Kan se spark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

Maria.

mayapigen skriver:

Lyder godt, så kan jeg godt begynde at kigge efter det.

Jeg har ikke haft meget tålmodighed til at kigge når han beslutter sig for at sparke, men nu vil jeg altså til at kigge efter, når han går i gang. Men han sparker ofte helt nede ved trussekanten, og da min mave er pænt stor allerede, så er det svært at se  Så jeg prøver med et spejl næste gang.

Hehe.. Synes ikke rigtig hun sparker mere. Nu er det sådan mere bevægelser.. Rumlen rundt..

Var hos jordemoderen i dag.. Hun blev skønnet til 1300 g og lå med hovedet nedad - dog kan hun jo nå at tage et par ture rundt endnu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Liljesilas

tb skriver:

ja, det går godt.. er begyndt at døje med det gør ondt i højre side under ribbene.. ved ikke om det er fordi det hele fylder som det gør  skal til 2. lægeundersøgelse i morgen og så vil jeg lige høre ham ad..

når lille pigen sparker her, så sparker hun lige til højre for navlen  så det ses tydeligt.. hun sparker så os til.. hehe.. men hun sparker os nogle gange direkte ned i blæren.. hehe.. så kan man ikke se det..

går det godt hos dig??

Det lyder akkurat som jeg ville beskrive det. Kan godt nok ikke lige huske hvilken side det gør ondt, men det er typisk når jeg lægger i sengen og skal til at sove. Hvis jeg så vender mig om, eller noget i den stil, så giver det smerter i den ene side... Så du må gerne skrive hvad din læge siger, da jeg ikke har fået spurgt min.

Jeg skal til fødselforberedelse idag, det er jeg lidt spændt på. Men det går rigtig godt ellers. Du skulle til 3/4 D snart ikk? Det bliver så spændende.

Anmeld

4. marts 2010

Liljesilas

Maria. skriver:

Hehe.. Synes ikke rigtig hun sparker mere. Nu er det sådan mere bevægelser.. Rumlen rundt..

Var hos jordemoderen i dag.. Hun blev skønnet til 1300 g og lå med hovedet nedad - dog kan hun jo nå at tage et par ture rundt endnu..

Der er heldigvis lidt tid til fødslen ja, men det er måske meget normalt de vender sig nogle gange? Jeg har ikke rigtig forstand på det

Men det med at de drejer rundt i maven, har jeg haft en fornemmelse af nogle gange. Det er som om min dreng, skubber til maven, når han ikke lige kan komme forbi hehe. Det skal så også lige siges, at han muligvis er en stor baby - det sagde jordmoderen ihvertfald til sidste scanning, men det kunne også nå at udligne sig.

Anmeld

4. marts 2010

Liljesilas

tb skriver:

ja, det går godt.. er begyndt at døje med det gør ondt i højre side under ribbene.. ved ikke om det er fordi det hele fylder som det gør  skal til 2. lægeundersøgelse i morgen og så vil jeg lige høre ham ad..

når lille pigen sparker her, så sparker hun lige til højre for navlen  så det ses tydeligt.. hun sparker så os til.. hehe.. men hun sparker os nogle gange direkte ned i blæren.. hehe.. så kan man ikke se det..

går det godt hos dig??

Det skal så også lige siges at her sparker han også direkte i blæren, så det mærkes som om den er ved at sprænge Det gør ikke ondt, men det føles heller ikke godt...

Anmeld

4. marts 2010

Maria.

mayapigen skriver:

Der er heldigvis lidt tid til fødslen ja, men det er måske meget normalt de vender sig nogle gange? Jeg har ikke rigtig forstand på det

Men det med at de drejer rundt i maven, har jeg haft en fornemmelse af nogle gange. Det er som om min dreng, skubber til maven, når han ikke lige kan komme forbi hehe. Det skal så også lige siges, at han muligvis er en stor baby - det sagde jordmoderen ihvertfald til sidste scanning, men det kunne også nå at udligne sig.

Ja, så længe der er plads til det så vender de sig jo og gør som det passer dem..

Jeg kan "fremprovokere" spark ved at læne mig fremover.. Så er det lige somom der ikke er plads til hende, og så sparker hun altså.. Ellers sparker hun også rigtig meget når jeg ligger på siden..  

Anmeld

4. marts 2010

tb

mayapigen skriver:

Det lyder akkurat som jeg ville beskrive det. Kan godt nok ikke lige huske hvilken side det gør ondt, men det er typisk når jeg lægger i sengen og skal til at sove. Hvis jeg så vender mig om, eller noget i den stil, så giver det smerter i den ene side... Så du må gerne skrive hvad din læge siger, da jeg ikke har fået spurgt min.

Jeg skal til fødselforberedelse idag, det er jeg lidt spændt på. Men det går rigtig godt ellers. Du skulle til 3/4 D snart ikk? Det bliver så spændende.

det vil jeg da gerne høre om, hvordan det går til det der fødselsforberedelse  det har jeg aldrig været til.. selv om jeg har min datter på 8, så har jeg jo ikke prøvet at føde.. hehe.. ingen veer eller noget som helst, så er stadig lige så nervøs som første gang  

mit gør mest ondt sidst på dagen (det i højre side) og det hjælper netop at lægge mig ned.. har så fundet ud af at jeg ligger bedst på venstre side.. det er som om at det hele inde i maven trykker mindst på den måde.. men nu har jeg jo os taget godt på indtil videre (ca. 11 kg) så måske det hele fylder lidt godt  men skal nok lige give en melding når jeg har været ved lægen i morgen..

jo, vi skal i 3/4D scanning på mandag.. vi glæder os helt vildt!! du skal tirsdag, ikk??

Anmeld

4. marts 2010

tb

mayapigen skriver:

Det skal så også lige siges at her sparker han også direkte i blæren, så det mærkes som om den er ved at sprænge Det gør ikke ondt, men det føles heller ikke godt...

det gør heller ikke ondt her, men en underlig følelse

Anmeld

4. marts 2010

Loa

mayapigen skriver:

Er det ikke normalt, at man vil se de små spark igennem maveskinnet? Jeg synes ihvertfald det er spændende, og så vil jeg gerne høre hvor langt andre var, da de kunne se sparkene. Erko hvornår jeg kan forvente det samme.

Ja selvfølgelig. Forståeligt..

Jeg er selv i 21 uge nu, og syntes jeg har fornemmet noget når jeg har holdt en hånd på min mave, men manden kan intet mærke så jeg tænker om det er mig der bilder mig noget ind....

Derfor skulle jeg lige tjekke at det var det samme i mente (Går ud fra at hvis man kan se den spark kan man vel også mærke det med en hånd på maven)

Anmeld

4. marts 2010

Ansemusen

Jeg er 30+1 og har kunne se spark udefra i måske en måneds tid eller mere. kan ikke huske det. Men for en uges tid siden gik han helt amok derinde så jeg kunne ligge og se maven bevæge sig helt vildt i ti minutter til et kvarter. Lå bare og grinede, fordi det så så sjovt ud!

Anmeld

4. marts 2010

Low

mayapigen skriver:

Hej alle.

Jeg er nysgerrig efter at høre historier om hvornår i kunne se babyen sparke og hvordan det var.

Hilsen Maya - uge 25

Jeg har kunne se ham sparke i et par uger nu synes jeg. Det er hurtige ryk og de kommer ofte lige efter hinanden. Jeg er 100% sikker på at det er spark for jeg kan også mærke det.. jeg elsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.