Sygdomme i den nære familie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Mutti2

Frederic's moar skriver:

en opdatering er at min mor har en bindevævs sygdom i lungerne.

Nu er jeg lige lidt nysgerrig!! Ved du hvad det er for en bindevævs sygdom??

Det er også en bindevævssygdom der er i min fam. (min mor)!!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Milla-Victoria's mor skriver:

Knus

min mors hedder sarcoidose...

Anmeld

14. februar 2010

snefnug

Eva skriver:

Jeg sidder her og tænker på sygdomme, evt arvelige sygdomme i familien..har I det og har I gjort jer tanker om det...feks at få undersøgt om I er i risikogruppe?

Min far har eller har haft en tildels arvelig sygdom som er værst ved drenge...morbus bectherew...en sygdom som invaliderer og ikke kan helbredes. Det er kronisk betændelse i rygsøjlen og den medfører stærke smerter indtil rygsøjlen er helt stiv og er så skæv at hagen rammer brystbenet og man kan se frem til et liv i kørestol. Denne udsigt havde min far som 19 årig, men han blev helbredt eller hans sygdom blev stoppet, hvad jeg ved som den eneste, af en alternativ behandler der er død nu. Helt fantastisk...men hvad med mine drenge, burde jeg få dem testet eller?

Har I andre noget inde på livet og i forhold til Jer selv eller Jeres børn og hvad har I gjort Jer af tanker i forhold til fremtiden?

Knus Eva..

Der er huntington chorea (HC) i min mands familie, som der er 50% arvelighed på.

Da vi fik Oliver (født 23-11-07), valgte vi at få ham ved hjælp af ægsortering, hvis min mand havde arvet sygdommen, han ønskede nemlig ikke selv at blive testet.

Min mand fik dianosen september 2009. Han er allerede nu så syg at jeg betvivler at han kommer ud på arbejdesmarkedt igen.  HC patienter er så "heldige" at  noget af det første sygdommen rammer er evnen til at erkende hvad der sker. Hvilket betyder at hvis du spørg min mand så er han ikke syg, han har fået en dianose.

Jeg er utrolig glæd for at vi tog det valg, at få vores barn gennem ægsortering, for jeg ville ikke kunne bærer at skulle se mit eget barn gennemgå den forvandlig, som jeg ser ved min mand

Knus gitte

Anmeld

14. februar 2010

FrkLarsen

Her i familien er det kræft og blodpropper.

Senest havde min far prostata kræft, og er heldigvis fuldstændig rask igen! 

i 2002-3 fik min mormor brystkræft og er også rask igen.

I 1970 døde min morfar af blodpropper i hjertet, han døde efter den 3 havde ramt ham 

Anmeld

14. februar 2010

Knus

Er det også det din mor har?

Hvordan har hun det idag, er hun fri eller døjer hun stadig?

Anmeld

14. februar 2010

Mutti2

Frederic's moar skriver:

Er det også det din mor har?

Hvordan har hun det idag, er hun fri eller døjer hun stadig?

Nej det er vist ikke den samme!! Den hun har er forkortet som: SLE (Lupus)!!

jeg har ikke kontakt med hende!! Men jeg ved at hun ikke kan holde på et job ret længe af gangen!! Hun er meget ramt af det!!

Det er jo en uhelbredlig sygdom!! Hun fik den konstateret for 10 år siden, og det bliver bare værre pg værre!!

Hvad er din mors historie??

Knus

Anmeld

15. februar 2010

Nej det er vist ikke den samme!! Den hun har er forkortet som: SLE (Lupus)!!

jeg har ikke kontakt med hende!! Men jeg ved at hun ikke kan holde på et job ret længe af gangen!! Hun er meget ramt af det!!

Det er jo en uhelbredlig sygdom!! Hun fik den konstateret for 10 år siden, og det bliver bare værre pg værre!!

Hvad er din mors historie??

Knus

hun har haft det i mange år, tabt sig over 30 kg - men det er også fordi hun er en fitness tosse. Hun er instruktør og bor nærmest i det fitness center.

Hun er tit til undersøgelser og kontrol, for målt sine lunger konstant - fordi den går ind og ødelægger lungerne - giver også gigt. men hun kan holde den sådan nogen lunde på afstand og tager en del medicin og astma medicin.

Så hun har klippekort til gigt centeret i middelfart og til ouh.

Anmeld

19. februar 2010

Mutti2

Frederic's moar skriver:

hun har haft det i mange år, tabt sig over 30 kg - men det er også fordi hun er en fitness tosse. Hun er instruktør og bor nærmest i det fitness center.

Hun er tit til undersøgelser og kontrol, for målt sine lunger konstant - fordi den går ind og ødelægger lungerne - giver også gigt. men hun kan holde den sådan nogen lunde på afstand og tager en del medicin og astma medicin.

Så hun har klippekort til gigt centeret i middelfart og til ouh.

Det lyder godt nok som om hun er hårdt ramt!!

Som sagt har jeg ingen kontakt til min mor, men jeg ved at hun også går rigtigt tit til kontrol!! Der er jo desværre en sygdom man ikke så nemt kan se fra det ydre!! Derfor har mange svært ved at forstå alvoren i den!!

Hvor gammel er din mor??

Min søstre og jeg snakker tit om at vi ikke tror vores mor har så forfærdeligt mange år igen!! (Hun er omkring 45)!!

Anmeld

20. februar 2010

Det lyder godt nok som om hun er hårdt ramt!!

Som sagt har jeg ingen kontakt til min mor, men jeg ved at hun også går rigtigt tit til kontrol!! Der er jo desværre en sygdom man ikke så nemt kan se fra det ydre!! Derfor har mange svært ved at forstå alvoren i den!!

Hvor gammel er din mor??

Min søstre og jeg snakker tit om at vi ikke tror vores mor har så forfærdeligt mange år igen!! (Hun er omkring 45)!!

Min mor har så altid været overvægtig, men det er hun ikke.

Man kan heller ikke se det på hende, men høre det på hende - da hun hoster tit og let bliver forpustet.

Hun er lige blevet 49 her for 3 dage siden.

Godt nok er dette billed fra sep '08 - hvor frederic er 4 dage gammel - hvor de er på besøg på 'hotel' Hun har nok tabt sig 10 kg siden.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. marts 2010

Mutti2

Frederic's moar skriver:

Min mor har så altid været overvægtig, men det er hun ikke.

Man kan heller ikke se det på hende, men høre det på hende - da hun hoster tit og let bliver forpustet.

Hun er lige blevet 49 her for 3 dage siden.

Godt nok er dette billed fra sep '08 - hvor frederic er 4 dage gammel - hvor de er på besøg på 'hotel' Hun har nok tabt sig 10 kg siden.. 

Først: Åhhhh hvor er han dog skøn

Hold da op hvor har hun tabt sig meget så!!

Nej det er jo netop problemet med den sygdom!! Man kan ikke se det hvis ikke man ved det!!!  Det er den rene elendighed. Man kan gå fra at have det fint, til faktisk at være døden nær på meget kort tid!!

Det skræmmer mig lidt at den er så uforudsigelig!!

Var også SUPER lettet da jeg opdagede at den ikke var arvelig!! Det har min mor fortalt mig og mine søstre de sidste 10 år!! Så jeg måtte da også lige ringe og fortælle tøserne det, som også udtrykte lettelse!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.