At sove ved mor og far :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Honningblomst

Amalie2010 skriver:

Dumt er måske et forkert ord, det er hyggeligt og dejligt for os alle at hun ligger i sengen nu - var bare bange for at det blev meget svært at flytte hende over i hendes egen seng engang.. - Men kan jo se at mange af jer har gjort det uden problemer

- Mener at hun skal lære at falde i søvn i sin egen seng når hun bliver ældre, så kan hun jo komme ind til os hvis hun vågner --> Eva,  Selvom det lyder mega hyggeligt med samsovning - tror ikke min mand er helt med på den idé i længden.. hehe

Hvorfor?? vi elsker det her i huset og har altid gjort det... men man skal selvfølgelig gøre præcis som man finder bedst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

minmau

Eva skriver:

Hvad dumt er der ved at have dem i sengen...? jeg synes det er en super måde og i min verden den bedste måde..

Vi samsover herhjemme og mine unger er 12år, 7år og 4år... du må ikke lade være med at gøre noget rart og godt for dine børn bare fordi du frygter den dag de ikke skal mere... giv barnet alt det gode og lad være med at frygte når tingene ændres

Knus Eva...

Jubii, jeg er 100% enig med dig Eva, jeg kan intet dumt se i at sove med barnet i sengen, tværtimod. Det er da klart tryggest for barnet på den måde.

Anmeld

11. februar 2010

DKA

Hvordan med voksentid og sådan hvis der altid er børn i sengen?

Anmeld

11. februar 2010

Honningblomst

minmau skriver:

Jubii, jeg er 100% enig med dig Eva, jeg kan intet dumt se i at sove med barnet i sengen, tværtimod. Det er da klart tryggest for barnet på den måde.

Sådan har jeg det også... og de fleste par sover jo også i samme rum fordi de nyder at være tæt på hinanden... så gider man så tror jeg klart det er godt for ungerne...

Anmeld

12. februar 2010

DKA

For os vil det i længden, ligemeget hvor hyggeligt det er, blive et problem altid at have hende i sengen.. - Vil da gerne kunne nyde min mand om aftenen alene, uden børn

Anmeld

12. februar 2010

Honningblomst

Amalie2010 skriver:

For os vil det i længden, ligemeget hvor hyggeligt det er, blive et problem altid at have hende i sengen.. - Vil da gerne kunne nyde min mand om aftenen alene, uden børn

Det kan man nu sagtesn alligevel....altså. vi sov bare i sengen og der kan man nu godt kramme osv...men primært sover man jo i sin seng.

Så knaldede og elskede vi alle andre steder i huset.....man skal da ikke være så kedelig at det skal ske i sengen, vel..

Så lige netop det var ikke et problem, men nu har vi også altid nydt at have vores unger tæt på os om natten...

Knus..

Anmeld

13. februar 2010

FruPudderkvast

Amalie2010 skriver:

Enig!

Min søn på 2 mdr. sover i sin lift i tremmesengen, og vi sover alle bedst sådan! Nogle aftener falder jeg da også i søvn med ham liggende hos mig - og det er da SUPER hyggeligt.. Men ellers sover han i sin seng!  Jeg tror at det er meget forskelligt fra barn til barn om de har svært ved at "acceptere" at de skal sove alene pludselig..

Det er sikkert også rigtig hyggeligt at have børnene sovende i sengen til de er 15 år, men hvis behov er det så?! Jeg tror ikke på at det er børnenes!

Kan dog godt forstå at man gerne vil sove med sit lille barn (under 1 år), men børn skal altså også lære at sove alene..

Og ja, som du skriver - der skal også være plads til "voksentid"

Knus!

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

~131209~ skriver:

Enig!

Min søn på 2 mdr. sover i sin lift i tremmesengen, og vi sover alle bedst sådan! Nogle aftener falder jeg da også i søvn med ham liggende hos mig - og det er da SUPER hyggeligt.. Men ellers sover han i sin seng!  Jeg tror at det er meget forskelligt fra barn til barn om de har svært ved at "acceptere" at de skal sove alene pludselig..

Det er sikkert også rigtig hyggeligt at have børnene sovende i sengen til de er 15 år, men hvis behov er det så?! Jeg tror ikke på at det er børnenes!

Kan dog godt forstå at man gerne vil sove med sit lille barn (under 1 år), men børn skal altså også lære at sove alene..

Og ja, som du skriver - der skal også være plads til "voksentid"

Knus!

