Hund & Hund Imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

Malene76

MyBaby skriver:

Her er vores guldklump, Calle - undskyld men kunne ikke vælge hvilket billede, jeg skulle sætte ind

Han er en FT Cocker Spaniel og bliver tre år til maj! Vi fik ham altså for snart tre år siden og jeg tror, det i høj grad var fordi, vi begge to synes, vi havde plads og rum til lidt familieforøgelse. Dog var vi endnu ikke klar til en baby, da jeg stadig var under uddannelse, så det blev en hund.

Grunden til at vi har valgt denne race er, at Michael er meget natur- og jagtentusiast og dette er en rigtig god jagthund samtidig med, at det er den perfekte familiehund. Han er utrolig kærlig og knyttet til os begge og så giver han bare SÅ meget livsglæde.

Jeg har blandt andre husdyr haft hund hele min barndom og har altid været glad for det - dette vil jeg også gerne dive til mine børn. Jeg tror, at samværet med dyr - og måske især hunde - kan give børn utrolig meget glæde i hverdagen. Og så er jeg sikker på, at det er sandt, at hunden er menneskets bedste ven, hvilket også kan være virkelig rart for børn og unge, når de nogle gange føler sig lidt alene eller bare lige har brug for en ven, der bare altid er der!

Nå, det blev lidt langt - men jeg vil bare sige, at hvis man har rum og plads til det i sin hverdag, så kan en hund give en familie helt utrolig meget og kan måske ofte blive et dejligt samlingspunkt! 

Hold da op den er skøn.  Min far og hans kone har 2 cockere en sort og en rød. De er altså bare så skønne. Jeg måi gang med at ovetale manden og DET er en længere proces.

MVH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

MyBaby

Bavianis skriver:

Ja, det er bare en skøn hund. Som du kan se er hendes ører helt forkerte, det er fordi hendes mor var halv border collie. Frida har ikke knæk-ører, men Dobby ører...

Ja det skal lige siges, at Frida i det hele taget ikke er helt som de fleste hunde - måske hun ikke altid ved, at hun rent faktisk er en hund

Se for eksempel dette første billede, hvor hun ligger pakket ind i lammeskind og flere tæpper helt op ad en meget varm brændeovn - og der kan hun så godt ligge i 12 timer, hvis det stod til hende - hun skal nærmest tvinges ud at tisse, hvis vejret er lidt dårligt og det fx regner!

Og det næste billede, hvor hun ligger på ryggen i sofaen og bare tager imod! Og hvis man sover, vil hun vildt gerne ligge under dynen - og hvis man så forsøger at lave en lille luftkanal til hende, så hun ikke kvæles under den tygge vinterdyne - ja så skynder hun sig at flygte længere ind under dynen, hvor der helt sikkert ikke kan komme nogen form for kold luft ind til hende!

ALTSÅ - Det dejligste hyggehund i hele verden  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. marts 2010

MyBaby

TbCp skriver:

Ja kunne godt forestille mig der var lidt fældning

Men er det ikke nemmere med de lange hår? Jeg tænker de er vel nærmest lige til at samle op, mine forældres er helt korthåret, og de små stride hår sætter sig bare i alt

Ja, det har du ret i. De små hår borer sig ligesom ind i alt og er bare ikke til at fjerne! :0)

Anmeld

11. marts 2010

MyBaby

Malene76 skriver:

Hold da op den er skøn.  Min far og hans kone har 2 cockere en sort og en rød. De er altså bare så skønne. Jeg måi gang med at ovetale manden og DET er en længere proces.

MVH Malene

Mine forældre har også en rød cocker - en rigtig lille Lady, som den så også hedder! Det er virkelig en dejlig hund!

Du må planlægge din overtalelse, så der ligesom er langt en strategi, inden du går igang - så held og lykke med det

Anmeld

11. marts 2010

Bavianis

MyBaby skriver:

Ja det skal lige siges, at Frida i det hele taget ikke er helt som de fleste hunde - måske hun ikke altid ved, at hun rent faktisk er en hund

Se for eksempel dette første billede, hvor hun ligger pakket ind i lammeskind og flere tæpper helt op ad en meget varm brændeovn - og der kan hun så godt ligge i 12 timer, hvis det stod til hende - hun skal nærmest tvinges ud at tisse, hvis vejret er lidt dårligt og det fx regner!

Og det næste billede, hvor hun ligger på ryggen i sofaen og bare tager imod! Og hvis man sover, vil hun vildt gerne ligge under dynen - og hvis man så forsøger at lave en lille luftkanal til hende, så hun ikke kvæles under den tygge vinterdyne - ja så skynder hun sig at flygte længere ind under dynen, hvor der helt sikkert ikke kan komme nogen form for kold luft ind til hende!

ALTSÅ - Det dejligste hyggehund i hele verden  

Ej hvor sjov med de billeder, søde... Hun er som TbCp skriver, vist ikke 100% ren hund...

