Hvalpenes første uge (overdrevet billedespam)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

Bare mig..

Hvor er de søde... Hvor store bliver de? altså er det lab. størrelse ? mindre eller større?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

smokin

marikka skriver:

Hvor er de søde... Hvor store bliver de? altså er det lab. størrelse ? mindre eller større?

omkring 30 kg skal du regne med - nogle lidt større og andre lidt mindre. Vores hanhund vejer en del mere end vores tæve - men han får jo også lov at trække slæde bl.a hvor hun er for ung endnu. 

Den er lidt større end en labrador - men ikke en kæmpe ko

Anmeld

11. marts 2010

Bare mig..

Zette skriver:

omkring 30 kg skal du regne med - nogle lidt større og andre lidt mindre. Vores hanhund vejer en del mere end vores tæve - men han får jo også lov at trække slæde bl.a hvor hun er for ung endnu. 

Den er lidt større end en labrador - men ikke en kæmpe ko

Nå havde ellers lige forelsket mig, det er nemlig lidt for stort til vores hjem lige pt.
Vi bor godt nok i en stor lejlighed, og har en lille mops i forvejen, men vi overvejer lidt at anskaffe en mere hund til når baby kommer, så vores nuværende hund har noget selvskab nu hvor vi ikke får samme tid til hende mere og hvor hun for alvor skal være hund (hun er jo nærmest vores lille baby), og gerne omkring sommerferien.  Men det skulle gerne være en der var lidt større end vores men ikke en der var aLT for stor.. Jeres er vidst lidt for store.. held og lykke. De kommer til at forsvinde hurtigt.. De er jo bare for dejlige!

Anmeld

11. marts 2010

Low

Zette skriver:

Jeg er ikke engang klar over om man må spamme så meget  men nu har jeg altså gjort det. 

Idag er hvalpene 7 dage og det har bare gået over alt forventning. Deres aftegninger forandres hele tiden, så jeg er rigtig spændt på at se hvad det ender med. De er søde kærlige og vil rigtig gerne nusses nu. De første 3 dage skreg de ellers som stukket grise når man løftede dem op, men nu har de ligesom haft tiden til at vende sig til det. 

De har ALLE fordoblet deres fødselsvægt, og 3 ud af 8 hvalpe har rundet deres første kilo. Det er altså nogle ordenlige bamser. 

VOV VOV og god dag fra os allesammen

De er godt smukke de hvalpe .

Har du en bruger på hundegalleri.dk?

Anmeld

11. marts 2010

smokin

Low skriver:

De er godt smukke de hvalpe .

Har du en bruger på hundegalleri.dk?

Jeg har lige oprettet en, men jeg kan faktisk ikke finde ud af det så godt og overvejer at sætte dem i den blå avis istedet. Synes det er et ret dårlig site. 

Anmeld

11. marts 2010

Bare mig..

Zette skriver:

Jeg har lige oprettet en, men jeg kan faktisk ikke finde ud af det så godt og overvejer at sætte dem i den blå avis istedet. Synes det er et ret dårlig site. 

Jeg kan nok godt hjælpe dig.. Jeg har førhen været meget derinde.. Men de er nogen skrappe nogen derinde.. -meget spydige synes jeg... :/

Anmeld

11. marts 2010

smokin

marikka skriver:

Jeg kan nok godt hjælpe dig.. Jeg har førhen været meget derinde.. Men de er nogen skrappe nogen derinde.. -meget spydige synes jeg... :/

Ja de gik også lige i kødet på mig om mine hunde fejlede det ene eller andet, og hvor fanden stamtavlen var. Blev helt målløs. 

Jeg går slet ikke op i stamtavler, stævner, udstillinger osv. for mig er det udelukkende en familiehund og derfor er det pisse ligegyldigt om de har de rette gener, aftegninger osv. 

Og det er altså ikke noget galt med mine hunde overhovedet må jeg lige indskyde. Men jeg havde måske kontaktet en kennel som hay joo hvis jeg ville have en udstillingshund der kunne vinde præmier.

Anmeld

11. marts 2010

Bare mig..

Zette skriver:

Ja de gik også lige i kødet på mig om mine hunde fejlede det ene eller andet, og hvor fanden stamtavlen var. Blev helt målløs. 

Jeg går slet ikke op i stamtavler, stævner, udstillinger osv. for mig er det udelukkende en familiehund og derfor er det pisse ligegyldigt om de har de rette gener, aftegninger osv. 

Og det er altså ikke noget galt med mine hunde overhovedet må jeg lige indskyde. Men jeg havde måske kontaktet en kennel som hay joo hvis jeg ville have en udstillingshund der kunne vinde præmier.

Ja nemlig. De går MEGET op i det med stamtavlen... Og hvis man ikke har det, så skal jeg lige love for, at de fejler det ene og det andet.

Min mops fejlede alt muligt da vi fik hende (IKKE arvelige sygdomme) men mange små ting, som hun kunne have været foruden hvis opdrætteren havde taget sig ordentligt at hende og hendes søskende. (vi vidste ikke da vi købte hende at der var så meget med hende.
Og så spurgte jeg efter noget med paring af hende, og nej for søren, det måtte jeg ALDRIG nogensinde tænke på at gøre.. - Men det var et spørgsmål, stille og roligt, om hvorvidt det var synd for hende og om det var skadeligt, altså basale spørgsmål omkring paring og hvalpe på min hund... Det skulle jeg da aldrig have spurgt om!!! Altså jeg var direkte dyreplager bare jeg tænkte tanken...

Anmeld

11. marts 2010

Bare mig..

Det skal lige siges, at jeg bestemt heller ikke går op i stamtavlen og udstilling, bare de er opdrættet ordentligt, så mine hvalpe ville også bare være til almindelige familier som ønskede en mops.. Men det var jo fuldstændigt uacceptabelt..

Anmeld

11. marts 2010

smokin

marikka skriver:

Ja nemlig. De går MEGET op i det med stamtavlen... Og hvis man ikke har det, så skal jeg lige love for, at de fejler det ene og det andet.

Min mops fejlede alt muligt da vi fik hende (IKKE arvelige sygdomme) men mange små ting, som hun kunne have været foruden hvis opdrætteren havde taget sig ordentligt at hende og hendes søskende. (vi vidste ikke da vi købte hende at der var så meget med hende.
Og så spurgte jeg efter noget med paring af hende, og nej for søren, det måtte jeg ALDRIG nogensinde tænke på at gøre.. - Men det var et spørgsmål, stille og roligt, om hvorvidt det var synd for hende og om det var skadeligt, altså basale spørgsmål omkring paring og hvalpe på min hund... Det skulle jeg da aldrig have spurgt om!!! Altså jeg var direkte dyreplager bare jeg tænkte tanken...

Det er slet ikke sådanne typer jeg vil sælge hvalpe til. De er jo kommet af kærlighed og sku ikke af pengenød. Jeg har sat dem forholdsvis højt, så jeg ligeledes undgår dem der bare skal have en hund ala "1000 kr. så henter jeg ham imorgen". Dem kan jeg heller ikke snuppe. Jeg søger kærlige familier som har tid og lyst til at have sådan en hund, IKKE folk der vil avle (det synes jeg er så synd, når tæver bare bliver sat i verden for at lege fødemaskine hvert halve år). Ønsker heller ikke de skal på udstilling, og det er de sikkert heller ikke de rigtig mål, farver, aftegninger osv til. 

Er nærmest helt ked af at have smidt penge i sådan en gang brokkehoveder derinde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.