Både min mand og jeg kommer fra et hjem med hund. Vi havde kun været sammen ½ år da vi fik hund, tror det var helt fra starten at vi havde talt om at vi gerne ville have hund så snart vi flyttede i hus. Vi var meget i tvivl om hvor vidt vi var modne til det kæmpe ansvar det er at have hund, lå og snakkede flere nætter og dage om det, det er jo vildt mange år man binder sig..
Vi besluttede at vi skulle have hund fra et dyreinternat, hellere hjælpe en hund der ikke har haft det godt end en lille hvalp som nemt kan finde en familie (det var før jeg blev hundeadfærdsbehandler, nu ville jeg vælge hvalpen). Vi kom over og så Rolf, en labradorblanding, gik en tur med ham og tog hjem og tænkte en nat mere og sagen var klar, han skulle være vores hund og det var han i 13 år

Vi har desværre lige måttet side farvel til ham, han fik guld i hofter og ryg da han var 4 år pga gigt og hd men han havde det super indtil ½ år før vi sagde farvel til ham. Han har været min hund, verdens bedste og jeg har elsket ham som et barn.
Da Rolf var 4 valgte vi at få hund nr 2, MacKenzie, en blanding mellem schæfer, labrador, golden retriever, rottweiler og Ulv. Ham har vi haft i 9½ år, han fylder 10 til sommer og er også en fantastisk hund med et super temperament

Vi vil dog aldrig mere have 2 store hunde samtidigt, ikke når vi har børn. Det er sværere med pasning og de fylder meget når der kommer gæster og i det hele taget..
Kan ikke forstå mennesker der ikke vil have hund, man giver så lidt og får så meget igen. De er så dejlige og de elsker dig betingelsesløst - vil aldrig nogensinde være foruden hund i huset ..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld