Strækmærker hvornår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2010

Risen

Nanna1985 skriver:

Mine kom så små i uge 32 Så gik det ellers stækt.. Har rigtig mange på lår, knæhaserne, brysterne, siderne, maven

Det er ganske frygteligt HADER det!!

Jeg har helt almindelig hud og smurte mig med olie og graviditetscrem fra Matas under hele min graviditet og INTET hjalp.. Min mor har ikke et eneste strækmærke på hende krop og man kan slet ikk se hun har født..

Jeg har ikke været så heldig desværre

Øv bøv! Tog du meget på under din graviditet eller ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Madeleine

Jojoba olie--- Eller bare olie- Smør dig ind efter badet eller 1- 2 gange om dagen- Mave og bryst.

Spis grønt og fisk:-)

Huden bliver lækker.

Jeg har ikke fået nogle mærker- Kun gamle på hofterne, Pga spiste list for meget engang hi hi hi.

Bare mit råd-- Der er så mange jo- Held og lykke!

Anmeld

22. februar 2010

Lise

Low skriver:

Hvor er du heldig .

Min mor har også fået 2 børn uden strækmærker.

Kan man også købe olien i matas?

Ja, mandelolien kan købes i Matas

Anmeld

22. februar 2010

Ida.

Jeg fik mit første strækmærke i første graviditet, da jeg var 36 uger henne!! Og derfra væltede de bare frem...nåede at blive oversået med dem fra navlen og nedefter (altså "kun" på maven )...huden på maven var ganske fin - ikke tør eller noget. Strækmærker skulle efter sigende være hormonelt betinget, og altså ikke have noget at gøre med hudens tilstand...i mit tilfælde tror jeg nu, at det var fordi, at maven virkelig voksede i ryk og maveskindet kunne altså ikke følge med længere tilsidst i graviditeten!

Håber du slipper - jeg er i hvert fald noget træt af mine...selvom de er beviset på mine to skønne tøser!!

Anmeld

22. februar 2010

Corn

jeg er jo godt igang med 3. graviditet og jeg fik kun strækmærker første gang og de kom under fødslen på inderlår, omkring hofterne og på brysterne... Men ikke mange og de er ikke synlige mere...

Majken 21+

Anmeld

22. februar 2010

SpunkenJo

Jeg har været så heldig ikke at få nogle strækmærker endnu (22 fulde  uger) , meen der er jo tid nok til at få dem.. Hvornår begyndte i at få dem ? her tænker jeg mest på mavsen ? .. Brugte i crem ? Var huden tør da i fik dem ? .. Jeg synes nemlig min hud er rigtig lækker blød på maven og har en eller anden forstilling om at man har lidt tør hud når de kommer ? .. Tak for svar på en masse spørgsmål ! 

Knus

Jeg kunne ikke se mine mens maven var stor, men da jeg havde født kom de frem....

Og ja, min mave var dejlig blød. Jeg brugte en klækker creme min søster havde købt til mig fra Boy Shop. (Baby butter)

men men men, må nok skuffe dig med, at de der strækmærker er hormonelt betinget. Så uanset hva du gør med div. cremer etc, så vil det alrig nytte. En helt anden ting er, at cremen "kun" går i overhuden, og det hjælper på ingen måde, idet det er underhuden som bliver beskadiget.......

Du må derfor kigge på din mor/søster og høre dem hvilke strækmærker de har døjet med. For du kommer højst sansynligt til at ligne dem...... (Mine sidder NØJAGTIG det samme sted som hos min egen moar)

Jeg har også nogen på brysterne.......
- Kan trøste med, at de bliver mindre tydelige med tiden. Og efterhånden "vænner" man sig til dem, og man lærer at holde af dem....

Kærlighed til maven
knus Jo

p.s: Har også strækmærker på mine ben fra puberteten. Jeg voksede hurtigt, og så ku huden ikek følge med.... Så har man anlæg for det der med strækmærker, vikl man få dem hver gang huden bliver udsat for stræk..... (Graviditet, vokseværk, muskelbygning etc...)

Anmeld

22. februar 2010

Risen

SpunkenJo skriver:

Jeg kunne ikke se mine mens maven var stor, men da jeg havde født kom de frem....

Og ja, min mave var dejlig blød. Jeg brugte en klækker creme min søster havde købt til mig fra Boy Shop. (Baby butter)

men men men, må nok skuffe dig med, at de der strækmærker er hormonelt betinget. Så uanset hva du gør med div. cremer etc, så vil det alrig nytte. En helt anden ting er, at cremen "kun" går i overhuden, og det hjælper på ingen måde, idet det er underhuden som bliver beskadiget.......

Du må derfor kigge på din mor/søster og høre dem hvilke strækmærker de har døjet med. For du kommer højst sansynligt til at ligne dem...... (Mine sidder NØJAGTIG det samme sted som hos min egen moar)

Jeg har også nogen på brysterne.......
- Kan trøste med, at de bliver mindre tydelige med tiden. Og efterhånden "vænner" man sig til dem, og man lærer at holde af dem....

Kærlighed til maven
knus Jo

p.s: Har også strækmærker på mine ben fra puberteten. Jeg voksede hurtigt, og så ku huden ikek følge med.... Så har man anlæg for det der med strækmærker, vikl man få dem hver gang huden bliver udsat for stræk..... (Graviditet, vokseværk, muskelbygning etc...)

Tak for et rigtig dejligt oplysende svar ! .. Min mor har ingen på maven efter 3 børn, men tilgengæld på brysterne og lidt på lårene.. Har også en lille smule på brysterne fordi de er vokset så hurtigt på så kort tid.. Men ja man må trøste sig med de bliver mindre synlige..  

Anmeld

22. februar 2010

baby2010

Strækmærker er hormonelt betinget, så du kan INTET gøre - desværre.

Jeg er 38+5 nu og har ikke fået et eneste - så det er jo heldigt, men hvis de kommer, så må man jo tage det med, de små basser er garanteret det værd! 

Julie

Anmeld

22. februar 2010

SpunkenJo

Risen skriver:

Tak for et rigtig dejligt oplysende svar ! .. Min mor har ingen på maven efter 3 børn, men tilgengæld på brysterne og lidt på lårene.. Har også en lille smule på brysterne fordi de er vokset så hurtigt på så kort tid.. Men ja man må trøste sig med de bliver mindre synlige..  

Glad for du ku bruge mit indlæg

Måske ikke det svar man havde håbet på, eller dvs. hvis man har en mor som min, som har fået maaange.. så er det ufedt. Jeg håber du slipper med lidt eller slet ikke nogen

Og Iiiih, hvor ville jeg ønske det var mig, der sku pakek taske til FG, og havde en dejlig lille mave med en spunk indeni, strækmærker eller ej!

- Og de der strækmærker, gu er de ufede, og mand, man blir/er træt af dem, men alligevel ville jeg ikke undvære dem

Knus Jo

Anmeld

22. februar 2010

Pige2009

Som flere skriver, så er der intet at gøre for ikke at få strækmærker - enten kommer de eller også gør de ikke. Alt andet er ammestuesnak

Jeg fik de første i uge 32, og derefter fik jeg lidt flere op til fødslen, men ikke noget vildt, og jeg tog kun 10 kg. på, som alle sad lige på maven sammen med strækmærkerne.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.