Vægttab efter fødsel - prøver lige at spørge her også :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2010

baby2010

Eva skriver:

Jeg har taget en del på med alle tre.

Nr. 1 startvægt 78kg, 103kg før fødsel, dagen efter fødsel 85 kg og da jeg var færdig med at amme ham som 10 mdr, gammel vejede jeg 87kg og tabte mig til 67kg.

Nr.2 startvægt 80kg, 96kg før fødsel dagen efter fødsel 90kg og da jeg var færdig med at amme efter 5 mdr, var vægten stadig 90 kg og jeg tabte mig så 30 kg.

Nr. 3 var startvægt 64kg og tog på til 100kg, tabte mig kun 5 kg ved fødslen og da jeg ikke ammede mere efter 6 mdr. lå jeg på 90 kilo og tabte mig 30 kilo og den vægt har jeg holdt.

Knus Eva...

Det er da helt utroligt, at du er nede på 60 - har det været meget svært? Hvor høj er du? Og hvordan har du det i din krop?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Eva skriver:

Kender det godt og lige meget hvad andre siger så ændrer det bare ikke på hvad man selv synes...jeg er ved at gå amok over de her tre kilo som jeg mener jeg er for stor...men altså, vi har jo kun en vej og det er at smide de dumme kilo.

Jeg synes nu altså du ser smuk og slank ud..

Knus.

Syntes godt nok det er svært, en del sagde jo - bare vent når du ammer - så render det af dig... hmmm ja da, prøved at spise normalt og sundt - lavde være med at spise osv. Nope de bliver hængende.

Laved en vogn til hans lift, så jeg kunne trække ham rundt i motions center. Men nåed det ikke da han blev indlagt da han var 5 uger og igen 9 uger. Derefter gik vi ture hver dag. Da jeg begyndte på arbejde har jeg lige siden haft den arm i gips on og off. Skal under kniven på onsdag - 45 min i narkose - arm i gips i 4 uger...

Anmeld

7. februar 2010

baby2010

Tina2 skriver:

Jeg tog 25 kg på første gang og 31 kg anden gang.... Helt sindssygt! Havde rigtig meget vand i kroppen begge gange....

1. gang havde jeg en uge efter fødslen tabt 15 kg og da min datter var 4 mdr havde jeg tabt alle 25 kg + 5 ekstra, så 30 kg....

2. gang havde jeg en uge efter fødslen (vejer mig aldrig før) tabt 14 kg og da min søn var 9½ mdr havde jeg smidt alle 31 kg.....

Så det tog noget længere tid 2. gang, men tror det spillede en stor rolle 1. gang at jeg havde en rigtig dårlig JM og ikke følte mig ordentlig behandlet under fødslen, så havde det ret træls efter fødslen + jeg konstant fokuserede på om jeg havde mælk nok....

Jeg tror også det psykiske spiller meget ind... Nogle spiser jo mere, når de er stressede (mig), mens det er modsat med andre. Jeg har vist ikke ret meget vand i kroppen - men jeg kan ikke passe mine ringe og mit ur. Synes det er svært at vurdere... Hvordan ved man om man har meget vand i kroppen? 

Anmeld

7. februar 2010

Honningblomst

baby2010 skriver:

Det er da helt utroligt, at du er nede på 60 - har det været meget svært? Hvor høj er du? Og hvordan har du det i din krop?

Ja, jeg synes faktisk ikke det var så svært at tabe de kilo men det er hårdt at holde, altså når man er nede så er det bare det og så ryger der let et par kilo på. Så jeg kører plus/minus tre kilo hele tiden.

Desværre så kan jeg ikke selv se at jeg er slank nok og det er desværre nok sådan det er når man har været tyk. I hvert fald er det sådan for mig, så synes egentlig hele tiden jeg er for stor.

Jeg er 165cm så jeg er ikke så høj....hvis du vil kan du se mine før og efter billeder inde i mit album...for min krop var smadret af alt den gåen op og ned i vægt.

Knus Eva...

