Kan se spark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

Liljesilas

missKat skriver:

Nu er jeg 35+0, men har kunnet se det længe!! Så alt efter hvordan din moderkage ligger, så vil du nok snart kunne se det 

vores lille fis har siden uge 15 ca, hørt "den lille Ole med paraplyen" (enten har jeg sunget eller har vi spillet den fra Iphone) og når jeg ligger min Iphone på maven og spiller, så går den HELT amok  telefonen danser hen over maven, og fisen danser rundt.. det er SÅ sjovt altså!!!!
Den reagerer ikke på andre sange end den, så det tyder på den kan genkende den.

Neeej hvor hyggeligt og sjovt. Ej det skulle jeg da have begyndt på, men er bare aldrig kommet igang... Kan du så se forskel på fødder og hænder når den sparker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Ranarupta

mayapigen skriver:

Du er da også akkurat lige så langt henne som jeg er

Jeg må til at kigge efter, for kan jo virkelig mærke de ret hårde spark

Ja, vi to, vi følges godt ad

Jeg kan kun se sparkene, når jeg ligger helt fladt på ryggen - og kun når det er lige på maven...

Anmeld

4. marts 2010

Liljesilas

Ranarupta skriver:

Ja, vi to, vi følges godt ad

Jeg kan kun se sparkene, når jeg ligger helt fladt på ryggen - og kun når det er lige på maven...

Okay jeg må have fat i et lille spejl, for min dreng sparker ved trussekanten, så det er svært at se helt der ned hehe.

Anmeld

5. marts 2010

Ranarupta

mayapigen skriver:

Okay jeg må have fat i et lille spejl, for min dreng sparker ved trussekanten, så det er svært at se helt der ned hehe.

Haha, ja, det kræver nogle usandsynlige gode øjne!

Anmeld

5. marts 2010

tb

mayapigen skriver:

Ja det melder du dig bare til via din jordmoder. Jeg har også sagt ja tak til rundvisning på Aalborg sygehus og forældreforberedelse. Ud over det tilbyder de også motion for gravide...

Jamen det var enlig også spændende, da vi lærte at man føder på alle mulige forskellige måder - og aldrig ved at ligge normalt på ryggen. Flere står op mm, så det kom faktisk bag på mig Og så fik vi også information om almindelige smerter sidst i graviditeten.

Tror vi var 100 til forberedelsen, så man får ikke lov at stille spørgsmål, men det er stadig godt synes jeg.

Du skulle også føde på Aalborg sygehus ik?

jo jeg skal også føde i aalborg.. jeg tjekkede lige jordemodercentrets hjemmeside i går, og tror da lige jeg vil ringe til dem i dag og melde mig til lidt af hvert  kan jeg jo lige så godt når jeg alligevel bare går her hjemme.. jeg har gået sygemeldt siden sidst i oktober, så er ved at blive godt skør i hovedet  det der motionshold, har du prøvet det?? var måske en god idé, så min vægt måske ikke ville stige sådan.. hehe..

jeg vil egentlig os gerne på det der ammekursus, eller hvad det nu hedder.. jeg havde svært ved at få amningen i gang med min datter og gav til sidst op, og ville egentlig utrolig gerne få det godt i gang denne gang.

knus

Anmeld

5. marts 2010

Maria.

mayapigen skriver:

Det må jeg prøve

Men jeg synes ofte banditten sparker når jeg skal til at sove, eller sidder midt i noget, og så får jeg aldrig set efter om det er tydeligt. Er det sådan ved dig, at du kan se om det er en fod eller en hånd der "sparker" ? Jeg har nemlig læst at man kan se det på et tidspunkt i graviditeten 

Nej, det kan jeg ikke se endnu.. Mener man skal nogle uger længere hen.. Men nogle gange kan jeg få fat i en arm eller et ben.. Ved ikke hva det er.. Det er meget sjovt.. Glæder mig efterhånden helt vildt til at hun kommer ud..

Anmeld

5. marts 2010

Liljesilas

tb skriver:

jo jeg skal også føde i aalborg.. jeg tjekkede lige jordemodercentrets hjemmeside i går, og tror da lige jeg vil ringe til dem i dag og melde mig til lidt af hvert  kan jeg jo lige så godt når jeg alligevel bare går her hjemme.. jeg har gået sygemeldt siden sidst i oktober, så er ved at blive godt skør i hovedet  det der motionshold, har du prøvet det?? var måske en god idé, så min vægt måske ikke ville stige sådan.. hehe..

jeg vil egentlig os gerne på det der ammekursus, eller hvad det nu hedder.. jeg havde svært ved at få amningen i gang med min datter og gav til sidst op, og ville egentlig utrolig gerne få det godt i gang denne gang.

knus

Nej har ikke tilmeldt mig de hold, men har overvejet det, da jeg selv allerede har taget 12 kg på Synes det er mange kg når man høre hvad andre tager på. Men jeg har allerede taget mine ringe af fingerne, da der er kommet vand i kroppen Men det er nok meget sundt mht. fødslen at få lidt motion.

