Fødslesforberedelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

LISBETH:-)

Hej Dorthe,

Jeg gik til det her sidst, og var virkelig virkelig glad for det.

http://ashrama.dk/fodsel/FodselKursusIndhold.asp

Jeg har også tilmeldt mig denne gang. Ved godt at det er langt væk fra dig. Men bare for at give dig en ide om hvad jeg har været glad for.

Vi mødtes også 1 gang hver 14. dag i et helt år efter, vi havde født. Vi var 14 så det var lidt mange, men 2 af dem ses jeg stadig jævnligt med!!!!!!

Knus Lisbeth

Ps. jeg gik også til det der babymassage, og det var jeg også rigtig glad for!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Cris

Det var privat hos en pige jeg har mødt. Vi har selv betalt for kursus. Men det var ikke i DK. Jeg tænkte, at du/I er i gang med at søge og hvis du finder på så noget der hedder Lamaze, ville det være en idé at kikke lidt nærmere på. Jeg vidste ikke noget om fødsel, eller bedre sagt, ikke mere end det man finder i bøgerne. Det har hjulpet mig til at forstå mange ting og jeg kunne mærk efter fødsel, at kursus har hjulpet mig rigtigt meget.

Anmeld

5. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
dorthemus skriver:

Jeg har lige købt en badedragt, så det skal jeg ihvertfald også snart

Jeg har jo så 18 uger til jeg skal på barsel... mmm... Men der er også gravid svømning i roskilde søvmmehal om morgenen... Så jeg overvejer at tage afsted inden arbejde en gang om ugen hvis jeg kan.

Anmeld

5. marts 2010

Lise

Hej Dorthe,

Jeg har gået til fødselsforberedelse hos APA to gange - det er genialt!!! Har endvidere gået til efterfødsel (man går med samme hold som til forberedelse hvis man har lyst) og babyrytmik, og har meldt mig til efterfødsel derude igen fra april. Jeg eeeeeeeeeeeeeelsker APA!!!!!!!!!    

Eneste minus er at det er såhn lidt dyrt  Men altså, jeg synes bestemt også at det har været alle pengene værd. Man kommer hele vejen rundt (motion, snak, vejrtrækning, hygge, knibeøvelser, mere vejrtrækning, venepumpeøvelser, smerteøvelser, endnu mere vejrtrækning, smertelindring, fødslens faser og sikkert meget mere). De der tre foredrag på hospitalet giver INTET i forhold til APA.

Lise - forberedt til at føde

Anmeld

5. marts 2010

dorthemus

Lise skriver:

Hej Dorthe,

Jeg har gået til fødselsforberedelse hos APA to gange - det er genialt!!! Har endvidere gået til efterfødsel (man går med samme hold som til forberedelse hvis man har lyst) og babyrytmik, og har meldt mig til efterfødsel derude igen fra april. Jeg eeeeeeeeeeeeeelsker APA!!!!!!!!!    

Eneste minus er at det er såhn lidt dyrt  Men altså, jeg synes bestemt også at det har været alle pengene værd. Man kommer hele vejen rundt (motion, snak, vejrtrækning, hygge, knibeøvelser, mere vejrtrækning, venepumpeøvelser, smerteøvelser, endnu mere vejrtrækning, smertelindring, fødslens faser og sikkert meget mere). De der tre foredrag på hospitalet giver INTET i forhold til APA.

Lise - forberedt til at føde

Okay så spørger (lidt dumt): skal man have en partner med?? Jeg er jo alene og orker bare ikke ren paridyl

Må undersøge APA...

Tak for dit input

Anmeld

5. marts 2010

dorthemus

Cris skriver:

Det var privat hos en pige jeg har mødt. Vi har selv betalt for kursus. Men det var ikke i DK. Jeg tænkte, at du/I er i gang med at søge og hvis du finder på så noget der hedder Lamaze, ville det være en idé at kikke lidt nærmere på. Jeg vidste ikke noget om fødsel, eller bedre sagt, ikke mere end det man finder i bøgerne. Det har hjulpet mig til at forstå mange ting og jeg kunne mærk efter fødsel, at kursus har hjulpet mig rigtigt meget.

Okay tak

Anmeld

5. marts 2010

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Hej Dorthe,

Jeg gik til det her sidst, og var virkelig virkelig glad for det.

http://ashrama.dk/fodsel/FodselKursusIndhold.asp

Jeg har også tilmeldt mig denne gang. Ved godt at det er langt væk fra dig. Men bare for at give dig en ide om hvad jeg har været glad for.

Vi mødtes også 1 gang hver 14. dag i et helt år efter, vi havde født. Vi var 14 så det var lidt mange, men 2 af dem ses jeg stadig jævnligt med!!!!!!

Knus Lisbeth

Ps. jeg gik også til det der babymassage, og det var jeg også rigtig glad for!!!!!

Tak Lisbeth  Ja babymassage vil jeg også gerne gå til...OG babysvømning. Jeg vil det HELE

Anmeld

5. marts 2010

Hava

Jeg kan virkelig godt lide Helle Ella, der er jordemoder og kinsesiolog og vist alt muligt andet. Hun har lokaler på Christianshavn.
Hun er meget alternativ, men meget respektfuld, omsorgsfuld - og så koster det ikke særligt meget. Jeg vil selv bruge hende ifbm. fødselshypnose, og har været hos hende tidligere til akupunktur.

Hendes (lidt rodede) hjemmeside er her: amoxa.com

Og hun er altså åben og megt lidt fordomsfuld. tror nærmere hun vil ønske dig tillykke med at være eksklusiv forælder end at spørge efter din mand og vielsesattest

Anmeld

5. marts 2010

dorthemus

Zafir skriver:

Jeg har jo så 18 uger til jeg skal på barsel... mmm... Men der er også gravid svømning i roskilde søvmmehal om morgenen... Så jeg overvejer at tage afsted inden arbejde en gang om ugen hvis jeg kan.

Jeg har lige fundet gravidsvømning i Frederiksberg svømmehal

Anmeld

5. marts 2010

LISBETH:-)

dorthemus skriver:

Tak Lisbeth  Ja babymassage vil jeg også gerne gå til...OG babysvømning. Jeg vil det HELE

Jeg gik også til babysvømning sidst, med stor succes.

Jeg skal også det hele denne gang, også selv om jeg har prøvet det hele før!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.