Hund & Hund Imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

Honningblomst

Di. skriver:

ha ha ulækre

Ja.. de fælder, lugter, savler, gøer, skider, snuser, nogle hopper op, de kan få lopper og klamme sygdomme.....ja,ulækre...kan næsten ikke spise når der sidder en hun i nærheden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

MyBaby

Her er vores guldklump, Calle - undskyld men kunne ikke vælge hvilket billede, jeg skulle sætte ind

Han er en FT Cocker Spaniel og bliver tre år til maj! Vi fik ham altså for snart tre år siden og jeg tror, det i høj grad var fordi, vi begge to synes, vi havde plads og rum til lidt familieforøgelse. Dog var vi endnu ikke klar til en baby, da jeg stadig var under uddannelse, så det blev en hund.

Grunden til at vi har valgt denne race er, at Michael er meget natur- og jagtentusiast og dette er en rigtig god jagthund samtidig med, at det er den perfekte familiehund. Han er utrolig kærlig og knyttet til os begge og så giver han bare SÅ meget livsglæde.

Jeg har blandt andre husdyr haft hund hele min barndom og har altid været glad for det - dette vil jeg også gerne dive til mine børn. Jeg tror, at samværet med dyr - og måske især hunde - kan give børn utrolig meget glæde i hverdagen. Og så er jeg sikker på, at det er sandt, at hunden er menneskets bedste ven, hvilket også kan være virkelig rart for børn og unge, når de nogle gange føler sig lidt alene eller bare lige har brug for en ven, der bare altid er der!

Nå, det blev lidt langt - men jeg vil bare sige, at hvis man har rum og plads til det i sin hverdag, så kan en hund give en familie helt utrolig meget og kan måske ofte blive et dejligt samlingspunkt! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. marts 2010

TbCp

Bavianis skriver:

Her er vores lille skattemus, som jeg tror vi fik fordi vi begge var skrukke medens vi læste, men ikke havde overskud eller ressourcer til et barn.

Hun er dansk/svensk gårdhund, og er utrolig nem og rolig med et minimum af pelspleje. Hendes størrelse er også fin, da hun er nem at have med. Vi går med hende hver dag, dog er det blevet mindre nu da jeg ikke rigtigt kan gå. Hun er den dejligste hund jeg kender;-)

Jeg er vokset op i et hjem uden hund, men mine børn skal  ikke være det foruden! Vi håber så inderligt hun bliver storesøster til august.

Kærlig hilsen Fridas mor

Århhh dansk/svensk gårdhund, sådan en havde vi også mens jeg boede hjemme.
Den var simpelthen SÅ dejlig!!!!

Anmeld

11. marts 2010

TbCp

MyBaby skriver:

Her er vores guldklump, Calle - undskyld men kunne ikke vælge hvilket billede, jeg skulle sætte ind

Han er en FT Cocker Spaniel og bliver tre år til maj! Vi fik ham altså for snart tre år siden og jeg tror, det i høj grad var fordi, vi begge to synes, vi havde plads og rum til lidt familieforøgelse. Dog var vi endnu ikke klar til en baby, da jeg stadig var under uddannelse, så det blev en hund.

Grunden til at vi har valgt denne race er, at Michael er meget natur- og jagtentusiast og dette er en rigtig god jagthund samtidig med, at det er den perfekte familiehund. Han er utrolig kærlig og knyttet til os begge og så giver han bare SÅ meget livsglæde.

Jeg har blandt andre husdyr haft hund hele min barndom og har altid været glad for det - dette vil jeg også gerne dive til mine børn. Jeg tror, at samværet med dyr - og måske især hunde - kan give børn utrolig meget glæde i hverdagen. Og så er jeg sikker på, at det er sandt, at hunden er menneskets bedste ven, hvilket også kan være virkelig rart for børn og unge, når de nogle gange føler sig lidt alene eller bare lige har brug for en ven, der bare altid er der!

Nå, det blev lidt langt - men jeg vil bare sige, at hvis man har rum og plads til det i sin hverdag, så kan en hund give en familie helt utrolig meget og kan måske ofte blive et dejligt samlingspunkt! 

Nøøøøj den er lækker!!!!

Anmeld

11. marts 2010

Bavianis

MyBaby skriver:

Smukke, søde Calle...

Anmeld

11. marts 2010

Bavianis

TbCp skriver:

Århhh dansk/svensk gårdhund, sådan en havde vi også mens jeg boede hjemme.
Den var simpelthen SÅ dejlig!!!!

Ja, det er bare en skøn hund. Som du kan se er hendes ører helt forkerte, det er fordi hendes mor var halv border collie. Frida har ikke knæk-ører, men Dobby ører...

Anmeld

11. marts 2010

MyBaby

TbCp skriver:

Nøøøøj den er lækker!!!!

Tak - vi er også ret stolte over ham!  Han er en god størrelse, fordi han hverken er for stor eller for lille - dog fælder han jo en del, men det må man jo bare tage med!

Anmeld

11. marts 2010

TbCp

Bavianis skriver:

Ja, det er bare en skøn hund. Som du kan se er hendes ører helt forkerte, det er fordi hendes mor var halv border collie. Frida har ikke knæk-ører, men Dobby ører...

vores var vist heller ikke 100% hund..... var jeg ved at skrive ...

var ikke 100% ren....

Anmeld

11. marts 2010

Bare mig..

Hyggelig tråd

Jeg er selv opvokset i et hjem, hvor dyr altid har været højt prioteret, og hvor vi altid har haft mange, eller flere. Min far er nok den der har holdt mest af dyr af mine forældre, og han købte og købte og købte alle mulige slags. - Geder, får, heste ja mange hyggelige dyr. Så for mig har det altid været en del af mig. Jeg ELSKER dyr, og jeg vil nærmest også gå gennem ild og vand for min egen hund nu. Hun er meget meget elsket, og jeg kan ikke forestille mig et liv uden hende. Jeg frygter meget, at vores kommende datter måske ikke kan tåle dyr, da vi jo selvfølgelig er nødsaget til at komme af med vores lille mopse-pige..

Men herhjemme hr vi "kun" hund og nogen fisk, og vi ser det bestemt IKKE som en belastning at have dyr, og slet ikke som et problem på nogen måde.

For os er det også vigtigt at børn kan og lærer at omgåes dyr!!! - Det vil være en stor del af vores måde at opdrage, og vil blive set meget meget på! - Det er en af de ting et barn bare skal kunne i vores øjne.

Anmeld

11. marts 2010

TbCp

MyBaby skriver:

Tak - vi er også ret stolte over ham!  Han er en god størrelse, fordi han hverken er for stor eller for lille - dog fælder han jo en del, men det må man jo bare tage med!

Ja kunne godt forestille mig der var lidt fældning

Men er det ikke nemmere med de lange hår? Jeg tænker de er vel nærmest lige til at samle op, mine forældres er helt korthåret, og de små stride hår sætter sig bare i alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.