Hvalpenes første uge (overdrevet billedespam)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

smokin

marikka skriver:

Det skal lige siges, at jeg bestemt heller ikke går op i stamtavlen og udstilling, bare de er opdrættet ordentligt, så mine hvalpe ville også bare være til almindelige familier som ønskede en mops.. Men det var jo fuldstændigt uacceptabelt..

Ja for søren - at videregive et skønt dyr til andre. Det er sørme noget grimt grimt noget. fy da føj. Sådan nogle harper! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Bare mig..

Zette skriver:

Det er slet ikke sådanne typer jeg vil sælge hvalpe til. De er jo kommet af kærlighed og sku ikke af pengenød. Jeg har sat dem forholdsvis højt, så jeg ligeledes undgår dem der bare skal have en hund ala "1000 kr. så henter jeg ham imorgen". Dem kan jeg heller ikke snuppe. Jeg søger kærlige familier som har tid og lyst til at have sådan en hund, IKKE folk der vil avle (det synes jeg er så synd, når tæver bare bliver sat i verden for at lege fødemaskine hvert halve år). Ønsker heller ikke de skal på udstilling, og det er de sikkert heller ikke de rigtig mål, farver, aftegninger osv til. 

Er nærmest helt ked af at have smidt penge i sådan en gang brokkehoveder derinde. 

Selvfølgelig skal man have de penge sådan nogen basser nu koster, men jeg er sgu heller ikke tilhænger af at det kun er for pengenes skyld.. Min hund er selv af sådan en pengemaskine, og hun er født i polen (jeg anede altså intet om det overhovedet da vi fik hende) og jeg har SÅ ondt af hende og især hendes mor som har sat i et lille bur altid for at føde..

- Vi har haft kontakt med politiet og alt muligt, så det er derfor vi ved det om hendes fortid, og om hende vi købte hende af, som solgte syge hunde eller egentlig stadig gør det. Og jeg frygter sgu lidt, at nogen af dem derinde er lidt sådan...

Anmeld

11. marts 2010

Lone Jakobsen

Zette skriver:

Haha... hvor mange har I da?

Jeg ville nu gerne have en ekstra, men jeg tror ikke jeg vil vælge en fra mit eget kuld. Tænk hvis han parrede sin mor?  ikk alt det indavl. 

Og så holder vi meget af at rejse, så 3 hunde er ikke så nemt at få passet som to. Der ryger den ene til min far og den anden til min faster. Kan ikke lige se hvor jeg skal afsætte nr.3 og kan ikke lide at putte dem i pension. Det er bare slet slet ikke mig.

jamen vi har såmænd kun en, men vi har til gengæld også et marsvin, en kanin og 5 dejlige unger (ingen samligning med dyrene) men stadig mener manden at vi har huset fuld.

Anmeld

11. marts 2010

smokin

marikka skriver:

Selvfølgelig skal man have de penge sådan nogen basser nu koster, men jeg er sgu heller ikke tilhænger af at det kun er for pengenes skyld.. Min hund er selv af sådan en pengemaskine, og hun er født i polen (jeg anede altså intet om det overhovedet da vi fik hende) og jeg har SÅ ondt af hende og især hendes mor som har sat i et lille bur altid for at føde..

- Vi har haft kontakt med politiet og alt muligt, så det er derfor vi ved det om hendes fortid, og om hende vi købte hende af, som solgte syge hunde eller egentlig stadig gør det. Og jeg frygter sgu lidt, at nogen af dem derinde er lidt sådan...

Sådan en stakkel, det bliver jeg altså dårlig af at høre om. Mine hunde er sunde og raske - så raske at dyrelægen ikke gad tjekke dem da de blev født, fordi han kendte mine hunde og vidste hvordan vi behandlede dem. Han sagde at når de kom til babserne og fik mælk og ellers opførte sig pænt var der ingen grund til at han så til dem. Så jeg skal bare komme med dem når de skal vaccineres. Ormekur ringer han bare ud til mit apotek, så ordner jeg selv det. 

Er der nogle af hvalpene jeg ikke kan komme af med så chipser jeg dem selvfølgelig og giver dem efterfølgende vacciner, men det kommer så oveni prisen. 