Anmeld

7. februar 2010

baby2010

Chalala85 skriver:

Jeg tog 9 kg på, det var så meget af det dejlig vand jeg fik i kroppen... puha jeg lignede en rigtig ballon til sidst heh

Jeg tabte stort set det hele inden for 1 mrd. Men selvom jeg var på min normal vægt 58 kg så var kroppen helt ude af propotion:-) Der gik nok ca 1 år før min krop var normal i facon osv

Hvad mener du med "normal facon"? Det er ellers flot, at du kun tog 9 kg. på - bare det var mig "suk" 

Anmeld

7. februar 2010

Mathilde

Hmm jeg startede på ml. 62-63 kg og jeg tog ca. 14-15kg på... Da jeg havde født vejede jeg 72kg.. kun -5 kg! (Celina var lille - kun 2810g)

Men efter 3 mdr var jeg på min startvægt og nu godt ½ år efter er jeg nede på 57-58kg så 5-6kg mindre end da jeg blev gravid 

Jeg har ikke gjort noget for at tabe mig. Det er kommet naturligt  pga amning.. og jeg taber mig stadig stille og roligt

Anmeld

7. februar 2010

baby2010

Hjaltesmor skriver:

under fødslen: jeg tabte 3 kg lige ud (Hjalte vejede 3386) . Efter 12 dage nåede jeg min før-graviditetsvægt og havde altså tabt 9,5 kg

efter 3 måneder: havde jeg tabt 14 kg og vejede altså 5 kg mindre end før

efter 6 måneder: det vender jeg lige tilbage til, når der er gået 6 måneder, men jeg tror, jeg bliver hvor jeg er nu

Det var da underligt, at du kun tabte 3 under fødslen?! Men så hurtigt efter tabte meget mere... Har du mon hobet væske op under fødslen, eller måske har mælken vejet? Ej, jeg er da helt på bar bund haha 

Anmeld

7. februar 2010

Honningblomst

Frederic's moar skriver:

Syntes godt nok det er svært, en del sagde jo - bare vent når du ammer - så render det af dig... hmmm ja da, prøved at spise normalt og sundt - lavde være med at spise osv. Nope de bliver hængende.

Laved en vogn til hans lift, så jeg kunne trække ham rundt i motions center. Men nåed det ikke da han blev indlagt da han var 5 uger og igen 9 uger. Derefter gik vi ture hver dag. Da jeg begyndte på arbejde har jeg lige siden haft den arm i gips on og off. Skal under kniven på onsdag - 45 min i narkose - arm i gips i 4 uger...

Kan godt forstå dig...jeg tog på af at amme...og jeg havde simpelthen ikke energi til at tabe mig før drengene var over 6 mdr. Så giv det lidt tid, så tror jeg du finder gejsten og ikke mindst, sørg for en god nattesøvn, for er man træt, så er det næsten umuligt at tabe sig... og så husk at det er kosten der gør forskellen og ikke motionen

Knus..

Anmeld

7. februar 2010

baby2010

Eva skriver:

Ja, jeg synes faktisk ikke det var så svært at tabe de kilo men det er hårdt at holde, altså når man er nede så er det bare det og så ryger der let et par kilo på. Så jeg kører plus/minus tre kilo hele tiden.

Desværre så kan jeg ikke selv se at jeg er slank nok og det er desværre nok sådan det er når man har været tyk. I hvert fald er det sådan for mig, så synes egentlig hele tiden jeg er for stor.

Jeg er 165cm så jeg er ikke så høj....hvis du vil kan du se mine før og efter billeder inde i mit album...for min krop var smadret af alt den gåen op og ned i vægt.

Knus Eva...

Ja, det er nok svært at slippe sin "tykkepige" identitet helt - undskyld kunne ikke lige komme på et bedre ord. Jeg kan ikke se, at du har nogen album??

Anmeld

7. februar 2010

baby2010

LotteN skriver:

jeg tog ca 15 kg på og tabte omkring 3-4 kg da jeg havde født.. efterfølgende tabte jeg mig 12 kg på et år. så det tog sin tid, men er længere nede nu end inden jeg blev gravid - 64 kg - ønskevægten hedder 60

Horray - så mangler du kun 4 kg. Bare det var mig, jeg mangler omkring 30 kg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.