Hejsa
Jeg kan godt forstå du gør dig mange tanker om det - og har lidt svært ved at glæde dig til det...det er jo noget af en teknik og noget man aldrig har prøvet før, så selvom det er helt naturligt er det også noget både mor og barn skal lære - i samarbejde.
Jeg ammer stadig mit barn som er 7 mdr. Han bliver ammet 3-4 gange i døgnet - han sover nu igennem og får sin første tår mellem 4 og 7 om morgenen. Han får derudover 3 måltider grød.
Han er glad for al slags mad - og vil smage, smage, smage...der er tænder på vej lige om lidt, så spændt på om det så begynder at gøre ondt...så kan jeg måske godt finde på at stoppe.
Håber lidt at han selv siger fra, for jeg synes faktisk det er enormt hyggeligt - selvom han nogle gange er mere interesseret i andre ting. Det får ham også bare til at falde helt til ro....og så er han hurtig - det tager kun et par minutter og jeg kan mærke hvordan han suger det lynhurtigt! Har ikke gjort mig så mange tanker om ammestop, venter og ser hvad der sker...
Men jeg kæmpede også en kamp for overhovedet at kunne amme og i starten fik han mest flaske - så det at prøve at have en periode med problemfri amning er også bare skønt...sååååååå...
min pointe er nok bare at man kan gøre sig mange forestillinger inden, men at man kan være nødt til at revurdere det når først babyen er der. Held og lykke med det hele!
Anmeld