Vægttab efter fødsel - prøver lige at spørge her også :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.023 visninger
42 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

baby2010

Hej piger,

1. Hvor meget tabte du under fødslen?

2. Hvor meget havde du tabt efter 3 måneder?

3. Hvor meget havde du tabt efter 6 måneder?

Hilsen Julie 36+3 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

3drenge

Jeg tog 24 kg på var oppe på 94kg da jeg fødte, var inde på sygehuset i 3 dage, hvor jeg bare ÅD helt vildt, da jeg kom hjem havde jeg kun smidt et par kg tog mig så sammen den første mdr. , hvor jeg tabte 15 kg og har så kæmpet med de sidste 9kg, men i dag, hvor jeg vejede mig stod vægten på 70,5 YES  Så det har taget 4 mdr. 

Må "desværre" indrømme jeg hverken har motioneret eller spist frugt eller grønt, har levet af slik og kager de sidste 3mdr., men spiser så heller ikke meget andet. Ved godt det ikke er smart, men er simpelhen for meget sukkernarkoman til, at kunne lade være.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. februar 2010

baby2010

3drenge skriver:

Jeg tog 24 kg på var oppe på 94kg da jeg fødte, var inde på sygehuset i 3 dage, hvor jeg bare ÅD helt vildt, da jeg kom hjem havde jeg kun smidt et par kg tog mig så sammen den første mdr. , hvor jeg tabte 15 kg og har så kæmpet med de sidste 9kg, men i dag, hvor jeg vejede mig stod vægten på 70,5 YES  Så det har taget 4 mdr. 

Må "desværre" indrømme jeg hverken har motioneret eller spist frugt eller grønt, har levet af slik og kager de sidste 3mdr., men spiser så heller ikke meget andet. Ved godt det ikke er smart, men er simpelhen for meget sukkernarkoman til, at kunne lade være.

Ej en vild historie - jeg synes det er flot at du er nede på de 70 igen. Jeg er også oppe på 94 nu og selv om jeg er høj, så synes jeg vejen "tilbage" virker helt uoverskuelig! Men det kan åbenbart lade sig gøre - det er virkelig en trøst. Tak for din historie - og du ser jo godt ud på billederne 

Anmeld

6. februar 2010

Tina2

Jeg tog 25 kg på første gang og 31 kg anden gang.... Helt sindssygt! Havde rigtig meget vand i kroppen begge gange....

1. gang havde jeg en uge efter fødslen tabt 15 kg og da min datter var 4 mdr havde jeg tabt alle 25 kg + 5 ekstra, så 30 kg....

2. gang havde jeg en uge efter fødslen (vejer mig aldrig før) tabt 14 kg og da min søn var 9½ mdr havde jeg smidt alle 31 kg.....

Så det tog noget længere tid 2. gang, men tror det spillede en stor rolle 1. gang at jeg havde en rigtig dårlig JM og ikke følte mig ordentlig behandlet under fødslen, så havde det ret træls efter fødslen + jeg konstant fokuserede på om jeg havde mælk nok....

Anmeld

6. februar 2010

Chalala85

Jeg tog 9 kg på, det var så meget af det dejlig vand jeg fik i kroppen... puha jeg lignede en rigtig ballon til sidst heh

Jeg tabte stort set det hele inden for 1 mrd. Men selvom jeg var på min normal vægt 58 kg så var kroppen helt ude af propotion:-) Der gik nok ca 1 år før min krop var normal i facon osv

Anmeld

6. februar 2010

Hjaltesmor

under fødslen: jeg tabte 3 kg lige ud (Hjalte vejede 3386) . Efter 12 dage nåede jeg min før-graviditetsvægt og havde altså tabt 9,5 kg

efter 3 måneder: havde jeg tabt 14 kg og vejede altså 5 kg mindre end før

efter 6 måneder: det vender jeg lige tilbage til, når der er gået 6 måneder, men jeg tror, jeg bliver hvor jeg er nu

Anmeld

6. februar 2010

LotteN

jeg tog ca 15 kg på og tabte omkring 3-4 kg da jeg havde født.. efterfølgende tabte jeg mig 12 kg på et år. så det tog sin tid, men er længere nede nu end inden jeg blev gravid - 64 kg - ønskevægten hedder 60

Anmeld

7. februar 2010

baby2010

I har godt nok alle været seje til at smide en del kilo efter I har født, men gad vide om det er "normen", eller er det bare kun dem med succeshistorierne, som skriver her?

Jeg synes det er helt vildt, at nogle taber 10 kg. på at føde, mens andre taber 3 kg.!!! Hvordan mon i alverden det kan være 

Anmeld

7. februar 2010

3drenge

baby2010 skriver:

Ej en vild historie - jeg synes det er flot at du er nede på de 70 igen. Jeg er også oppe på 94 nu og selv om jeg er høj, så synes jeg vejen "tilbage" virker helt uoverskuelig! Men det kan åbenbart lade sig gøre - det er virkelig en trøst. Tak for din historie - og du ser jo godt ud på billederne 

Tak skal du have Jeg er også høj 178cm, men har alligevel været lige lovlig stor alle 3 gange. Første gang stod vægen på 102, anden gang 97 og så 94 denne gang. Det er lykkedes mig, at komme ned på de 70 hver gang, selv om jeg ikke rigtig turde håbe på det her 3 gang også. Desværre har jeg jo så en hulens masse løs hud på hele maven, det kan jeg desværre ikke gøre noget ved, men er også bare glad for, at kunne passe en str. 40 igen og ikke str.48

Held og lykke med det hele

Knus herfra

Anmeld

7. februar 2010

Corn

baby2010 skriver:

I har godt nok alle været seje til at smide en del kilo efter I har født, men gad vide om det er "normen", eller er det bare kun dem med succeshistorierne, som skriver her?

Jeg synes det er helt vildt, at nogle taber 10 kg. på at føde, mens andre taber 3 kg.!!! Hvordan mon i alverden det kan være 

Her er en knap så succesrig historie 

1. gang stoppede jeg med at veje mig, da vægten sagde 30+... Og han blev endda født 4 uger før termin

Jeg tabte sådan ca 4-5 kilo ved fødslen og resten satte sig vist bare fast da jeg manglede at smide omkring 25 kg...

2. gang tog jeg omkring 12 kg på, men de røg af i løbet af fødslen og den første tid...

inden jeg blev gravid igen, tabte jeg 12 kg ved meget træning, og da jeg stoppede med at løbe røg 2 kilo på igen, men det fandt sit faste leje ved et vægttab på 10 kg.

Nu er jeg halvvejs med nr. tre og har taget 3 kg på. Håber jeg kan holde det under 8 kg, men jeg tvivler...

Og når bebs kommer til verden, så er det på med løbeskoene igen. Og min første barsel om sommeren skal bruges på lange gåture med barnevognen og med de store på cyklerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.