bagger26 skriver:
Tror altså ikke du er for sent ude.. jeg er lige nu 41+4, og jeg fik min blodprøve taget i uge 35 og fik indsprøjtningen d. 12 feb 2010 da jeg var 37+1.. Og det var normalt da jeg fik den for en måned siden.. Skal have endnu en indsprøjtning efter fødselen..
Til trådstarter så fik jeg min i ballen, kunne kun lige mærke prikket det spændet ikke under eller efter jeg fik den.. Men hun sagde det godt kunne spænde lidt.. bagefter ligger man til observation i en ½ time, og så er det det.. ikke slemt overhovedet.. 
Det håber jeg virkelig du har ret i! Jeg må indrømme at jeg sidder og er lidt gal i skralden over at jeg ikke er blevet behandlet i henhold til de nye retningslinjer og at det muligvis er for sent nu. Det er jo ikke ligemeget om man får den indsprøjting, som skal hjælpe barnet hvis den gravide danner antistoffer, under eller efter graviditeten. I Sundhedsstyrelsens informationsskrivelse fremgår det bla:
Hvis du har dannet antistoffer, kan de under graviditeten passere over til dit barn. I nogle tilfælde kan det medføre blodmangel eller alvorlig sygdom hos barnet, mens det er i livmoderen. Hvis det sker, er der gode muligheder for behandling. Sommetider kan man dog blive nødt til at sætte fødslen i gang før termin for at forhindre yderligere blodmangel hos barnet. Derfor er det vigtigt at forebygge rhesus immunisering.
Åhr, det er jeg sgu lidt træt af, men det er fint at jeg har din historie at referere til fordi du har fået tjekket babys blod og fået indsprøjtning senere end det fremgår i retningslinjerne.....
Anmeld