Hund & Hund Imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

Anja.t

Jeg er opvokset oppe på Grønland, hvor der var masser af slædehunde og jeg havde også en selv, men en slædehund er en arbejdshund og udehund, men jeg elskede min hund og trænede den for sjov, så den var eneste der kunne: sit, dæk og stå.

Nu har vi en Euracier, som er en familiehund. Han hedder Gismo og er 3½ år gammel

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Trolde_mor

MyBaby skriver:

Han er bare rigtig sød! Samme aftegn som min Calle

Tak.. Ja, sorte og brune hunde er nu smukke

Anmeld

11. marts 2010

TbCp

MyBaby skriver:

Ja, det har du ret i. De små hår borer sig ligesom ind i alt og er bare ikke til at fjerne! :0)

Ja lige præcis

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Anja.t skriver:

Jeg er opvokset oppe på Grønland, hvor der var masser af slædehunde og jeg havde også en selv, men en slædehund er en arbejdshund og udehund, men jeg elskede min hund og trænede den for sjov, så den var eneste der kunne: sit, dæk og stå.

Nu har vi en Euracier, som er en familiehund. Han hedder Gismo og er 3½ år gammel

Jeg har ALTID synes det var den sødeste smukkeste dejligste bamse hund og gud hvor er din os bare SMUK . Sådan en vil jeg så gerne havde en dag.

Anmeld

11. marts 2010

Bavianis

Macrolf skriver:

Både min mand og jeg kommer fra et hjem med hund. Vi havde kun været sammen ½ år da vi fik hund, tror det var helt fra starten at vi havde talt om at vi gerne ville have hund så snart vi flyttede i hus. Vi var meget i tvivl om hvor vidt vi var modne til det kæmpe ansvar det er at have hund, lå og snakkede flere nætter og dage om det, det er jo vildt mange år man binder sig..

Vi besluttede at vi skulle have hund fra et dyreinternat, hellere hjælpe en hund der ikke har haft det godt end en lille hvalp som nemt kan finde en familie (det var før jeg blev hundeadfærdsbehandler, nu ville jeg vælge hvalpen). Vi kom over og så Rolf, en labradorblanding, gik en tur med ham og tog hjem og tænkte en nat mere og sagen var klar, han skulle være vores hund og det var han i 13 år Vi har desværre lige måttet side farvel til ham, han fik guld i hofter og ryg da han var 4 år pga gigt og hd men han havde det super indtil ½ år før vi sagde farvel til ham. Han har været min hund, verdens bedste og jeg har elsket ham som et barn.

Da Rolf var 4 valgte vi at få hund nr 2, MacKenzie, en blanding mellem schæfer, labrador, golden retriever, rottweiler og Ulv. Ham har vi haft i 9½ år, han fylder 10 til sommer og er også en fantastisk hund med et super temperament

Vi vil dog aldrig mere have 2 store hunde samtidigt, ikke når vi har børn. Det er sværere med pasning og de fylder meget når der kommer gæster og i det hele taget..

Kan ikke forstå mennesker der ikke vil have hund, man giver så lidt og får så meget igen. De er så dejlige og de elsker dig betingelsesløst - vil aldrig nogensinde være foruden hund i huset ..

Sikke dejlige hunde du har. Jeg er især vild med den med de sorte tegninger, den ser utrolig opmærksom og rar ud:-)

Anmeld

11. marts 2010

Miamaja

MyBaby skriver:

Her er vores guldklump, Calle - undskyld men kunne ikke vælge hvilket billede, jeg skulle sætte ind

Han er en FT Cocker Spaniel og bliver tre år til maj! Vi fik ham altså for snart tre år siden og jeg tror, det i høj grad var fordi, vi begge to synes, vi havde plads og rum til lidt familieforøgelse. Dog var vi endnu ikke klar til en baby, da jeg stadig var under uddannelse, så det blev en hund.

Grunden til at vi har valgt denne race er, at Michael er meget natur- og jagtentusiast og dette er en rigtig god jagthund samtidig med, at det er den perfekte familiehund. Han er utrolig kærlig og knyttet til os begge og så giver han bare SÅ meget livsglæde.

Jeg har blandt andre husdyr haft hund hele min barndom og har altid været glad for det - dette vil jeg også gerne dive til mine børn. Jeg tror, at samværet med dyr - og måske især hunde - kan give børn utrolig meget glæde i hverdagen. Og så er jeg sikker på, at det er sandt, at hunden er menneskets bedste ven, hvilket også kan være virkelig rart for børn og unge, når de nogle gange føler sig lidt alene eller bare lige har brug for en ven, der bare altid er der!

