Hvornår stoppede du med at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Risen

lærkes_mor skriver:

hov havde ikke lige set du ville have begrundelse

Jamen havde tænkt at hvis jeg kunne ville jeg amme 6 mdr fuldt for derefter at trappe ned og gå over til "rigtig" mad....

Men hun ville bare hverken have grød, kartofler eller noget som helst andet - dog ville hun gerne sutte på lidt forskelligt.....

Men tiden gik og synes det var hårdt med amningen, snakkede med sundhedsplejersken nogle gange som til sidst sagde at Lærke er det man kalder en "mælkedranker"..... jep hun ville ha bryst - mælk og INTET andet.....

selvom jeg nægtede hende bryst så ville hun ikke spise noget, så til sidst blev jeg bare nødt til at stoppe fuldstændig, tror der gik et par dage, og så  begyndte hun at spise.. hun skulle også starte i vuggestue så hun kunne jo ikke leve af mig...

Men hun har aldrig spist grød.... Jo nu som 2 ½ årig spiser hun da havregrød, managrød osv... men som baby aldrig...

Så derfor ammede jeg så længe og stoppede så hurtigt.....

orh okay.  hehe en mælkedranker så lærte jeg også et nyt ord i dag ..  Okay, det lyder ikke helt som om man selv kan planlægge sin amning altid, det er nok mere barnet der planlægger den..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

mor2piger

jeg ville med glæde ha ammet laura til hun var 1 år, desværre var dette ikke muligt da jeg kun havde mælk i det ene bryst og hun tog slet slet ikke nok på, så sp sagde at jeg skulle begynde at give hende modermælkserstatning da hun var 3 måneder, indtil da ammede jeg fuldt ud.

for mig betød det rigtig meget at amme, nærheden med mit barn, det at hun fik min mælk som er speciel "designet" til hende og det at det er meget meget nemmere når man skal på tur. alle 3 grunde til hvorfor jeg gerne vil ha ammet hende meget længere

men alle er jo forskellige, og hvis man ikke syntes det er rart bliver det ikke en hyggestund for mor eller barn hvorfor jeg så mener at man ikke burde gøre det af ren og skær tvang

Anmeld

11. februar 2010

ChatH

Jeg ammede pigerne til henholdsvis 10 og 11 månederSå gad de ikke mere og synes også grænsen går ved 12 måneder.

Anmeld

11. februar 2010

Risen

Maria82 skriver:

1 gang ammede jeg til hun var 10 1/2 måned... vi stid og skulle til bryllup og hun skulle passes  ude så jeg stoppede langsomt men da hun var 10 1/2 måned var det slut, o

Jg der gad hun faktisk heller ikke mere...

2. gang stoppede jeg da han var 9 1/2 måned, han sagde selv fra og så skulle vi også til fest så igen han skulle passes....

Havde begge gange regnet med jeg ville amme et sted imellem 9-12 mdr....

hvad er det der gør at din grænse går ved de 6 mdr ??

Hos mig er grænsen nok 12 mdr + og derefter...

okay.. det er også rimelig lang tid..

Jamen først og fremmest er jeg ikke helt vild med tanken om at skulle amme, jeg kan ikke rigtig forklarer hvorfor men der er bare et eller andet over det som jeg ikke er så glad for.. Mine bryster er allerede begyndt at "mælke til" og jeg synes slet ikke det er dejligt mere ulækkert ? .. Men det hele ændre sig nok når den lille er kommet ud.. Jeg synes et halvt år er passende for mig, fordi jeg ellers ville have det dårligt med at barnet nærmest selv pakkede brystet ud og suttede .. hehe.. Misforstå mig ikke! Men det kan jo være det hele ændre sig til den tid.. Synes allerede nu det virker som om at folk ammer i noget mere tid end et halvt år, så det påvirker lidt min holdning..

Anmeld

11. februar 2010

Sara.

Risen skriver:

orh okay.  hehe en mælkedranker så lærte jeg også et nyt ord i dag ..  Okay, det lyder ikke helt som om man selv kan planlægge sin amning altid, det er nok mere barnet der planlægger den..

Tror man kan have mange fine idéer til hvordan man vil have det skal være, men man bliver nødt til at se hvad der fungerer for en selv og ikke mindst ens barn........

