Hvornår stoppede du med at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Risen

BlyViol skriver:

Hejsa... Jeg regner med at amme et halvt års tid alt efter om det er en mælkedranker jeg får, eller hvad det er.. Synes tanken om længere tid er lidt underlig på en eller anden måde... 

ja jeg har det på præcis samme måde ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

babyMark

Hejsa

Jeg kan godt forstå du gør dig mange tanker om det - og har lidt svært ved at glæde dig til det...det er jo noget af en teknik og noget man aldrig har prøvet før, så selvom det er helt naturligt er det også noget både mor og barn skal lære  - i samarbejde.

Jeg ammer stadig mit barn som er 7 mdr. Han bliver ammet 3-4 gange i døgnet - han sover nu igennem og får sin første tår mellem 4 og 7 om morgenen. Han får derudover 3 måltider grød.

Han er glad for al slags mad - og vil smage, smage, smage...der er tænder på vej lige om lidt, så spændt på om det så begynder at gøre ondt...så kan jeg måske godt finde på at stoppe.

Håber lidt at han selv siger fra, for jeg synes faktisk det er enormt hyggeligt - selvom han nogle gange er mere interesseret i andre ting. Det får ham også bare til at falde helt til ro....og så er han hurtig - det tager kun et par minutter og jeg kan mærke hvordan han suger det lynhurtigt! Har ikke gjort mig så mange tanker om ammestop, venter og ser hvad der sker...

Men jeg kæmpede også en kamp for overhovedet at kunne amme og i starten fik han mest flaske - så det at prøve at have en periode med problemfri amning er også bare skønt...sååååååå...

min pointe er nok bare at man kan gøre sig mange forestillinger inden, men at man kan være nødt til at revurdere det når først babyen er der. Held og lykke med det hele!

Anmeld

11. februar 2010

Honningblomst

Mine sagde selv stop...jeg havde ikke sat nogen grænse...

Anmeld

11. februar 2010

Amelia<3

Jeg ammede til Amelisa var måneder gammel, og i de 3 måneder der pumpede jeg kun, da min datter var for svag da hun blev født så kunne hun ikke rigtig tag fat...

Jeg kender en hun har ammet sin søn til han var 5 år.

Anmeld

11. februar 2010

Heidimed lea

hm Nicolaj er 20 md og jeg ammer hver morgen endnu.   jeg ved godt at han ikke behøver det mere, men det er og har altid været så problemfrit så har ikke fundet grund til at stoppe.  det er også hyggelig og min og Nicolajs tid sammen inden de store står op.

desuden har han også været meget syg og er ikke den største spiser.

jeg vil gerne stoppe inden han bliver 2 år.

Heidi

Anmeld

11. februar 2010

JustAnotherName

Min ældste datter var ½ flaskebarn og ½ ammebarn.
Hende ammede jeg til hun var 5 måneder gammel. Så syntes jeg ikke jeg havde nok til at det kunne svare sig at amme hende mere. Hun var på det tidspunkt også mere og mere flaskebarn. Så det var sådan det måtte være.

Med nummer to, tog det mig 6 UGER at få amningen til at fungere ordentligt. det var hårdt !! Og jeg knoklede ikke min røv i laser og græd alle de tårer, for at stoppe igen efter et par måneder.....
Hun er 8 måneder gammel nu, og bliver stadig ammet til natten.
Resten af tiden spiser hun alt muligt andet.
Men om aftenen når hun puttes + i løbet af natten, får hun stadig bryst.

Jeg ved ikke helt, hvornår det skal stoppe. Det må tiden vise....

Anmeld

11. februar 2010

LotteGabriella

Risen skriver:

Spørgsmålet har sikkert været der før men stiller det altså igen fordi jeg synes at folk har så forskellige meninger til amning.. Jeg kender en der ammede til hendes barn var 1 år, og det ville jeg personligt ikke selv.. her går grænsen ved et halvt år. Men hvornår stoppede i ? eller havde planer om at stoppe? og til dem som ikke har født endnu hvornår har i planlagt at stoppe?

Knus

Jeg ville gerne ha' ammet Daniella til hun var 6 mdr., men efter 2 mdr., kunne hun ikke suge mere mælk ud, så det gav sig selv

Anmeld

11. februar 2010

sandra-t

jeg ammedee valdemar til han var 6 mdr. til sidst ville han kun ta imod det ene bryst og lå og skreg da det ikke gik hurtig nok efter hans smag. havde ofte ondt i brysterne som en ballon der var ved at sprænge.. av av. så måtte stoppe det med piller og en stram sports bh. i 1-2 uger før det stoppede. men ja der spiste han også grød og fik ellers modermælks erstatning så det gik fint.

Anmeld

11. februar 2010

Mussen2

Min datter er 8 mdr. jeg ammer hende stadig - dog kun et par gange i døgnet. Jeg har tænkt mig at blive ved indtil hun er 1 år (som anbefalingerne siger ) eller hun selv siger stop.

Hun har endnu ikke fået tænder og jeg synes det giver en dejlig nærhed at amme. Og så slipper jeg for det natteroderi, da jeg ammer hende liggende/sovende.

Jeg synes flasken er besværlig.

Anmeld

11. februar 2010

vatten

Jeg ammede Mathias til han var 6 mdr. Det var planlagt at stoppe, når han blev 6 mdr, da jeg var alene med ham og gerne ville have ham passet ude, når han begyndte at spise andet end mælk. 

Jeg brød mig ikke om at amme overhovedet, så ved et evt. næste barn, vil jeg også kun amme 6 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.