Hvornår stoppede du med at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.239 visninger
48 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

Risen

Spørgsmålet har sikkert været der før men stiller det altså igen fordi jeg synes at folk har så forskellige meninger til amning.. Jeg kender en der ammede til hendes barn var 1 år, og det ville jeg personligt ikke selv.. her går grænsen ved et halvt år. Men hvornår stoppede i ? eller havde planer om at stoppe? og til dem som ikke har født endnu hvornår har i planlagt at stoppe?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Risen

ups ! Og hvorfor ? begrund gerne ..

Anmeld

11. februar 2010

Sara.

Jeg ammede Lærke fra hun blev født til hun var 9 mdr.... fuldt..... og stoppede derefter..... også fuldt.......

Anmeld

11. februar 2010

Risen

lærkes_mor skriver:

Jeg ammede Lærke fra hun blev født til hun var 9 mdr.... fuldt..... og stoppede derefter..... også fuldt.......

okay . hvorfor 9 måneder ? .. Havde du planlagt det inden eller ?

Anmeld

11. februar 2010

Karo

Risen skriver:

Spørgsmålet har sikkert været der før men stiller det altså igen fordi jeg synes at folk har så forskellige meninger til amning.. Jeg kender en der ammede til hendes barn var 1 år, og det ville jeg personligt ikke selv.. her går grænsen ved et halvt år. Men hvornår stoppede i ? eller havde planer om at stoppe? og til dem som ikke har født endnu hvornår har i planlagt at stoppe?

Knus

Jeg ammede Marcus til han var 7 måneder. De sidste par måneder ammede jeg kun om natten, men efter de 7 måneder siger de kloge at børn sagten kan sove igennem uden mad. Så derfor stoppede jeg og ganske rigtigt kunne han sagtens sove igennem uden at blive ammet.

Anmeld

11. februar 2010

Lone Jakobsen

ved Rasmus stoppede jeg stille og roligt var han var omkring 4½ mdr, fordi han fik tænder, og derfor bed mig.

Anmeld

11. februar 2010

Sara.

Risen skriver:

okay . hvorfor 9 måneder ? .. Havde du planlagt det inden eller ?

hov havde ikke lige set du ville have begrundelse

Jamen havde tænkt at hvis jeg kunne ville jeg amme 6 mdr fuldt for derefter at trappe ned og gå over til "rigtig" mad....

Men hun ville bare hverken have grød, kartofler eller noget som helst andet - dog ville hun gerne sutte på lidt forskelligt.....

Men tiden gik og synes det var hårdt med amningen, snakkede med sundhedsplejersken nogle gange som til sidst sagde at Lærke er det man kalder en "mælkedranker"..... jep hun ville ha bryst - mælk og INTET andet.....

selvom jeg nægtede hende bryst så ville hun ikke spise noget, så til sidst blev jeg bare nødt til at stoppe fuldstændig, tror der gik et par dage, og så  begyndte hun at spise.. hun skulle også starte i vuggestue så hun kunne jo ikke leve af mig...

Men hun har aldrig spist grød.... Jo nu som 2 ½ årig spiser hun da havregrød, managrød osv... men som baby aldrig...

Så derfor ammede jeg så længe og stoppede så hurtigt.....

Anmeld

11. februar 2010

Lone Jakobsen

Karo skriver:

Jeg ammede Marcus til han var 7 måneder. De sidste par måneder ammede jeg kun om natten, men efter de 7 måneder siger de kloge at børn sagten kan sove igennem uden mad. Så derfor stoppede jeg og ganske rigtigt kunne han sagtens sove igennem uden at blive ammet.

hey du gav mig lige et svar jeg bare havde totalt glemt var nemlig kommet i tvivl om hvornår børn ku klare sig uden mad om natten

Anmeld

11. februar 2010

eirene

Ved begge mine børn har jeg stoppet efter ca. 4 måneder. Der har ikke været mælk nok. Jeg ville gerne have fortsat til ihvertfald ½ år, men det kunne jo så ikke lade sig gøre.

Anmeld

11. februar 2010

82Miraklet

1 gang ammede jeg til hun var 10 1/2 måned... vi stid og skulle til bryllup og hun skulle passes  ude så jeg stoppede langsomt men da hun var 10 1/2 måned var det slut, og der gad hun faktisk heller ikke mere...

2. gang stoppede jeg da han var 9 1/2 måned, han sagde selv fra og så skulle vi også til fest så igen han skulle passes....

Havde begge gange regnet med jeg ville amme et sted imellem 9-12 mdr....

hvad er det der gør at din grænse går ved de 6 mdr ??

Hos mig er grænsen nok 12 mdr + og derefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.