Anmeld

11. marts 2010

Trolde_mor

Jeg er opvokset med hunde.. Lige fra jeg blev født har der været hunde i hjemmet, og lå som spæd og sov hos vores Golden Retriever.. Så altid hund!

Min familie har været meget igennem, og de få år vi ikke havde hund, fik jeg det dårligt psykisk. Jeg valgte efter at være kommet så meget oven på som det var mig muligt, at få en lille hund. Og siden jeg fik min elskede hund - har jeg fået det bedre og bedre og har nu alt det jeg kunne drømme, fik uddannelse, fandt manden i mit liv, og er nu gravid 

Han ligger altid hos mig i sofaen og nu hvor jeg tager mine hvil, ligger han enten pakket ind under tæppet og passer på maven, eller ligge oppe ved mit hoved, med hans hoved på min skulder og snorker hehe.. Han elsker at se tv med mor, og at sidde ved mor - dvs. måsen på mors lår, ryggen ind mod min mave og hovedet oppe ved mit, så jeg holder ham under forbenene - har desværre ikke lige noget billede af det..

Her er lige et billede af (hunde)manden i mit liv Han er B/T Cavalier King Charles Spaniel og hedder Cisco

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Bavianis skriver:

Ved du hvad - det er (af MÆRKELIGE ÅRSAGER!!!) røget ind på en anden tråd! Det er den der "For eller imod (lille leg)" - det er til aller sidst;-) Computerens mærkelige liv...

Ha ha ok jeg kikker der ;) 

Anmeld

11. marts 2010

MyBaby

Senia skriver:

Jeg er opvokset med hunde.. Lige fra jeg blev født har der været hunde i hjemmet, og lå som spæd og sov hos vores Golden Retriever.. Så altid hund!

Min familie har været meget igennem, og de få år vi ikke havde hund, fik jeg det dårligt psykisk. Jeg valgte efter at være kommet så meget oven på som det var mig muligt, at få en lille hund. Og siden jeg fik min elskede hund - har jeg fået det bedre og bedre og har nu alt det jeg kunne drømme, fik uddannelse, fandt manden i mit liv, og er nu gravid 

Han ligger altid hos mig i sofaen og nu hvor jeg tager mine hvil, ligger han enten pakket ind under tæppet og passer på maven, eller ligge oppe ved mit hoved, med hans hoved på min skulder og snorker hehe.. Han elsker at se tv med mor, og at sidde ved mor - dvs. måsen på mors lår, ryggen ind mod min mave og hovedet oppe ved mit, så jeg holder ham under forbenene - har desværre ikke lige noget billede af det..

Her er lige et billede af (hunde)manden i mit liv Han er B/T Cavalier King Charles Spaniel og hedder Cisco

Han er bare rigtig sød! Samme aftegn som min Calle

Anmeld

11. marts 2010

MyBaby

Bavianis skriver:

Ej hvor sjov med de billeder, søde... Hun er som TbCp skriver, vist ikke 100% ren hund...

Ja, jeg så først indlægget efter jeg havde skrevet mit - men tænkte også bare, at det passede helt perfekt!

Anmeld

11. marts 2010

..

Både min mand og jeg kommer fra et hjem med hund. Vi havde kun været sammen ½ år da vi fik hund, tror det var helt fra starten at vi havde talt om at vi gerne ville have hund så snart vi flyttede i hus. Vi var meget i tvivl om hvor vidt vi var modne til det kæmpe ansvar det er at have hund, lå og snakkede flere nætter og dage om det, det er jo vildt mange år man binder sig..

Vi besluttede at vi skulle have hund fra et dyreinternat, hellere hjælpe en hund der ikke har haft det godt end en lille hvalp som nemt kan finde en familie (det var før jeg blev hundeadfærdsbehandler, nu ville jeg vælge hvalpen). Vi kom over og så Rolf, en labradorblanding, gik en tur med ham og tog hjem og tænkte en nat mere og sagen var klar, han skulle være vores hund og det var han i 13 år Vi har desværre lige måttet side farvel til ham, han fik guld i hofter og ryg da han var 4 år pga gigt og hd men han havde det super indtil ½ år før vi sagde farvel til ham. Han har været min hund, verdens bedste og jeg har elsket ham som et barn.

Da Rolf var 4 valgte vi at få hund nr 2, MacKenzie, en blanding mellem schæfer, labrador, golden retriever, rottweiler og Ulv. Ham har vi haft i 9½ år, han fylder 10 til sommer og er også en fantastisk hund med et super temperament

Vi vil dog aldrig mere have 2 store hunde samtidigt, ikke når vi har børn. Det er sværere med pasning og de fylder meget når der kommer gæster og i det hele taget..

Kan ikke forstå mennesker der ikke vil have hund, man giver så lidt og får så meget igen. De er så dejlige og de elsker dig betingelsesløst - vil aldrig nogensinde være foruden hund i huset ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.