Hund & Hund Imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.178 visninger
51 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Miamaja

Jeg er klart hunde menneske men jeg er opvokset i et hjem hvor min mor decideret ikke brod sig specielt om hunde/dyr og ikke ville have hund og min far er rigtig dyreelsker, saa jeg har set lidt af begge verdener... Nu har forskere jo fundet ud af, at born der opvokser med dyr i hjemmet i sjaelnere grad udvikler allergi og kaledyr er med til at forbedre menneskets livskvalitet, saa der er en masse bonus ved at have et dyr i hjemmet. Alligevel er der en masse arbejde forbundet med det at have hund, pasning, pleje, udgifter og evt. adfaerdsproblemer, og jeg er derfor nysgerrig efter at vide, hvorfor lige jeres familie har valgt hund fra eller til, og hvis I har mattet finde et nyt hjem til jeres hund, hvad var aarsagen? Vuf vuf, Bow wow

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Honningblomst

Miamaja skriver:

Jeg er klart hunde menneske men jeg er opvokset i et hjem hvor min mor decideret ikke brod sig specielt om hunde/dyr og ikke ville have hund og min far er rigtig dyreelsker, saa jeg har set lidt af begge verdener... Nu har forskere jo fundet ud af, at born der opvokser med dyr i hjemmet i sjaelnere grad udvikler allergi og kaledyr er med til at forbedre menneskets livskvalitet, saa der er en masse bonus ved at have et dyr i hjemmet. Alligevel er der en masse arbejde forbundet med det at have hund, pasning, pleje, udgifter og evt. adfaerdsproblemer, og jeg er derfor nysgerrig efter at vide, hvorfor lige jeres familie har valgt hund fra eller til, og hvis I har mattet finde et nyt hjem til jeres hund, hvad var aarsagen? Vuf vuf, Bow wow

Jeg er vokset op præcis som dig i forhold til dyr og hvem der kunne lide hvad.,...

Jeg synes da dyr ser søde ud, men jeg synes også de er virkelig irriterende og ulækre...der er kun arbejde ved dem og man er så afhængig. Det siger mig virkelig intet men ville ønske det gjorde, for min mellemste søn er vild med dyr, de to andre er ret ligeglade. Jeppe har allergi og kan ikke tåle dyr og sådan har han haft det siden han var spæd, så det havde virkelig været skidt hvis vi havde haft dyr indenfor...

Mine to søstre elsker dyr og den ene har to fugle, to hunde og en glat mis, som hun selv ynder at kalde den(den er dælme grim) hun har haft rotter og hamstre og ørkenrotter også...og hun skal som nok få flere dyr. Min anden søster har hest og har haft siden hun var 13 år,hun elsker dyr og nok højere end mennesker, i hvert fald gider hun ikke have børn, de er valgt fra...lige nu har hun en rottweiler og jeg tror også hendes mand har et par hunde, men de plejer at bo ude i hundegård, hendes mand gider ikke dem indenfor, kun i deres gang.

Det var så vores dyrebeskrivelse... mine drenges far elsker dyr og ønsker sig en hund og det håber jeg han får for Bertrams skyld..han har to udekatte også.

Knus Eva..

Anmeld

11. marts 2010

Pernille Sand Jensen

Jeg er vokset op i et hjem, hvor vi altid har haft hund. Jeg er klart et hundemenneske.

Da jeg flyttede sammen med min mand, blev vi enige om, at vi skulle have en lille hund. Så vi fik en westie. Hun blev snorforkælet for at sige det mildt. Vi fik så en søn efter et par år og det kunne hunden ikke acceptere. Hun endte med at bide ham. Vi slap heldigvis for at aflive hende, da vi fandt en anden familie til hende. Et ældre ægtepar uden børn. Hun har det rigtig godt idag. Men valget var ikke svært, da hun havde fået en chance, hvor hun havde snappet efter ham. Da hun så gjorde det anden gang, vidste vi, at vi ikke kunne beholde hende.

Vi ville dog gerne have hund, da vi mener, at det giver børn og voksne meget. Der er altid en, der er glad for at se dig. Når den tid kommer er børnene aldrig alene hjemme osv.

Så vi valgte, at vi ville have en golden retriever. Det havde vi hjemme i mit barndomshjem og det er den dejligste hund. Så vi har en golden på 2 år nu og hun er den dejligste hund og børnenes bedste legekammerat. Hun forstår, når det er børnene hun tumler med og vi behøver ikke at være bange for at lade dem tumle vildt sammen.

Men jeg vil da klart anbefale, at man tjekker, hvad det er for en hund, man vil have og om den er glad for børn fra naturens side.

Vi har aldrig fortrudt vores valg.

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Jer er opvokset i et hjem med mange dyr bla. hund men os rotter fugle kaniner slanger fugle fisk osv osv osv :) vi er i min familie dyre elskere Min mor arbejder på en rottefram og min søster er færdig udlært dyrepasser til sep. jeg selv er hunde menneske men er os blevet katte menneske og jeg har altid os haft kaniner. 