Altså den med voksentid den kan jeg slet ikke forstå...men nu har jeg så heller aldrig været så kedelig at jeg kun havde sex i sengen...

Jeg synes bestemt man skal gøre som man ønsker, men at påstå at børn sover sammen med hinanden eller i samme rum som forældre det er vel det samme som hvis jeg påstod du satte dit behov frem for dine børns ved ikke at have dem ved dg om natten.

Jeg mener ikke tingene er sort hvide og jeg ved at mine børn og jeg sover i samme rum fordi det er super hyggeligt (og nej, det er ikke fordi jeg er enlig de gør det, sådan sov vi også før og ja, sådan sover de hos deres far også..tror faktisk at de alle tre sover under samme dyne dernede.. ).....og ikke andet...skulle jeg dække mit behov, så ville det da være nemmere og bedre at have min seng for mig selv.. men nu har jeg jo fået børn og dermed valgt at hele verden ikke kun handler om mig.

Hilsen Eva.

Anmeld

13. februar 2010

FruPudderkvast

Eva skriver:

Altså den med voksentid den kan jeg slet ikke forstå...men nu har jeg så heller aldrig været så kedelig at jeg kun havde sex i sengen...

Jeg synes bestemt man skal gøre som man ønsker, men at påstå at børn sover sammen med hinanden eller i samme rum som forældre det er vel det samme som hvis jeg påstod du satte dit behov frem for dine børns ved ikke at have dem ved dg om natten.

Jeg mener ikke tingene er sort hvide og jeg ved at mine børn og jeg sover i samme rum fordi det er super hyggeligt (og nej, det er ikke fordi jeg er enlig de gør det, sådan sov vi også før og ja, sådan sover de hos deres far også..tror faktisk at de alle tre sover under samme dyne dernede.. ).....og ikke andet...skulle jeg dække mit behov, så ville det da være nemmere og bedre at have min seng for mig selv.. men nu har jeg jo fået børn og dermed valgt at hele verden ikke kun handler om mig.

Hilsen Eva.

Jamen, fedt for dig at du ikke kun dyrker sex i sengen, men for mig er "voksentid" ikke kun at knalde.. Det er lige så meget det at vi kan ligge og holde om hinanden og snakke og nusse.. For ja, sex kan da sagtens foregå andre steder..

Og fordi jeg mener at min kæreste og jeg også har brug for "alenetid", så mener du at min verden kun handler om mig? Hmm..

Næh nej, jeg ser på min søns behov - og det er at få en ordentlig nattesøvn.. Og det får han ikke når vi alle tre skal sove i samme seng.. Derfor sover han i sin egen seng - og det har vi det godt med..

At dine børn og du synes at det er skønt at sove sammen, er da bare fint.. Men jeg tror bare ikke på at det er det bedste for børnene! (Eller rettere for MIN søn)! En ting er hvad der er hyggeligt - noget andet er hvad der er sundt! Og JEG mener ikke at det er sundt for en 15 årig dreng at sove hos mor og far..

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

~131209~ skriver:

Jamen, fedt for dig at du ikke kun dyrker sex i sengen, men for mig er "voksentid" ikke kun at knalde.. Det er lige så meget det at vi kan ligge og holde om hinanden og snakke og nusse.. For ja, sex kan da sagtens foregå andre steder..

Og fordi jeg mener at min kæreste og jeg også har brug for "alenetid", så mener du at min verden kun handler om mig? Hmm..

Næh nej, jeg ser på min søns behov - og det er at få en ordentlig nattesøvn.. Og det får han ikke når vi alle tre skal sove i samme seng.. Derfor sover han i sin egen seng - og det har vi det godt med..

At dine børn og du synes at det er skønt at sove sammen, er da bare fint.. Men jeg tror bare ikke på at det er det bedste for børnene! (Eller rettere for MIN søn)! En ting er hvad der er hyggeligt - noget andet er hvad der er sundt! Og JEG mener ikke at det er sundt for en 15 årig dreng at sove hos mor og far..

Så er det nok den der med voksentid jeg ikke forstår...altså hvorfor man ikke kan have det med et sovende barn tætt på.. men nu er voksentid med store børn også en by i rusland... de sover jo senere end deres forældre, bare vent og så finder man altså ud af at have det rart når børnene også er der..

Men kan se vi ser og lever meget forskelligt og det er jo dejligt...

Knus Eva...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.