Eva skriver:
Jeg sidder her og tænker på sygdomme, evt arvelige sygdomme i familien..har I det og har I gjort jer tanker om det...feks at få undersøgt om I er i risikogruppe?
Min far har eller har haft en tildels arvelig sygdom som er værst ved drenge...morbus bectherew...en sygdom som invaliderer og ikke kan helbredes. Det er kronisk betændelse i rygsøjlen og den medfører stærke smerter indtil rygsøjlen er helt stiv og er så skæv at hagen rammer brystbenet og man kan se frem til et liv i kørestol. Denne udsigt havde min far som 19 årig, men han blev helbredt eller hans sygdom blev stoppet, hvad jeg ved som den eneste, af en alternativ behandler der er død nu. Helt fantastisk...men hvad med mine drenge, burde jeg få dem testet eller?
Har I andre noget inde på livet og i forhold til Jer selv eller Jeres børn og hvad har I gjort Jer af tanker i forhold til fremtiden?
Knus Eva..
Der er huntington chorea (HC) i min mands familie, som der er 50% arvelighed på.
Da vi fik Oliver (født 23-11-07), valgte vi at få ham ved hjælp af ægsortering, hvis min mand havde arvet sygdommen, han ønskede nemlig ikke selv at blive testet.
Min mand fik dianosen september 2009. Han er allerede nu så syg at jeg betvivler at han kommer ud på arbejdesmarkedt igen. HC patienter er så "heldige" at noget af det første sygdommen rammer er evnen til at erkende hvad der sker. Hvilket betyder at hvis du spørg min mand så er han ikke syg, han har fået en dianose.
Jeg er utrolig glæd for at vi tog det valg, at få vores barn gennem ægsortering, for jeg ville ikke kunne bærer at skulle se mit eget barn gennemgå den forvandlig, som jeg ser ved min mand
Knus gitte
Anmeld