Så dyr er en stor del af vores liv og vil altid være det Jeg synes de er så hyggelige og min søn ELSKER dyr så det jo bare dejligt han tumler med hunden hele tiden.

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Eva skriver:

Jeg er vokset op præcis som dig i forhold til dyr og hvem der kunne lide hvad.,...

Jeg synes da dyr ser søde ud, men jeg synes også de er virkelig irriterende og ulækre...der er kun arbejde ved dem og man er så afhængig. Det siger mig virkelig intet men ville ønske det gjorde, for min mellemste søn er vild med dyr, de to andre er ret ligeglade. Jeppe har allergi og kan ikke tåle dyr og sådan har han haft det siden han var spæd, så det havde virkelig været skidt hvis vi havde haft dyr indenfor...

Mine to søstre elsker dyr og den ene har to fugle, to hunde og en glat mis, som hun selv ynder at kalde den(den er dælme grim) hun har haft rotter og hamstre og ørkenrotter også...og hun skal som nok få flere dyr. Min anden søster har hest og har haft siden hun var 13 år,hun elsker dyr og nok højere end mennesker, i hvert fald gider hun ikke have børn, de er valgt fra...lige nu har hun en rottweiler og jeg tror også hendes mand har et par hunde, men de plejer at bo ude i hundegård, hendes mand gider ikke dem indenfor, kun i deres gang.

Det var så vores dyrebeskrivelse... mine drenges far elsker dyr og ønsker sig en hund og det håber jeg han får for Bertrams skyld..han har to udekatte også.

Knus Eva..

ha ha ulækre ;)

Anmeld

11. marts 2010

Bavianis

Her er vores lille skattemus, som jeg tror vi fik fordi vi begge var skrukke medens vi læste, men ikke havde overskud eller ressourcer til et barn.

Hun er dansk/svensk gårdhund, og er utrolig nem og rolig med et minimum af pelspleje. Hendes størrelse er også fin, da hun er nem at have med. Vi går med hende hver dag, dog er det blevet mindre nu da jeg ikke rigtigt kan gå. Hun er den dejligste hund jeg kender;-)

Jeg er vokset op i et hjem uden hund, men mine børn skal  ikke være det foruden! Vi håber så inderligt hun bliver storesøster til august.

Kærlig hilsen Fridas mor

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Bavianis skriver:

Her er vores lille skattemus, som jeg tror vi fik fordi vi begge var skrukke medens vi læste, men ikke havde overskud eller ressourcer til et barn.

Hun er dansk/svensk gårdhund, og er utrolig nem og rolig med et minimum af pelspleje. Hendes størrelse er også fin, da hun er nem at have med. Vi går med hende hver dag, dog er det blevet mindre nu da jeg ikke rigtigt kan gå. Hun er den dejligste hund jeg kender;-)

Jeg er vokset op i et hjem uden hund, men mine børn skal  ikke være det foruden! Vi håber så inderligt hun bliver storesøster til august.

Kærlig hilsen Fridas mor

Øv vi kan ikke se billed eller jeg kan ikke :)

Anmeld

11. marts 2010

Bavianis

Di. skriver:

Øv vi kan ikke se billed eller jeg kan ikke

Ved du hvad - det er (af MÆRKELIGE ÅRSAGER!!!) røget ind på en anden tråd! Det er den der "For eller imod (lille leg)" - det er til aller sidst;-) Computerens mærkelige liv...

Anmeld

11. marts 2010

Ranarupta

Jeg er vokset op i et hjem, hvor et kæledyr højst var en kanin - og selv der, var den et irritationsmoment for min mor, men min stedfar var den voksne, der hjalp mig, når jeg skulle skifte bur og lign.

Da vi flyttede i hus, fik vi kat. Men det var (fra mine forældres side) af rent praktiske årsager (læs: mus).
Men den nuværende kat er højt elsket, da han er noget helt særligt.

Mine søstre har haft marsvin og hamstre.

Min mor fik mig som 17 årig og da det var vigtigt for hende, at vi havde vores eget hjem, havde hun 3 jobs, der skulle passes. Så jeg blev passet meget hos min mormor og morfar. Så i mit 2. hjem hos dem, er jeg vokset op med hund.

Jeg har svært ved at undvære dyr i mit liv - de giver mig en mærkbar glæde. Så selvom der er meget arbejde forbundet med dem, så er det dét værd - indtil videre.
Men som graviditeten skrider frem, så bliver jeg mere og mere nervøs for, om jeg overhovedet kan overskue vores ene hund på 8 mdr. Hun er helt anderledes end vores nu fireårige hund var, i hendes alder. 

Men undvære dyr? Det tror jeg ikke, at jeg kan...

Anmeld

11. marts 2010

TbCp

Miamaja skriver:

Jeg er helt klart hundemenneske.
Vi vil rigtig gerne have hund.... engang....
Der kommer til at gå nogle år, som vores liv ser ud nu vil vi slet ikke have den tid til den som vi gerne ville og det kan vi ikke tilbyde en hund.

I stedet har vi 2 marsvin De kræver knap så meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.