Kan se spark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

lululupo

hi hi ja maven hopper, gynger der hvor sparkene kommer.... Det er fantastisk men også lidt sært.........

Christina uge 26

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Liljesilas

tb skriver:

det vil jeg da gerne høre om, hvordan det går til det der fødselsforberedelse  det har jeg aldrig været til.. selv om jeg har min datter på 8, så har jeg jo ikke prøvet at føde.. hehe.. ingen veer eller noget som helst, så er stadig lige så nervøs som første gang  

mit gør mest ondt sidst på dagen (det i højre side) og det hjælper netop at lægge mig ned.. har så fundet ud af at jeg ligger bedst på venstre side.. det er som om at det hele inde i maven trykker mindst på den måde.. men nu har jeg jo os taget godt på indtil videre (ca. 11 kg) så måske det hele fylder lidt godt  men skal nok lige give en melding når jeg har været ved lægen i morgen..

jo, vi skal i 3/4D scanning på mandag.. vi glæder os helt vildt!! du skal tirsdag, ikk??

Hej så er jeg lige kommet hjem fra fødselforberedelse og det var noget af en oplevelse! Det hele var enlig meget spændende, især hvis man er førstegangsfødende og ikke ved hvordan fødslen foregår. Men du ved jo selvfølgelig en del

Men da vi er halvvejs, ryger en af mændene pludselig i gulvet, og må have hjertemassage mm. Virkelig skræmmende, hvis man har det på samme måde som mig. Uha jeg hader sådan noget, så jeg er lidt i chok - og vi blev naturligvis sendt hjem.

Meen ud over det så lærte jeg da at en fødsel foregår i alle mulige stillinger og ikke bare på ryggen hehe.

Tak vil nemlig gerne høre hvad lægen siger. Jo jeg skal tirsdag bliver såååå spændende

Anmeld

4. marts 2010

Ranarupta

Jeg har kunne se det i halvanden uges tid nu.  
Men kun et par gange.
Kæresten har endnu ikke set det - ligesom han kun har kunne mærke spark én gang.

Jeg tror, at det har noget at gøre med, at min moderkage ligger forrest...  

/Karina 24+5

Anmeld

4. marts 2010

missKat

Nu er jeg 35+0, men har kunnet se det længe!! Så alt efter hvordan din moderkage ligger, så vil du nok snart kunne se det 

vores lille fis har siden uge 15 ca, hørt "den lille Ole med paraplyen" (enten har jeg sunget eller har vi spillet den fra Iphone) og når jeg ligger min Iphone på maven og spiller, så går den HELT amok  telefonen danser hen over maven, og fisen danser rundt.. det er SÅ sjovt altså!!!!
Den reagerer ikke på andre sange end den, så det tyder på den kan genkende den.

Anmeld

4. marts 2010

tb

mayapigen skriver:

Hej så er jeg lige kommet hjem fra fødselforberedelse og det var noget af en oplevelse! Det hele var enlig meget spændende, især hvis man er førstegangsfødende og ikke ved hvordan fødslen foregår. Men du ved jo selvfølgelig en del

Men da vi er halvvejs, ryger en af mændene pludselig i gulvet, og må have hjertemassage mm. Virkelig skræmmende, hvis man har det på samme måde som mig. Uha jeg hader sådan noget, så jeg er lidt i chok - og vi blev naturligvis sendt hjem.

Meen ud over det så lærte jeg da at en fødsel foregår i alle mulige stillinger og ikke bare på ryggen hehe.

