Rhesus negativ? Anti D vaccination nye regler jan. 2010??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Bayze

Mille83 skriver:

Det er fordi der er nye regler som startede januar 2010, fik det af vide ved min jordemoder min læge vidste det ikke, men til 2 lægebesøg fik jeg taget en blodprøve for at se om der er antisoffer da de allerede vidste der at jeg er rhesus negativ, ny teknologi gør at de på min blodprøve kan se hvad blod baby har, rimelig imponerende, og fredag eftermiddag fik jeg så en opringning fra sygehuset om at jeg skulle derop mandag og have den vaccine, det er et forsøg de vil køre i 2 år, og fordi jeg blev gravid sidste år, vidste de ikke rigtig hvad jeg skulle.

Men alfa omega, jeg skal have den vaccine imorgen, var bare nysgerrig hvor den skal hen da jeg er meget meget meget ekstrem bange for nåle.......

Vaccinen skal dog også være på et bestemt tidspunkt i graviditenen, ige 30 er for sent, det skal være 29 plus et eller andet jeg ikke kán huske...

IIHH, hvis der er noget jeg ikke kan snuppe, så er det når jeg ikek bliver ordentlig informeret. Har lige været ved læge denne uge hvor jeg netop fulgte op på hvordan det nu er proceduren er vedr. det rhesus negativ. men måske hun ikke nævnte noget om nye retningslinjer fordi det under alle omstændigheder er for sent for mig nu - går ind i 37. uge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Mille83

Nemlig det er for sent nu :-) det skal være inden uge 30 så der er ikke så meget og gøre..... Så det skal du ikke tænke over...

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Rollo skriver:

Aha sådan - og det ved man først når man føder ikke?? Eller jeg har i hvertfald ikke fået at vide hvad hun er

Nu er det jo altså 3½ år siden jeg fik ham, så det er måske lavet om...?

På vandrejournalen er der et felt der hedder "Antistof hos rh. net. i 35. uge" - det må jo være noget der skal måles der...

Anmeld

14. marts 2010

Ox.

Jeg fik den i måsen dagen efter jeg havde født

Anmeld

14. marts 2010

Mille83

Mor til David skriver:

Nu er det jo altså 3½ år siden jeg fik ham, så det er måske lavet om...?

På vandrejournalen er der et felt der hedder "Antistof hos rh. net. i 35. uge" - det må jo være noget der skal måles der...

Det er lavet om, derfor overskriften med nye regler jan. 2010 :-)

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Mille83 skriver:

Det er lavet om, derfor overskriften med nye regler jan. 2010 :-)

SJovt, for jeg har først fået lavet min vandrejournal i februar i år!

Anmeld

14. marts 2010

Mille83

Hehe ja det er lidt underligt, men som sagt så kendte min læge heller ikke reglerne, det var min jordemoder der gjorde mig opmærksom på dette.

Anmeld

14. marts 2010

Jeamou

Jeg skal have min indsprøjtning i næste uge igen og der er jeg 29+3.

Min læge tog udgangspunkt i den blodprøve hun tog ved 1 lægebesøg, hvor hun kunne se jeg var rhesus negativ, og tog så en mere ved 2. lægebesøg for at se om jeg havde dannet antistoffer mod rhesus positiv - det danner man jo kun hvis der er den slags blodlegemer inde i en (læs baby).

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Jeamou skriver:

Jeg skal have min indsprøjtning i næste uge igen og der er jeg 29+3.

Min læge tog udgangspunkt i den blodprøve hun tog ved 1 lægebesøg, hvor hun kunne se jeg var rhesus negativ, og tog så en mere ved 2. lægebesøg for at se om jeg havde dannet antistoffer mod rhesus positiv - det danner man jo kun hvis der er den slags blodlegemer inde i en (læs baby).

Åh! Alle de blodprøver!

Anmeld

15. marts 2010

Fyn

Ihhh altså - hvorfor er min læge ikke informeret om det? Hvorfor skal man finde ud af det her - at hvis man var tidligere i forløbet så kunne man have fået en vaccine? Hrmf....

Jeg er også for sent ude - åbenbart. Fik taget Reh.neg. blodprøve her forleden i uge 31 og her sagde sygeplejersken at jeg intet ville få at vide før til selve fødslen?

Må vist hellere til at søge på nettet og oplære min læge en smule!

C.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.