Ja når det kan være svært med amning, er det jo nok også en meget god ide...

Det er da godt nok træls du skal gå sygemeldt, jeg synes mange de døjer med smerter. Det er heller ikke nemt at være gravid, jeg synes simpelthen det kan være så hårdt. Hver gang jeg går op af alle vores trapper, så lyder jeg som en på 80. Jeg kan heller ikke spænde mine sko mere Det bliver nu dejligt når han kommer ud.

Anmeld

5. marts 2010

Liljesilas

Maria. skriver:

Nej, det kan jeg ikke se endnu.. Mener man skal nogle uger længere hen.. Men nogle gange kan jeg få fat i en arm eller et ben.. Ved ikke hva det er.. Det er meget sjovt.. Glæder mig efterhånden helt vildt til at hun kommer ud..

Jeg så spark igår - det var sådan nogle små puf, og pludselig var det som om han vendt sig, og hele den ene side bevægede sig Jeg fik endelig tålmodighed til bare at ligge og kigge, og jeg synes det er som om følelsen bliver forstærket, når man kan se ham puffe til en.

Det kan jeg godt forstå, det er også som om tiden kan gå SÅ langsomt når man er gravid. Jeg får det især sådan, hver gang jeg køber ing til ham.

Anmeld

5. marts 2010

Ansemusen

mayapigen skriver:

Hej så er jeg lige kommet hjem fra fødselforberedelse og det var noget af en oplevelse! Det hele var enlig meget spændende, især hvis man er førstegangsfødende og ikke ved hvordan fødslen foregår. Men du ved jo selvfølgelig en del

Men da vi er halvvejs, ryger en af mændene pludselig i gulvet, og må have hjertemassage mm. Virkelig skræmmende, hvis man har det på samme måde som mig. Uha jeg hader sådan noget, så jeg er lidt i chok - og vi blev naturligvis sendt hjem.

Meen ud over det så lærte jeg da at en fødsel foregår i alle mulige stillinger og ikke bare på ryggen hehe.

Tak vil nemlig gerne høre hvad lægen siger. Jo jeg skal tirsdag bliver såååå spændende

Hvordan har du fået tilmeldt dig sådan et kursus? Jeg kunne nemlig godt tænke mig noget fødselsforberedelse ud over de forældreeftermiddage som Hvidovre tilbyder!

Anmeld

5. marts 2010

tb

mayapigen skriver:

Nej har ikke tilmeldt mig de hold, men har overvejet det, da jeg selv allerede har taget 12 kg på Synes det er mange kg når man høre hvad andre tager på. Men jeg har allerede taget mine ringe af fingerne, da der er kommet vand i kroppen Men det er nok meget sundt mht. fødslen at få lidt motion.

Ja når det kan være svært med amning, er det jo nok også en meget god ide...

Det er da godt nok træls du skal gå sygemeldt, jeg synes mange de døjer med smerter. Det er heller ikke nemt at være gravid, jeg synes simpelthen det kan være så hårdt. Hver gang jeg går op af alle vores trapper, så lyder jeg som en på 80. Jeg kan heller ikke spænde mine sko mere Det bliver nu dejligt når han kommer ud.

jeg ringede ud til jordemodercentret i dag.. jeg fik meldt mig til fødselsforberedelse den 6 maj.. og til rundvisning den 18 maj.. så det er jo fint..

det er da super at du kunne se ham sparke og vende sig  det er fed en oplevelse!! men ja, man skal have tålmodighed nogle gange og bare sidde og stirre på maven..

jeg blev sygemeldt pga alt det vi har været igennem (3 inseminationsforsøg og 1 reagensglas).. begyndte at bløde lidt i uge 7 og min læge sygemeldte mig så pga 'kostbar graviditet'.. skal så lige siges jeg arbejder på fabrik med stående arbejde og tunge løft

jeg synes det går lidt hurtigt opad med vægten, men prøver ikke at tænke for meget over det.. vores fordel er jo at vi får sommerbørn.. så det går rimeligt hurtigt nedad med sund kost og ture med barnevognen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.