Tak vil nemlig gerne høre hvad lægen siger. Jo jeg skal tirsdag bliver såååå spændende

ej, det var da os en skræmmende oplevelse  hader os sådan noget.. er der en frist for hvornår man kan melde sig til det der fødselforberedelse?? nu var jeg jo til jordemoder første gang i dronninglund og skal først anden gang i aalborg midt i april.. så skal vel nok have ringet et sted hen for at melde mig til.. det kunne jeg godt tænke mig, da jeg da håber på at føde 'rigtigt' denne gang og ikke aner noget om hvilke stillinger man kan føde i

Anmeld

4. marts 2010

Liljesilas

tb skriver:

ej, det var da os en skræmmende oplevelse  hader os sådan noget.. er der en frist for hvornår man kan melde sig til det der fødselforberedelse?? nu var jeg jo til jordemoder første gang i dronninglund og skal først anden gang i aalborg midt i april.. så skal vel nok have ringet et sted hen for at melde mig til.. det kunne jeg godt tænke mig, da jeg da håber på at føde 'rigtigt' denne gang og ikke aner noget om hvilke stillinger man kan føde i

Ja det melder du dig bare til via din jordmoder. Jeg har også sagt ja tak til rundvisning på Aalborg sygehus og forældreforberedelse. Ud over det tilbyder de også motion for gravide...

Jamen det var enlig også spændende, da vi lærte at man føder på alle mulige forskellige måder - og aldrig ved at ligge normalt på ryggen. Flere står op mm, så det kom faktisk bag på mig Og så fik vi også information om almindelige smerter sidst i graviditeten.

Tror vi var 100 til forberedelsen, så man får ikke lov at stille spørgsmål, men det er stadig godt synes jeg.

Du skulle også føde på Aalborg sygehus ik?

Anmeld

4. marts 2010

Liljesilas

Maria. skriver:

Ja, så længe der er plads til det så vender de sig jo og gør som det passer dem..

Jeg kan "fremprovokere" spark ved at læne mig fremover.. Så er det lige somom der ikke er plads til hende, og så sparker hun altså.. Ellers sparker hun også rigtig meget når jeg ligger på siden..  

Det må jeg prøve

Men jeg synes ofte banditten sparker når jeg skal til at sove, eller sidder midt i noget, og så får jeg aldrig set efter om det er tydeligt. Er det sådan ved dig, at du kan se om det er en fod eller en hånd der "sparker" ? Jeg har nemlig læst at man kan se det på et tidspunkt i graviditeten 

Anmeld

4. marts 2010

Liljesilas

Loa skriver:

Ja selvfølgelig. Forståeligt..

Jeg er selv i 21 uge nu, og syntes jeg har fornemmet noget når jeg har holdt en hånd på min mave, men manden kan intet mærke så jeg tænker om det er mig der bilder mig noget ind....

Derfor skulle jeg lige tjekke at det var det samme i mente (Går ud fra at hvis man kan se den spark kan man vel også mærke det med en hånd på maven)

Ja hvis man kan se spark kan man også mærke dem, men ikke nødvendigvis omvendt. Vi kan begge tydeligt mærke sparkene, nogle gange mere en andre. Men vi har ikke set efter om vi også kan se det. Men synes det må være utrolig sjovt for dem, der kan se det er en fod der rammer maven, eller en hånd. Men det kommer vel sener i graviditeten 

Anmeld

4. marts 2010

Liljesilas

Ansemusen skriver:

Jeg er 30+1 og har kunne se spark udefra i måske en måneds tid eller mere. kan ikke huske det. Men for en uges tid siden gik han helt amok derinde så jeg kunne ligge og se maven bevæge sig helt vildt i ti minutter til et kvarter. Lå bare og grinede, fordi det så så sjovt ud!

Eej hvor sjovt, det må virkelig være skønt at se!

Anmeld

4. marts 2010

Liljesilas

Ranarupta skriver:

Jeg har kunne se det i halvanden uges tid nu.  
Men kun et par gange.
Kæresten har endnu ikke set det - ligesom han kun har kunne mærke spark én gang.

Jeg tror, at det har noget at gøre med, at min moderkage ligger forrest...  

/Karina 24+5

Du er da også akkurat lige så langt henne som jeg er

Jeg må til at kigge efter, for kan jo virkelig mærke de ret hårde spark

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.