Hvornår stoppede du med at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg havde et mål som hed 6mdr og vil højest amme til Astrid blev 1år.
Men da hun næsten var 7mdr gad hun faktisk ikke ligge ind til mig mere, andet end om aftenen og om morgenen. Så der ammede jeg med glæde. Men da Astrid så var 7mdr +2dage, ja, så var der ikke mere mælk. Så siden har Astrid fået mme.

Så her har jeg ammet 7mdr +2dage

Louise -Astrid 25.marts'09

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

pipsen

Hehe jeg havde en ide om, jeg kun skulle amme indtil min dreng var 6 måneder, men jeg blev klogere. Nu er han 11 måneder og jeg ammer endnu. Vil faktisk helt vildt gerne stoppe, men stopper jeg så ryger den i forvejen sparsomme søvn helt. Hmmm  håber at kunne stoppe i løbet af de næste par måneder, da vi lige har fået dræn i  Så ja, somme tider ændrer børnene på ens planer. Den første vi fik var for tidligt født og havde derfor ingen sutterefleks, hvorfor amningen bare aldrig kom til at fungere. 

Anmeld

12. februar 2010

iln

Silas startede med at være ½ ammebarn og ½ flaskebarn. Men efter en mdr. gav jeg simpelthen op! Jeg havde masser af mælk, men mine brystvorter fik præstationsangst (for at sige det lige ud). Dvs. at Silas ikke kunne få fat. Jeg prøvede alt fra pumpe til brikker, men nope... ved så ikke om det måske er lidt det psykiske der har spillet ind, for tanken om mælk i mine bryster kunne jeg slet ikke magte da den første råmælk begyndte at komme.

Men i hvert fald efter en mdr. med en sulten og ked af det dreng så hoppede vi helt over på flasken... for mig har det været det nemmeste... kan give knægten mad hvor som helst. Super dejligt.

Anmeld

12. februar 2010

Ann-

jeg stoppede i mandags, dagen inden hun blev 13 mdr..

inden jeg fødte ville jeg faktisk ikke amme, men jeg blev klogere..

Anmeld

12. februar 2010

Leneur

På trods af jeg havde masser af mælk fra dag 1 af, gik der faktisk kun 6 uger til Silje begyndte at få flaske men jeg fik svamp i brysterne, så for lige at få en pause en gang imellem fik hun en flaske. Det var så først til 8-ugers undersøgelsen det blev konstateret at det var svamp og hvor jeg startede behandling men der var det for sent. Havde kun mælk til hende om natten. Det fik hun så til hun var 3 1/2 måned, hvor jeg så en nat ville prøve bare at tage hende over i min seng og se hvad der så ville ske. Hun puttede sig ind til mig og faldt i søvn igen, så det var tidligt det holdte. Nu får hun så morgenflaske og det der kommer i hendes grød og mos og en enkelt gang imellem en flaske midt på dagen alt efter om hun er sulten på det tidspunkt. Heldigvis er hun et madøre, så det er kun dejligt.

Anmeld

12. februar 2010

Riwe

Jeg ammede fuldt i 8 uger, det kom aldrig rigtig til at fungere pga sprækker der ikke ville hele, det gjorde bare SÅ ondt! Derefter var det ½ bryst og ½ MME til hun var 4 måneder og så ren MME + mad til hun selv sagde fra overfor flasken. Da var hun 8 måneder.

Havde fra starten tænkt mig at amme i 6 måneder, men har det nu fin tmed at det ikke blev sådan - da det stod på, var det meget frustrerende at det ikke fungerede. Tror jeg vil gøre det samme, hvis jeg/vi skal have flere børn. At amme længere end 6 måneder siger mig ikke rigtig noget, men man kan jo blive klogere.

Anmeld

12. februar 2010

Maria.

Jeg havde slet ikke sat en grænse eller tænkt på det inden jeg fødte.. Jeg var bare glad hvis jeg kunne amme!

Jeg ammede min søn til han var lige omkring 13 måneder.. Jeg havde så meget mælk, og har aldrig haft problemer med amning. Det fungerede bare fra dag 1! Det var super dejligt, men stoppede da han skulle i vuggestue og jeg startede i skole

Det er meget individuelt hvordan man har lyst til at amme, og om man overhovedet har lyst til det! Det er klart det bedste for dit barn, men men skal på ingen måde føle sig presset til det, for hvis man ikke har lyst bliver det en rigtig kedelig situation.. Det skal være den bedste oplevelse for BÅDE dig og dit barn!

Jeg ved ikke hvor kang tid jeg vil amme den næste, det finder vi ud af når hun kommer til verden..

Held og lykke med det hele. Håber dit amnings-forløb bliver præcis som du selv ønsker det!

Maria 25+5

Anmeld

12. februar 2010

CarinaSB

jeg ammede Noah i 11 dage .. jeg kunne slet ikk forholde mig til at han lå og suttede på mine brystvorter .. :( 

Anmeld

12. februar 2010

Mimic

Ammede i 11½ måned.
Ville egentlig gerne have ammet længere, men jessica bed mig og da jeg ville lægge hende til igen ville hun ikke tage brystet og sådan var det også dagen efter, så der blev jeg enig med mig selv om at det var slut-
så jeg ammede i 11½ måned

Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.