer hun på besøg i horsens den 7 aprl. 

lidt om min situation. men jeg synes du skal være ærlig og skrive til dem oortælle hvordan du har det. og hvis det ikke hjælper og de ikk kan forstå det så er de ærligt ikk værd at bruge tid på. men alle skal jo have en chance. synes det er en god ide at skrive så får man det ud af verden og går ikk og bruger tid på noget hvis det ikk er værd at bruge tid på. det er mit gode råd held og lykke

det var da en træls historie - med en happy ending, håber jeg da... 

Måske du har ret, jeg kunne skrive og fortælle hvordan jeg egentlig føler, men det kræver mod jeg vil i hvert fald tænke meget over det.

tak for dit svar - og god "tur" til the states

Anmeld

14. marts 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

Ja det kan være du er heldig Det var min gruppe i hvert fald ikke, selvom jeg var yderst bange for de var det Men de var jo bare ligeså tumpede som mig hehe...

Jeg tegnede der da ham.. var det Evald han hed var der (han havde sjove hænder?!)

hvor gammel var du? det bliver jeg sgu nødt til at spørge min moaar om

Anmeld

14. marts 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:

hvor gammel var du? det bliver jeg sgu nødt til at spørge min moaar om

Puha ja, hvor gammel var jeg, mener jeg gik der i 95-97 eller også var det 96-98 Så må jeg så have været små 8-10 år

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

Øv altså Mitzie  Kan godt forstå at du er skuffet, men som mange af de andre siger så er det jo nok meget almindeligt at det sker fordi du og veninderne jo er to vidt forskellige steder henne i livet.

Jeg oplever også, at der går lang tid imellem at jeg ser nogle af dem men så forsøger jeg at bide det i mig og koncentrere mig om de veninder - nye som gamle - der er samme sted som mig. Jeg prøver også at være forstående og overbærende for jeg ved jo de ikke kan sætte sig ind i hvordan jeg har det når de ikke selv er gravide...det kunne jeg jo heller ikke før.

Det er nok desværre uundgåeligt at der ryder nogle venskaber på den konto

Prøv at kontakte din sundhedsplejerske og tal med hende om problemet...jeg har selv en aftale med min i næste måned hvor jeg vil tale med hende om at komme i mødregruppe med andre enlige eller ihvertfald nogle enlige så jeg ikke skal sidde i parhelvede og høre på hvor uduelige deres mænd er

Sender dig et stort

Anmeld

14. marts 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Øv altså Mitzie  Kan godt forstå at du er skuffet, men som mange af de andre siger så er det jo nok meget almindeligt at det sker fordi du og veninderne jo er to vidt forskellige steder henne i livet.

Jeg oplever også, at der går lang tid imellem at jeg ser nogle af dem men så forsøger jeg at bide det i mig og koncentrere mig om de veninder - nye som gamle - der er samme sted som mig. Jeg prøver også at være forstående og overbærende for jeg ved jo de ikke kan sætte sig ind i hvordan jeg har det når de ikke selv er gravide...det kunne jeg jo heller ikke før.

Det er nok desværre uundgåeligt at der ryder nogle venskaber på den konto

Prøv at kontakte din sundhedsplejerske og tal med hende om problemet...jeg har selv en aftale med min i næste måned hvor jeg vil tale med hende om at komme i mødregruppe med andre enlige eller ihvertfald nogle enlige så jeg ikke skal sidde i parhelvede og høre på hvor uduelige deres mænd er

Sender dig et stort

tak søde dorthe

Ja, det kunne hurtigt gå hen og blive mødrehelvede i stedet for mødregruppe, hvis du er den eneste som ikke er i et forhold... 

Jeg er mest bange for at blive "set ned på" i en mødregruppe eftersom jeg kun er tyve, men det er vel det man kan snakke med sin sundhedsplejerske om? Godt man overhovedet kan sådan noget i dagens danmark... 

Men den her side har i hvert fald givet mig MEGET mht. babysnak og lignende. det er ikke altid ens kæreste heller gider høre om spark og diverse

Anmeld

14. marts 2010

Kløver

BlyViol skriver:

jeg er nok ikke den eneste der sidder og føler mig en lille smule "forladt" af veninderne.

Da jeg blev gravid synes de alle sammen at det var ihh og åhh så spændende, og det var hyggeligt at kigge babytøj og snakke navne, men jeg skal da lige love for der ikke gik ret længe før dét ikke var sjovt længere. 

Det er selvfølgelig meget naturligt at en ung kvinde på 19/20 år ikke finder der interessant i længden at høre om graviditet og babyudstyr, men jeg gider da heller ikke høre om gårsdagens bytur fra kl. 20 til 7 næste morgen, men jeg lytter sgu da interesseret alligevel, for det er jo deres interesser lige nu. Og selvom jeg ikke er helt up to date med, hvem der kommer sammen med hvem og hvilken paradise stjerne, der besæger byens diskotek som gæstebartender, så prøver jeg alligevel at snakke med - for det er jo mine veninder, og jeg vil da gøre hvad jeg kan for at vi skal bevare vores venskaber. 

men synes ikke det kører begge veje - er jeg total selvynkende og hormonella-egoistisk lige nu? skal jeg læne mig tilbage og tænke, "de skal nok komme tilbage"? 