Anmeld

11. marts 2010

smokin

nutche skriver:

jamen vi har såmænd kun en, men vi har til gengæld også et marsvin, en kanin og 5 dejlige unger (ingen samligning med dyrene) men stadig mener manden at vi har huset fuld.

ej så kan jeg godt forstå han mener I har huset fuldt Vi har udover vores to hunde også to katte. Og den ene kat mente jo før fødslen at fødekassen var hans. Så han fik sig noget af en overraskelse da han stak hovedet ind og der pludselig var 8 hvalpe. Halen blev ligeså tyk som hans mave. haha

De tager det nu meget pænt og er også begyndt at være mere ude efter hvalpene kom. Man kan godt smutte forbi, men tæt på - de vil de fandeme ikke.

Anmeld

11. marts 2010

Bare mig..

Zette skriver:

Sådan en stakkel, det bliver jeg altså dårlig af at høre om. Mine hunde er sunde og raske - så raske at dyrelægen ikke gad tjekke dem da de blev født, fordi han kendte mine hunde og vidste hvordan vi behandlede dem. Han sagde at når de kom til babserne og fik mælk og ellers opførte sig pænt var der ingen grund til at han så til dem. Så jeg skal bare komme med dem når de skal vaccineres. Ormekur ringer han bare ud til mit apotek, så ordner jeg selv det. 

Er der nogle af hvalpene jeg ikke kan komme af med så chipser jeg dem selvfølgelig og giver dem efterfølgende vacciner, men det kommer så oveni prisen. 

Nej det gør også rigtig ondt indeni mig at jeg ved hun kommer sådan et sted fra. Men jeg ville jo heller ikke sende hende tilbage, for så var jeg jo godt klar over, at hun nok ikke var blevet behandlet ordentligt. - Igen! og heldigvis har vi, trods alt, fået en helt igennem dejlig og fantastisk hund nu.

Men det lyder som om du er en fornuftig "opdrætter" af de hvalpe. Og det er sgu dejligt at vide...

Anmeld

11. marts 2010

smokin

marikka skriver:

Nej det gør også rigtig ondt indeni mig at jeg ved hun kommer sådan et sted fra. Men jeg ville jo heller ikke sende hende tilbage, for så var jeg jo godt klar over, at hun nok ikke var blevet behandlet ordentligt. - Igen! og heldigvis har vi, trods alt, fået en helt igennem dejlig og fantastisk hund nu.

Men det lyder som om du er en fornuftig "opdrætter" af de hvalpe. Og det er sgu dejligt at vide...

Jeg er bare hvalpemor ikke opdrætter. Det var slet ikke meningen der skulle komme hvalpe oveni baby, men jeg kunne aldrig finde på at give min hund abort - når jeg selv er imod det.

Jeg giver dem det bedste jeg kan - masser af kærlighed!

Anmeld

11. marts 2010

Bare mig..

Zette skriver:

Jeg er bare hvalpemor ikke opdrætter. Det var slet ikke meningen der skulle komme hvalpe oveni baby, men jeg kunne aldrig finde på at give min hund abort - når jeg selv er imod det.

Jeg giver dem det bedste jeg kan - masser af kærlighed!

Ja opdrætter lyder også lidt voldsomt og ikke særlig rart.. Men hvalpemor så Det er i hvertfald dejligt at hører..

Nej i får sørme da noget at se til.. Det jo nærmest 9 små børn i kommer til at stå med Ej hvor gamle er de når du er ved terminen?

Anmeld

11. marts 2010

smokin

marikka skriver:

Ja opdrætter lyder også lidt voldsomt og ikke særlig rart.. Men hvalpemor så Det er i hvertfald dejligt at hører..

Nej i får sørme da noget at se til.. Det jo nærmest 9 små børn i kommer til at stå med Ej hvor gamle er de når du er ved terminen?

de er salgsklare d.4 maj. så jeg håber da jeg når af med de fleste inden prinsessen kommer... Jeg har termin d.10 juni.

Anmeld

11. marts 2010

Bare mig..

Zette skriver:

de er salgsklare d.4 maj. så jeg håber da jeg når af med de fleste inden prinsessen kommer... Jeg har termin d.10 juni.

Ja okay Jeg vil da faktisk sige, at jeg krydser alt hvad jeg har, for at du når at komme af med de fleste, og om ikke andet alle inden så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.