Zette skriver:
Ja de gik også lige i kødet på mig om mine hunde fejlede det ene eller andet, og hvor fanden stamtavlen var. Blev helt målløs.
Jeg går slet ikke op i stamtavler, stævner, udstillinger osv. for mig er det udelukkende en familiehund og derfor er det pisse ligegyldigt om de har de rette gener, aftegninger osv.
Og det er altså ikke noget galt med mine hunde overhovedet må jeg lige indskyde. Men jeg havde måske kontaktet en kennel som hay joo hvis jeg ville have en udstillingshund der kunne vinde præmier.
Ja nemlig. De går MEGET op i det med stamtavlen... Og hvis man ikke har det, så skal jeg lige love for, at de fejler det ene og det andet.
Min mops fejlede alt muligt da vi fik hende (IKKE arvelige sygdomme) men mange små ting, som hun kunne have været foruden hvis opdrætteren havde taget sig ordentligt at hende og hendes søskende. (vi vidste ikke da vi købte hende at der var så meget med hende.
Og så spurgte jeg efter noget med paring af hende, og nej for søren, det måtte jeg ALDRIG nogensinde tænke på at gøre.. - Men det var et spørgsmål, stille og roligt, om hvorvidt det var synd for hende og om det var skadeligt, altså basale spørgsmål omkring paring og hvalpe på min hund... Det skulle jeg da aldrig have spurgt om!!! Altså jeg var direkte dyreplager bare jeg tænkte tanken...
Anmeld