Rhesus negativ? Anti D vaccination nye regler jan. 2010??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2010

Bayze

bagger26 skriver:

Nej sjældent er ikke aldrig..

Og nu hvor de tilbyder den i løbet af graviditeten, så burde alle jo også få det tilbudt.. Men tror ikke det er for sent, så er det i hvert fald blevet om indne for den sidste måned..

Men lægen og jordemoderen er der jo også til at svarer på alle de spørgsmål man har.

Jeg skal dælme gi´dem spørgsmål!!

Og hooold da op - al held og lykke til dig, nu er det da virkelig lige op over!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Hava

Jeg har fået indsprøjtning efter de nye regler.

Et prik i ballen/hoften, og det gjorde ikke ondt. Synes stivkrampe er værre. Vi var så to, der fik sprøjte - sådan lidt samlebåndsagtigt - og så sad vi og ventede og læste gamle ugeblade i en halv times tid. Det er bare for at tjekke, at man ikke får lavt blodtryk, allergisk reaktion eller lignende efter.

Min læge havde heller ikke hørt noget om de nye regler, men min jordemoder havde (nogenlunde) styr på det

Anmeld

15. marts 2010

bagger26

tinpou skriver:

Jeg skal dælme gi´dem spørgsmål!!

Og hooold da op - al held og lykke til dig, nu er det da virkelig lige op over!

Det er bare at spørge løs, de tjener jo gode penge, så skal de også have lov til at arbejde for dem..

Jo tak, går bare og venter og venter og venter... Se det er til at blive skør af..

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

bagger26 skriver:

Det er bare at spørge løs, de tjener jo gode penge, så skal de også have lov til at arbejde for dem..

Jo tak, går bare og venter og venter og venter... Se det er til at blive skør af..

41+4 og så skal du først til samtale - sæt dog den fødsel i gaaaaang!! hvor svært kan det være...

Uhh hvor er det spændende og hvor MÅ du være utålmodig nu

Anmeld

15. marts 2010

bagger26

tinpou skriver:

41+4 og så skal du først til samtale - sæt dog den fødsel i gaaaaang!! hvor svært kan det være...

Uhh hvor er det spændende og hvor MÅ du være utålmodig nu

Ja jeg forstår det heller ikke..  Men jeg kan jo håbe jeg får en tid allerede idag, man har vel lov at være optimistisk hehe..

Nej min tålmodighed er ved at være godt brugt, hvert eneste lille bitte prik i maven får en til at standse op og mærke efter.. "Er det nu??" men nej...

Tålmodighed tålmodighed tålmodighed..    

Anmeld

15. marts 2010

Mrs86

Lægerne tager under graviditeten en blodprøve på den gravide, der viser både morens og barnets blodtype.

I tilfælde af, at der skal gives Anti-D, så bliver det gjort inden fødslen eller ved fødslen, hvis kvinden er 1.gangs fødende.

Ved 2.graviditet danner kvinden nemlig antistoffer mod sit eget barn, hvis blodtyperne er Rhesus negativ og postiv.

Det kan i sjældne tilfælde godt blive lidt ubehag efter injektion af Anti-D. Det er derfor, at man bliver overvåget ½ time efter på sygehuset på en stue.

Men det er ikke spor anderledes end andre vaccinationer.

Håber det var brugbar information!

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

bagger26 skriver:

Ja jeg forstår det heller ikke..  Men jeg kan jo håbe jeg får en tid allerede idag, man har vel lov at være optimistisk hehe..

Nej min tålmodighed er ved at være godt brugt, hvert eneste lille bitte prik i maven får en til at standse op og mærke efter.. "Er det nu??" men nej...

Tålmodighed tålmodighed tålmodighed..    

Jeg synes bare du skal slå et telt op når du kommer derind og nægte at rømme skuden før de har sat dig i gang og du har født. Nu må de da holde op....:-)

Anmeld

15. marts 2010

bagger26

tinpou skriver:

Jeg synes bare du skal slå et telt op når du kommer derind og nægte at rømme skuden før de har sat dig i gang og du har født. Nu må de da holde op....:-)

Har fået tid i morgen kl 9.30 til scanning, og det er på farens fødselsdag.. Og han vil helst hvis vi kan bede om, at vente med at blive sat igang til dagen efter.. grrr mænd...  

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

bagger26 skriver:

Har fået tid i morgen kl 9.30 til scanning, og det er på farens fødselsdag.. Og han vil helst hvis vi kan bede om, at vente med at blive sat igang til dagen efter.. grrr mænd...  

Ej, undskyld mig - HELT ÆRLIGT - kom sgu da lige ind i kampen....

Anmeld

15. marts 2010

Cris

Yesp, det har jeg prøvet første gang. Jeg var gravid i Indien og jeg fik en sprøjte i uge 28 og så sagde lægen, at jeg skal måske have en til efter fødsel, hvis babien var R+. Og jeg kom til DK inden terminen og har snakket lidt med lægen (jeg nå aldrig at se JM) og hun sagde, sådan gør man ikke i DK, det er ikke nødvendig. Hmmm... så kikkede jeg lidt på nettet og der står, at det er faktisk bedre at gør det inden fødsel!!! Så godt at reglerne er kommet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.