Kan se spark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

tb

Ansemusen skriver:

Hvordan har du fået tilmeldt dig sådan et kursus? Jeg kunne nemlig godt tænke mig noget fødselsforberedelse ud over de forældreeftermiddage som Hvidovre tilbyder!

har du prøvet at forhøre dig hos din jordemoder?? det gjorde jeg i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Liljesilas

Ansemusen skriver:

Hvordan har du fået tilmeldt dig sådan et kursus? Jeg kunne nemlig godt tænke mig noget fødselsforberedelse ud over de forældreeftermiddage som Hvidovre tilbyder!

Jeg tilmeldte mig det igennem jordmoderen, og så foregår det på Aalborg sygehus her. Men prøv at kontakt din jordmoder og hør om der ikke er nogle kurser nær dig, det må hun vide.

Anmeld

5. marts 2010

Liljesilas

tb skriver:

jeg ringede ud til jordemodercentret i dag.. jeg fik meldt mig til fødselsforberedelse den 6 maj.. og til rundvisning den 18 maj.. så det er jo fint..

det er da super at du kunne se ham sparke og vende sig  det er fed en oplevelse!! men ja, man skal have tålmodighed nogle gange og bare sidde og stirre på maven..

jeg blev sygemeldt pga alt det vi har været igennem (3 inseminationsforsøg og 1 reagensglas).. begyndte at bløde lidt i uge 7 og min læge sygemeldte mig så pga 'kostbar graviditet'.. skal så lige siges jeg arbejder på fabrik med stående arbejde og tunge løft

jeg synes det går lidt hurtigt opad med vægten, men prøver ikke at tænke for meget over det.. vores fordel er jo at vi får sommerbørn.. så det går rimeligt hurtigt nedad med sund kost og ture med barnevognen

Ja okay så er det da virkelig fornuftigt at slappe af, og især med det hårde erhverv du har. Jeg læser jo, så det er bestemt ikke fysisk hårdt. Men det kan være hårdt at koncentrere sig, når man har en dag med træthed, eller den bette bare sparker løs i blæren  Men sådan er det jo.

Godt du fik tilmeldt dig nogle hold, jeg tror det er meget godt at forberede sig inden fødslen. Hvordan var det du fødte sidst?        Vi skal på rundvisning den 7. april, men vi tilmeldte os også for lang tid siden, så måske derfor.

Hehe ja det er bare lækkert det bliver sommerbørn, og man derfor kan gå lange ture med barnevognen. Jeg glæder mig ligefrem til at tabe kg igen, men jeg udnytter også min graviditet en gang imellem, til at spise lidt mere end jeg plejer

Anmeld

5. marts 2010

tb

mayapigen skriver:

Ja okay så er det da virkelig fornuftigt at slappe af, og især med det hårde erhverv du har. Jeg læser jo, så det er bestemt ikke fysisk hårdt. Men det kan være hårdt at koncentrere sig, når man har en dag med træthed, eller den bette bare sparker løs i blæren  Men sådan er det jo.

Godt du fik tilmeldt dig nogle hold, jeg tror det er meget godt at forberede sig inden fødslen. Hvordan var det du fødte sidst?       Vi skal på rundvisning den 7. april, men vi tilmeldte os også for lang tid siden, så måske derfor.

Hehe ja det er bare lækkert det bliver sommerbørn, og man derfor kan gå lange ture med barnevognen. Jeg glæder mig ligefrem til at tabe kg igen, men jeg udnytter også min graviditet en gang imellem, til at spise lidt mere end jeg plejer

jeg tager det heller ikke så tungt med de ekstra kilo.. glæder mig da os til at tabe mig igen, men man skal da os nyde at man i en kort periode kan 'tillade' sig at spise lidt mere end man plejer.. hehe..

jeg fødte ved akut kejsesnit sidst, uden veer eller noget som helst.. så det er stadig lidt helt nyt for mig  

kunne godt forestille mig det er hårdt at læse mens man er gravid.. ens energi er jo heller ikke til det samme som det plejer..

Anmeld

5. marts 2010

Liljesilas

tb skriver:

jeg tager det heller ikke så tungt med de ekstra kilo.. glæder mig da os til at tabe mig igen, men man skal da os nyde at man i en kort periode kan 'tillade' sig at spise lidt mere end man plejer.. hehe..

jeg fødte ved akut kejsesnit sidst, uden veer eller noget som helst.. så det er stadig lidt helt nyt for mig  

kunne godt forestille mig det er hårdt at læse mens man er gravid.. ens energi er jo heller ikke til det samme som det plejer..

