Det var altså udsigten for min far...han var 19 år og kunne ikke bevæge sig, slet ikke..hans nederste led i ryggen nåede at blive stive og ja, kvinder har det heldigvis ikke i den grad, godt for dig
men fars onkel havde det også og blev meget skæv og invalid.
Min fars prognose var at inden han blev 30 år ville han sidde i kørestol og være invalid...jeg bliver ked af dine udtagelser når du netop selv siger der er stor forskel og hos ham var udsigterne meget meget sørgelige.
Men han var heldig at blive helbredt, hvilket legestanden var mildest talt forundret over, men indtil da havde min mor klædt ham på hver dag i et år, hjulpet ham ud af sengen osv...
han har også regnbuehindebetændelse og det får han stadig indimellem.
Min farmor har det vidst også, men heldigvis kun som dig og ja, jeg ville få tjekket deres type. talte med en læge om.
Så jeg løber ikke med nogen vind, det er fakta og var min fars udsigter...
//Eva
KaMa skriver:
Jeg har også Morbus Bechterew. Reumatologerne troede at det var leddegigt. Fik diagnosen for snart 5 år siden.
Det er en stærkt overdramatiseret fremstilling, du der kommer med.
Jeg er fuldstændig normalfungerende - har absolut ingen ledskader (derfor de blev nødt til at undersøge det igen, da det ikke er normalt for leddegigt patienter).
Morbus Bechterrew er en afart af leddegigt.
Hader at læse den slags, når folk er løbet med en halv vind.
Man kan selvfølgelig blive ramt i forskellige grad. Pia Christmas-Møller var blevet meget skæv af det, men en operation fik hende rettet ud igen.
Det er ikke en arvelig sygdom. Dine sønner kan ikke undersøges for det. Hvad skulle de tjekke?
Man diagnosticerer det, når man ser "slidgigt" lignende forandringer i ryggen. Det får man, når man har haft sygdommen i mange år. Man har fundet ud af, at mange som bærer en speciel vævstype, er disponeret for det. Den vævstype har en stor procentdel af danmarks befolkning.
Knus fra Karina