Rhesus negativ? Anti D vaccination nye regler jan. 2010??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.261 visninger
49 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Mille83

Hej

Jeg er den heldige vinder af Rhesus Negativ og de har via blodprøver nu fundet ud af at baby i maven er Rhesus Positiv, i gamle dage var det sådan at når man havde født fik man en sprøjte AntiD også var det egentlig overstået.

Men i januar 2010 er der kommet nye regler, det betyder jeg imorgen skal møde på sygehuset og få vaccinen AntiD allerede nu, er 29 uger henne, nogle der ved hvor man bliver vaccineret henne på kroppen og om det gør av ondt??

Eller andre der har prøvet det? Fortæl endelig......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

dorthemus

Mille83 skriver:

Hej

Jeg er den heldige vinder af Rhesus Negativ og de har via blodprøver nu fundet ud af at baby i maven er Rhesus Positiv, i gamle dage var det sådan at når man havde født fik man en sprøjte AntiD også var det egentlig overstået.

Men i januar 2010 er der kommet nye regler, det betyder jeg imorgen skal møde på sygehuset og få vaccinen AntiD allerede nu, er 29 uger henne, nogle der ved hvor man bliver vaccineret henne på kroppen og om det gør av ondt??

Eller andre der har prøvet det? Fortæl endelig......

Hmm jeg er også resus Neg. og donor er positiv..hvordan fandt de ud af hvad din baby er?? Jeg er i uge 30.

Anmeld

14. marts 2010

Anne85

Jeg er temmelig sikker på at den gives i.m. Altså i en muskel... Så det er nok i låret...

Men hvordan ved de hvad baby er??? Jeg er også rhesus negativ men skal først ha taget blodprøver i uge 35 (3. Lægebesøg)

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Jeg er også Rh neg. og min søn er rh pos. Efter jeg havde født ham fik jeg en indsprøjtning i låret. Da jeg aborterede i nov. fik jeg en i ballen. Det spænder - ligesom en stivkrampe vacc. - også et godt stykke tid bagefter!

Anmeld

14. marts 2010

Mor til L&S

Hej

Jeg er også Rhesus neg. og er gravid i uge 38 og jeg har ikke fået besked om at jeg skal ha vaccinen nu inden.... Men ved heller ikke hvad min lille pige i maven er...

Jeg har kun fået besked om at jeg får en indsprøjtning ved fødslen..

Anmeld

14. marts 2010

håber snart det er os

jeg fik den i låret

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Rollo skriver:

Hej

Jeg er også Rhesus neg. og er gravid i uge 38 og jeg har ikke fået besked om at jeg skal ha vaccinen nu inden.... Men ved heller ikke hvad min lille pige i maven er...

Jeg har kun fået besked om at jeg får en indsprøjtning ved fødslen..

Mener også kun man skal have det hvis man har fået et rh pos barn

Anmeld

14. marts 2010

Mor til L&S

Mor til David skriver:

Mener også kun man skal have det hvis man har fået et rh pos barn

Aha sådan - og det ved man først når man føder ikke?? Eller jeg har i hvertfald ikke fået at vide hvad hun er

Anmeld

14. marts 2010

Bayze

Jeg bliver da også lidt usikker nu. Jeg er også rhesus negativ, men der skal ikke laves blodprøver af barnet før jeg har født - det var jeg slet ikke klar over at man kunne....

Anmeld

14. marts 2010

Mille83

Det er fordi der er nye regler som startede januar 2010, fik det af vide ved min jordemoder min læge vidste det ikke, men til 2 lægebesøg fik jeg taget en blodprøve for at se om der er antisoffer da de allerede vidste der at jeg er rhesus negativ, ny teknologi gør at de på min blodprøve kan se hvad blod baby har, rimelig imponerende, og fredag eftermiddag fik jeg så en opringning fra sygehuset om at jeg skulle derop mandag og have den vaccine, det er et forsøg de vil køre i 2 år, og fordi jeg blev gravid sidste år, vidste de ikke rigtig hvad jeg skulle.

Men alfa omega, jeg skal have den vaccine imorgen, var bare nysgerrig hvor den skal hen da jeg er meget meget meget ekstrem bange for nåle.......

Vaccinen skal dog også være på et bestemt tidspunkt i graviditenen, ige 30 er for sent, det skal være 29 plus et eller andet jeg ikke kán huske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.