Navnelisten for 2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

Sofia

Baagøe skriver:

Min datters navn ligger nr. 7 på listen, men jeg har altid vidst, at hvis jeg fik en datter skulle hun opkaldes efter forfatteren Laura Ingalls Wilder, og da det de sidste 10 år er blevet mere og mere populært, ja så er det bare sådan.

Jeg synes personligt også man kan få for specielle navne, men det er jo helt en smagssag.

K.h. Linda

Jeg er også stor Laura Ingalls fan - Laura er et smukt navn. Aura for Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Mettemus

DK skriver:

Altså.. jeg vil lige pointere at det ikke er fordi vores barn skal hedde noget "specielt/anderledes", men fordi vi vil spare det for at der er tre andre børn der hedder det samme i barnets klasse. Det er da så bøvlet, og barnet hedder jo så ikke ex. Freja når alle siger Freja BT. Så hedder barnet jo "Freja BT" til fornavn.

Det kan jeg simpelthen godt forstå! I min børnehave, folkeskoleklasse, gymklasse og unihold har der aldrig været mindre end 4 Metter. I børnehaven stavede jeg konsekvent min navn med det første bogstav i mit efternavn. Opdagede først i skolen at jeg ikke hed MetteL, men bare Mette...

Anmeld

4. marts 2010

Honningblomst

Mettemus skriver:

Det kan jeg simpelthen godt forstå! I min børnehave, folkeskoleklasse, gymklasse og unihold har der aldrig været mindre end 4 Metter. I børnehaven stavede jeg konsekvent min navn med det første bogstav i mit efternavn. Opdagede først i skolen at jeg ikke hed MetteL, men bare Mette...

Ej, hvor sødt... der var ikke så mange Eva'er da jeg var lille, men i 5 klasse kom der endelig en Eva og jeg syntes det var fantastisk ikke at være den eneste der hed Eva og på den måde skille mig ud... på min efterskole var der tre Eva'er og jeg syntes det var skønt.

Så tror faktisk mere det er vores behov som forældre end det er børnenes at give dem et specielt/ikke brugt navn..

Knus Eva B..(der var to Jesper, to Heidi og to Anders i min klasse og i den andne klasse var der 4!!!Kim..vildt..)

Anmeld

4. marts 2010

Mettemus

Eva skriver:

Ej, hvor sødt... der var ikke så mange Eva'er da jeg var lille, men i 5 klasse kom der endelig en Eva og jeg syntes det var fantastisk ikke at være den eneste der hed Eva og på den måde skille mig ud... på min efterskole var der tre Eva'er og jeg syntes det var skønt.

Så tror faktisk mere det er vores behov som forældre end det er børnenes at give dem et specielt/ikke brugt navn..

Knus Eva B..(der var to Jesper, to Heidi og to Anders i min klasse og i den andne klasse var der 4!!!Kim..vildt..)

Tror også mest det handler om forældrene. Det kan også godt blive så specielt at det er direkte synd for børnene, at det nærmest inviterer til mobning.

Men når det så er sagt, så var fire Metter i folkeskole, gym (fire Metter ud af 16 elever!!) og uni også lige i overkanten, for det betød at jeg faktisk aldrig blev kaldt Mette, men altid et eller andet. Og kan egentlig ret godt lide mit navn (som jeg ikke tror der er nogen der bliver døbt mere?).

Kender forresten kun søde Eva'er

MetteL

Anmeld

4. marts 2010

Honningblomst

Mettemus skriver:

Tror også mest det handler om forældrene. Det kan også godt blive så specielt at det er direkte synd for børnene, at det nærmest inviterer til mobning.

Men når det så er sagt, så var fire Metter i folkeskole, gym (fire Metter ud af 16 elever!!) og uni også lige i overkanten, for det betød at jeg faktisk aldrig blev kaldt Mette, men altid et eller andet. Og kan egentlig ret godt lide mit navn (som jeg ikke tror der er nogen der bliver døbt mere?).

Kender forresten kun søde Eva'er

MetteL

Mette er et godt navn...min mor ville så gerne min søster skulle hedde det for 25 år siden, men så blev hun en Ida i stedet, for det ville min søs og jeg have..

Men jeg tror måske også tit børn vil det de ikke er eller har....har man et navn mange har er det træls og omvendt, så føler man sig lidt for anderledes.

Jeg har selv givet  mine drenge ikke for brugte navne, men heller ikke vildt mærkelige eller specielle...de møder børn der hedder det, men det er ikke som Lukas, marcus, magnus, Noah og alle de der meget meget brugte navne.

Og tak.. jeg er selv fint tilfreds med Eva...tidløst..

KNus..

Anmeld

4. marts 2010

Mettemus

Eva skriver:

Mette er et godt navn...min mor ville så gerne min søster skulle hedde det for 25 år siden, men så blev hun en Ida i stedet, for det ville min søs og jeg have..

Men jeg tror måske også tit børn vil det de ikke er eller har....har man et navn mange har er det træls og omvendt, så føler man sig lidt for anderledes.

Jeg har selv givet  mine drenge ikke for brugte navne, men heller ikke vildt mærkelige eller specielle...de møder børn der hedder det, men det er ikke som Lukas, marcus, magnus, Noah og alle de der meget meget brugte navne.

Og tak.. jeg er selv fint tilfreds med Eva...tidløst..

KNus..

Synes kodeordet er "tidløst", det er en helt klar kvalitet!

Anmeld

4. marts 2010

Ina33

Jeg tænker egentlig ikke over om mine børns navne er på listen. Dog vil jeg sige at hvis de begge var i toppen, ville jeg måske føle mig en smule idéforladt...

Lidt sjovt at min datters navn er nummer 13 på pigelisten og min søns navn er også nummer 13 selvfølgelig bare på drengelisten.

Anmeld

4. marts 2010

Lulle25

Min den første Cecilie er nr 26 hun er fra 2001 og har sagt siden jeg var 8 år hvis jeg ngen sinde fik en pige skulle hun hedde Cecilie. Mathilde er nr 11 også et smukt navn synes jeg, har hverken stødt på en Cecilie eller Mathilde på nogen af stuerne, klassen hvor de har gået eller går nu. Peter står ikke på listen og han er opkaldt efter sin oldefar, elsker navnet efter min lange tilvænning og kender ingen små der hedder det. Går dog kun op i jeg synes om mine skønne børns skønne navne og ikke en pind andet. Får jeg en pige mere skal hun hedde Sofie eller Sophia.

Kh Louise

Anmeld

4. marts 2010

mortil(nichlasogmathias)

mine drenges navn er der, nichlas er nummer 32 og mathias nummer 10, vidste ikke mathias var så populært... vi var i tvivl om den lille sku hedde alexander, og det ligger nummer 12..

knus karina med to skønne drenge

Anmeld

4. maj 2010

Morsnarttil2?

Der er alligevel en stor del af os der har valgt navne fra listerne.. (De fleste dog ubevist)  Men hva.. det er jo også derfor de ligger øverst..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.