Eva skriver:
Men det er da ikke sådan sygdommen beskrives...det kræver en masse medicin som har bivirkninger...håber da bare ikke drengene får det..
Og tak for dit svar..
Knus..
Det kræver ikke en masse hardcore medicin.
Jeg har i rigtig mange år fået noget, der hedder salazopyrin. Godt nok er det en slags cellegift, men bestemt ikke noget, som er særlig vildt. Var lidt dårlig i de første par uger.
Man kan både være gravid og amme, når man tager salazopyrin. Ikke at det bliver aktuelt for dine sønner 
Jeg har dog valgt at stoppe inden jeg blev gravid. Da jeg i bund og grund er i mod kemi, når man skaber et lille nyt liv. Nogle kan dog ikke slippe medicinen, og det respekterer jeg fuldt ud.
Hvis dine sønner får det, så vil det højst sandsynligt først vise sig oppe i 20'erne. Igen det er ikke direkte arveligt.
Ang. din debat. Jeg villle være meget bekymret, hvis jeg fandt en mand, hvor hans far eller brødre var autister. Dét er arveligt.
Min søsters havnede i den situation. Hendes svigerfar og svoger har noget af det. Der er i alt 3 drengebørn (en fra min søsters mand, en fra hans bror og en fra hans søster).
To af de små drenge er infantil autister. Pyhhh, den er slem. Der er 50 pct risiko for drengebørn og 25 for pigebørn. Det er en grim statistik.
Min søster vidste det heldigvis ikke, da hun ventede sine børn. De er heldigvis sluppet. Dog skrækkeligt for resten af familien.
Sådan noget kunne godt få mig til at tænke mig om en ekstra gang.
Anmeld