Jeg er sygemeldt og har tid HVER DAG til at de kommer forbi og siger hej, eller jeg smutter over forbi dem, men hver gang vi laver en eller anden form for aftale, så holder de den af en eller anden latterlig grund ikke. Er pisse træt af det, ren ud sagt. Har tilbage en veninde som jeg har kendt i 11 år, en veninde fra handelsskolen, og en fra gymnasiet som jeg jævnligt holder kontakt med. og det er dejligt, men de kan jo heller ikke hoppe og springe bare de tre, og det er kun den ene som bor her i byen, de andre hhv. 50 og 300 km væk.. 

what to do fellow women?? vente på der hopper en mødregruppe i armene på mig og nogle "ligesindede" (tænker på nogen som også har børn el. er gravide) fra ex. babysvømning og gymnastik??

Eller hvad skal jeg lige stille op?? Håber I kan komme med lidt gode ideer til hvordan jeg lige for udvidet min venindekreds lidt igen, savner at have nogle at snakke med, som ikke er familie eller min kæreste!

knus Mitzie 28+6 og en lille smule ked af det i dag...

Hmm jeg har oplevet noget lignende

jeg blev dog ikke gravid men syg, så jeg kunne ikke være med i byen og lave de ting de gjorde, og når mna ikke er en del af det liv de havde, så kom man hurtigt på sidelinjen og togen kører bare videre ud af et sidespor derfra.

Det er jo nok en smule anderledes når man er gravid, nu er de fleste jeg kender i baby-årene, hvor alle omkring en får eller ønsker børn, men de venner jeg havde før hen røg ud, har kun få venner i dag, nogle nye, og sætter meget pris på de venskaber jeg så har, det andet kunne jeg slet ikke bruge til noget i længden selvom det var hårdt at man blev skubbet ud.

jeg har det bedre uden, fremfor det hele kun kører den ene vej.

jeg kan godt forstå skuffelsen, har selv været det igennem, og kommer mange følelser op i en, vil ikke råde dig til hvad du skal gøre, men har fortalt hvad jeg måtte gøre, men find ud af hvad der er vigtigste for dig, og om du kan leve med sådanne "venskaber"

for mig er få men meget gode venskaber meget mere værd, end mange venner som aldrig er der

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

tak søde dorthe

Ja, det kunne hurtigt gå hen og blive mødrehelvede i stedet for mødregruppe, hvis du er den eneste som ikke er i et forhold... 

Jeg er mest bange for at blive "set ned på" i en mødregruppe eftersom jeg kun er tyve, men det er vel det man kan snakke med sin sundhedsplejerske om? Godt man overhovedet kan sådan noget i dagens danmark... 

Men den her side har i hvert fald givet mig MEGET mht. babysnak og lignende. det er ikke altid ens kæreste heller gider høre om spark og diverse

Mødrehelvede...hehe den var go  Ja det er klart noget jeg ville tale med en sundhedsplejerske, for selvom der er mange slags familier idag (gudskelov) så er kvinder ofte kvinder kvinder værst og jeg synes det ville være synd hvis du havnede i sådan en gruppe  

Elsker også bare Baby.dk da jeg jo heller ikke har en mand at læsse af på eller en masse gravide veninder

Anmeld

14. marts 2010

Vidunderligeunger

Maja84 skriver:

Hmm jeg har oplevet noget lignende

jeg blev dog ikke gravid men syg, så jeg kunne ikke være med i byen og lave de ting de gjorde, og når mna ikke er en del af det liv de havde, så kom man hurtigt på sidelinjen og togen kører bare videre ud af et sidespor derfra.

Det er jo nok en smule anderledes når man er gravid, nu er de fleste jeg kender i baby-årene, hvor alle omkring en får eller ønsker børn, men de venner jeg havde før hen røg ud, har kun få venner i dag, nogle nye, og sætter meget pris på de venskaber jeg så har, det andet kunne jeg slet ikke bruge til noget i længden selvom det var hårdt at man blev skubbet ud.

jeg har det bedre uden, fremfor det hele kun kører den ene vej.

jeg kan godt forstå skuffelsen, har selv været det igennem, og kommer mange følelser op i en, vil ikke råde dig til hvad du skal gøre, men har fortalt hvad jeg måtte gøre, men find ud af hvad der er vigtigste for dig, og om du kan leve med sådanne "venskaber"

for mig er få men meget gode venskaber meget mere værd, end mange venner som aldrig er der

det har du i hvert fald heltret i, det sidste der... og jeg er også super taknemmelig for de 3 stykker jeg har tilbage som er der for mig, i hvert fald kun et opkald væk  

Mange tak for dit svar - rart nok at når man har taget mod til at starte en tråd, så opdager man tit man ikke er halt palle

Anmeld

14. marts 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Mødrehelvede...hehe den var go  Ja det er klart noget jeg ville tale med en sundhedsplejerske, for selvom der er mange slags familier idag (gudskelov) så er kvinder ofte kvinder kvinder værst og jeg synes det ville være synd hvis du havnede i sådan en gruppe  

Elsker også bare Baby.dk da jeg jo heller ikke har en mand at læsse af på eller en masse gravide veninder

når jeg spørger familie og evt. bekendte med børn siger de man skal holde sig laangt væk fra mødregrupper, fordi det er ren konkurence om hvem der bor flottest, har sødeste baby og dyreste bil og DET orker jeg simpelthen ikke... Men det kunne man vel også få en god snak med sin sundhedsplejerske om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.