Tjaeh, hvad er der ikke at hente af arvelige sygdomme i vores familie...? 
(Måske arvelig) Endomitriose: en smertefuld underlivssygdom, hvor der dannes væv i og udenfor livmoderen, på æggestokkene, på blæren og omkring tarmene. Menstruationen bliver kraftigere og mere smertefuld, og de fleste kvinder med sygdommen går i overgangsalderen før tid, inkl. mig, som er gået i overgangsalderen som 25-årige. Indtil videre er min moster, min kusine og jeg ramt, og lægerne mener derfor at det kan være arveligt.
Astma og astmatisk bronkitis: min far, (vist også min farfar, kender ham dog ikke), min mor, min lillebror, min datter og jeg har alle været ramt af det, dog er det min datter og jeg som har været hårdest ramt.
Børneeksem: min mand, min datter og jeg har det, heldigvis kun i sådan en grad, så vi kan holde det nogenlunde nede. Min mand er hårdest ramt!
Kræft: flere familiemedlemmer på min mands og min side af familien har været/er ramt af kræftsygdomme, senest min mands bror som fik fjernet nyren med en stor svulst i i april i år. På min side af familien har de fleste ikke overlevet, og de gik bort i en tidlig alder (maks 60 år gamle).
Psykiske lidelser: på min side af familien, og det er hovedsaligt Borderline, som jeg også selv lider af (mit er dog en meget mildere grad, end så mange andre. F.eks. har jeg aldrig haft selvmordstanker, og håber så inderligt aldrig at jeg får det!).
Anmeld