Okay hvordan gik det så? Det må være noget af en oplevelse.

Ja det kan godt være hårdt, men det har jeg jo selv valgt, så det må jeg tage med.

Anmeld

5. marts 2010

dorthemus

Jeg er 28 + 5 og jeg har nok kunnet se det nogle få uger...men særligt inden for den sidste uges tid. Lillepigen er meget aktiv, især når jeg skal sove

Anmeld

5. marts 2010

tb

mayapigen skriver:

Okay hvordan gik det så? Det må være noget af en oplevelse.

Ja det kan godt være hårdt, men det har jeg jo selv valgt, så det må jeg tage med.

jeg var gået 14 dage over tid da de fandt ud af hun lå forkert, med numsen nedad.. hun var så stor (4.270) at de ikke ville forsøge at vende hende og kom ind til kejsersnit med det samme.. lidt skræmmende oplevelse, da det hele lige pludselig gik så stærkt.. så håber virkelig at det går bedre denne gang

Anmeld

6. marts 2010

Liljesilas

tb skriver:

jeg var gået 14 dage over tid da de fandt ud af hun lå forkert, med numsen nedad.. hun var så stor (4.270) at de ikke ville forsøge at vende hende og kom ind til kejsersnit med det samme.. lidt skræmmende oplevelse, da det hele lige pludselig gik så stærkt.. så håber virkelig at det går bedre denne gang

Ja det var da noget af en oplevelse, og nok også skræmmende. Ja mon ikke det går bedre denne gang, det må vi i hvertfald håbe. Det må være dejligt for dig at opleve en almindelig fødsel så.

Jeg blev ringet op af jordmoderen ved Bang og Hinge, og skal først til scanning på onsdag, da hun skulle til begravelse, så det er selvfølgelig forståeligt. Men du må endelig ligge nogle billeder ind, hvis du vil vise dem frem

Jeg fik for første gang i nat bækkenløsning, hold da op hvor gør det ondt, så jeg kan bare ligge på sofaen idag og slappe af. Håber bare ikke jeg er en af de personer, der skal gå sygemeldt fra nu af pga. det. Synes det er mærkeligt det bliver ved med at gøre ondt. Har du døjet med det?

Anmeld

6. marts 2010

tb

mayapigen skriver:

Ja det var da noget af en oplevelse, og nok også skræmmende. Ja mon ikke det går bedre denne gang, det må vi i hvertfald håbe. Det må være dejligt for dig at opleve en almindelig fødsel så.

Jeg blev ringet op af jordmoderen ved Bang og Hinge, og skal først til scanning på onsdag, da hun skulle til begravelse, så det er selvfølgelig forståeligt. Men du må endelig ligge nogle billeder ind, hvis du vil vise dem frem

Jeg fik for første gang i nat bækkenløsning, hold da op hvor gør det ondt, så jeg kan bare ligge på sofaen idag og slappe af. Håber bare ikke jeg er en af de personer, der skal gå sygemeldt fra nu af pga. det. Synes det er mærkeligt det bliver ved med at gøre ondt. Har du døjet med det?

jeg havde bækkenløsning i min første graviditet (havde et rengøringsjob, så derfor tror jeg det kom).. men denne gang har der ikke været noget endnu.. ikke andet end at jeg døjer med det trækker ned i højre balle nogle gange.. det gør herre ondt!! så kan jeg ikke bevæge mig, så må jeg lige stoppe op i nogle sekunder  ellers har jeg vist bare almindelig ligament smerter..

skal nok lægge et par billeder ind efter scanningen

Anmeld

6. marts 2010

missKat

mayapigen skriver:

Neeej hvor hyggeligt og sjovt. Ej det skulle jeg da have begyndt på, men er bare aldrig kommet igang... Kan du så se forskel på fødder og hænder når den sparker?

begynd da bare nu 

hvis ikke du kan nå at se en effekt inde i maven, vil din baby måske finde ro ved at høre sangen når den er kommet ud - ved sengetid, gråd osv 

Jeg er en tyksak, så har svært ved at se en disideret fod. Men kan TYDELIGT mærke måsen  og den kan rigtig godt lide at vise netop den del frem for os - haha
Min mave er til heeeeeelt skæv fordi den moser sådan rundt!!! Så det er sjovt og hyggeligt.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.