Nå, det blev lidt langt - men jeg vil bare sige, at hvis man har rum og plads til det i sin hverdag, så kan en hund give en familie helt utrolig meget og kan måske ofte blive et dejligt samlingspunkt! 

Noj, hvor er han nuttet - spanieler er saa dejlige med deres lange orer..

Anmeld

11. marts 2010

Miamaja

Macrolf skriver:

Både min mand og jeg kommer fra et hjem med hund. Vi havde kun været sammen ½ år da vi fik hund, tror det var helt fra starten at vi havde talt om at vi gerne ville have hund så snart vi flyttede i hus. Vi var meget i tvivl om hvor vidt vi var modne til det kæmpe ansvar det er at have hund, lå og snakkede flere nætter og dage om det, det er jo vildt mange år man binder sig..

Vi besluttede at vi skulle have hund fra et dyreinternat, hellere hjælpe en hund der ikke har haft det godt end en lille hvalp som nemt kan finde en familie (det var før jeg blev hundeadfærdsbehandler, nu ville jeg vælge hvalpen). Vi kom over og så Rolf, en labradorblanding, gik en tur med ham og tog hjem og tænkte en nat mere og sagen var klar, han skulle være vores hund og det var han i 13 år Vi har desværre lige måttet side farvel til ham, han fik guld i hofter og ryg da han var 4 år pga gigt og hd men han havde det super indtil ½ år før vi sagde farvel til ham. Han har været min hund, verdens bedste og jeg har elsket ham som et barn.

Da Rolf var 4 valgte vi at få hund nr 2, MacKenzie, en blanding mellem schæfer, labrador, golden retriever, rottweiler og Ulv. Ham har vi haft i 9½ år, han fylder 10 til sommer og er også en fantastisk hund med et super temperament

Vi vil dog aldrig mere have 2 store hunde samtidigt, ikke når vi har børn. Det er sværere med pasning og de fylder meget når der kommer gæster og i det hele taget..

Kan ikke forstå mennesker der ikke vil have hund, man giver så lidt og får så meget igen. De er så dejlige og de elsker dig betingelsesløst - vil aldrig nogensinde være foruden hund i huset ..

Sikke et interessant erhverv du har synes jeg- du maa endelig give nogle gode hunderaad! Jeg er helt enig med dig i at ville vaelge  hvalp istedet for en voksen. Vi gjorde det samme som jer og vores forste hund, Nemo, er fra internat og vi fik ham som 2 aarig (er nu 10 aar ca) og han er en dejlig hund men ogsaa saer! Han knurrer af fremmede der kommer for taet paa og tolererer born men gider ikke rigtig at lege med dem. Han har en fortid som vi ikke kender og den har i en grad praeget ham selvom han er utrolig skon! derfor valgte vi bl.a at faa en hund mere og denne gang en hvalp.

Jeg ville aldrig vaelge en voksen hund nu jeg har born- hvis jeg ikke havde, saa ville jeg sikkert vaelge internat hund igen. Det er et sporgsmaal om sikkerhed og selvom man ikke kan stole fuldt ud paa noget dyr, saa kender man en hund lidt mere hvis man har fuldt den hele livet.

Anmeld

11. marts 2010

Miamaja

Eva skriver:

Ja.. de fælder, lugter, savler, gøer, skider, snuser, nogle hopper op, de kan få lopper og klamme sygdomme.....ja,ulækre...kan næsten ikke spise når der sidder en hun i nærheden...

haha du lyder som min mor, som en gang sagde til hendes veninde som har en lille hund, hun lader sig slikke i ansigtet af , 'hvordan kan du lade en hund slikke dig. Hunde slikker sig i roven og jeg ved ikke hvad' .

Det er egentlig rigtig nok. ulaekkert er det.

Anmeld

11. marts 2010

Honningblomst

Miamaja skriver:

haha du lyder som min mor, som en gang sagde til hendes veninde som har en lille hund, hun lader sig slikke i ansigtet af , 'hvordan kan du lade en hund slikke dig. Hunde slikker sig i roven og jeg ved ikke hvad' .

Det er egentlig rigtig nok. ulaekkert er det.

Lige præcis...føj for den da... ja, jeg lydre helt sikkert som din og min mor... så selvom vi kan påvirke eller lade være, så tror jeg man har det i sig eller ikke har det...ellers have min mor da dræbt det i mine søstre og det har hun ikke..

Men altså, jeg fortæller ikke mine børn hvordan jeg har det... og jeg lærer dem at omgåes dyr osv...jeg skal bare ikke have dem...selvom de ser søde ud og jeg ville ønske det sagde mig noget..

Knus..

Anmeld

11. marts 2010

Miamaja

TbCp skriver:

Nøøøøj den er lækker!!!!

Husk nu at naar I engang skal have hund saa skal det vaere en afghansk mynde!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.