Jeg går med mange tanker angående amning og mit næste barn (har termin 26 marts).... overvejdede kort slet ikke at amme fordi jeg synes det var så hårdt til slut at hun bare ikke ville spise grød osv.....

-Men jeg har valgt at amme og så må jeg tage det som det kommer.... det jo et helt andet barn der kommer til verden og slet ikke sikkert at det også bliver en "mælkedranker"......

Anmeld

11. februar 2010

kiroo

jeg ammede første gang til hun var 1½ år. min grænse gik også ved et år, men min datter var også mælkedranker, hun fik dog grød fra hun var 4 mdr. og efter 7 mdr. var det for det meste kun når hun skulle sove eller hvis hun vågnet om natten.. lige før hun blev et år og jeg var lige ved at trappe ned. blev hun syg med maven og ville ikke have andet end bryst. og da jeg havde Rigtig meget mælk, til hele opgangen, syntes lægerne at jeg skulle give hende det hun ville have. og da jeg så skulle stoppe have jeg stadig vildt meget mælk, og så fik jeg to piller af lægen til 170kr. som skulle stoppe mælken. hvilket nok også var tilfældet, men det gør også at der kommer noget i mælken som de ikke må få.. så syntes depiller var lidt fup. så kun jeg jo bare selv taget en kold tyrker.

her anden gang er min datter nu 4mdr. og jeg ammer stadig, men hun får mme oggrød ved siden af, og i dag skal vi prøve noget nyt, så hun ikke vågner 5 gange om natten, tror ikke min mælk mætter nok.. så regner med der ikke gå så længe før det er slut, syntes heller ikke det er så hyggeligt. hun er for urolig.
kitt med keshia på 5 år ogkeira på 4 mdr.

Anmeld

11. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hej smukke

Jeg ammede Mathilde fuldt ud de første 4 måneder, derfter stoppede jeg fra den ene dag til den anden. Havde det egentligt sådan, at nu var hun ved at være så "stor", og begyndte at spise andet mad også. Jeg var faktisk også selv ved at være lidt træt af at amme.

Denne gang regner jeg med at amme 4-5 mdr. igen. Tanken om at amme længere tid bryder jeg mig ikke om.

Anmeld

11. februar 2010

Vidunderligeunger

Hejsa... Jeg regner med at amme et halvt års tid alt efter om det er en mælkedranker jeg får, eller hvad det er.. Synes tanken om længere tid er lidt underlig på en eller anden måde... 

Anmeld

11. februar 2010

Knudsen

Første gang ammede jeg indtil hun var 5½ mdr. Hun kom i dagpleje da hun var 6 mdr og jeg ville gerne stoppe helt inden. Jeg synes at man er meget tæt forbundet med sit barn når man ammer.. Som om at navlestrengen bare er flyttet til brysterne, hvis I forstår.. Der trappede jeg stille og roligt ud af det..

Her anden gang ammede jeg indtil vores søn blev 6 mdr, han ødelagde mig og efter 14 dage med smerter, var det bare slut fra min side. Jeg magtede ikke at skulle turen igennem fra ammestart igen.. Denne gang fik jeg piller for at stoppe, da jeg ikke kunne overskue nedtrapning..

For mig er det okay, at mange ammer til ca. 1-1½ år, men for mig er 6 mdr en fin alder til at stoppe..

Jeg nyder den tætte kontakt mellem mor og barn, mens jeg ammer. Men er meget blufærdig og nyder ikke at amme offentligt. Når de når ca 5-6 mdr alderen synes jeg at de små får lidt svært ved at koncentrere sig om måltidet og jeg har hadet alle de nysgerrige blikke og kommentarer fra tilskuer, når babyen har travlt med alt andet end at spise..

Selvom at jeg er meget blufærdig synes jeg at MM er det bedste jeg kan give mit barn, og "ofre" mig gerne for barnets skyld..

Anmeld

11. februar 2010

Lise

Jeg ammede min første i 7½ mdr. Han fik grød/mos fra han var fire mdr, men han kunne så godt lide mælken... Det var mig der stoppede det da han var 7½ mdr, da jeg ikke orkede at han var SÅ afhængig af mig ved puttetid længere (han nægtede flasken), så jeg tog nogle piller for at stoppe produktionen. Det virkede med det samme. Med det samme jeg ikke havde mælk længere, havde han dog ingen problemer med at skulle tage en flaske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.