Navnelisten for 2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

Pige2009

Min datters navn ligger nr. 7 på listen, men jeg har altid vidst, at hvis jeg fik en datter skulle hun opkaldes efter forfatteren Laura Ingalls Wilder, og da det de sidste 10 år er blevet mere og mere populært, ja så er det bare sådan.

Jeg synes personligt også man kan få for specielle navne, men det er jo helt en smagssag.

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Honningblomst

Morsnarttil2? skriver:

Den nye navneliste for 2009 er kommet..

http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=3259&id=214

Synes i det er godt jeres børns navne er på eller skidt?

Begge mine pigers navne er på listen, det gør ikke mig noget, da ingen hedder det som vi kender, og heller ej nogle der hedder det i børnehavnen.. 

Min ældste søn er på og var det også da han fik sit navn... Bertrams var ikke da han fik sit og det samme med Konrad(hans navn er der heller ikke endnu men kommer nok på et tidspubkt)

Jeg må indrømme at jeg synes navne der ikke er for brugte tiltaler mig mere end dem som mange hedder...men har også læst at der bliver brugt flere og flere navne og færre og færre hedder det samme, så det er jo nok bare en tendens i tiden...at vi ikke gider det naboen gør og har

Anmeld

18. februar 2010

sarahb

vi er ikke på, det synes jeg er ret fedt...
vores søn hedder isaac
men et af vores næste drengenavne vi kan lide er på.. men som nummer 49 asger.. men tror vi har besluttet os for Gabriel til vores dreng og Alia til pige...

Anmeld

3. marts 2010

Morsnarttil2?

Ja en del delte meninger om det er fed/ufedt at navnet er på listen..

Som en af Jer skriver, synes jeg personligt også at navne kan blive FOR unikke..

Anmeld

3. marts 2010

FrkLarsen

min kommende piges navn ligger som nr 16  

Anmeld

3. marts 2010

DK

Mikkel og jeg har talt om babynavne Vi var begge helt enige om at Ida var så fantastisk til en evt. pige. Men vi har også bestemt at det ikke skal være det, da det har lagt mellem nr. 7 og 3 de sidste maaaange år. Og det er så træls for alle de ex. freja'er i Kirstines børnehave stue der hedder "store Freja"/"lille Freja"/"Freja BT" og til sidst en "Freja K". De stakkels Freja'er altså!!! Derfor er Ida no-go for os.

Vi har heldigvis fundet et andet pigenavn vi begge synes var fint, og det var endda slet ikke på listen. Så længe navnet er under en sådan 10-15 stykker er det nu længe fint synes jeg!! 

Anmeld

3. marts 2010

Vingummien

Morsnarttil2? skriver:

Den nye navneliste for 2009 er kommet..

http://www.navnesnak.dk/default.asp?nc=3259&id=214

Synes i det er godt jeres børns navne er på eller skidt?

Begge mine pigers navne er på listen, det gør ikke mig noget, da ingen hedder det som vi kender, og heller ej nogle der hedder det i børnehavnen.. 

Min knægt er nr 3 hehe EMIL

Og det genere mig slet ikke for han har sit navn fra sin oldefar

Anmeld

3. marts 2010

DK

DK skriver:

Mikkel og jeg har talt om babynavne Vi var begge helt enige om at Ida var så fantastisk til en evt. pige. Men vi har også bestemt at det ikke skal være det, da det har lagt mellem nr. 7 og 3 de sidste maaaange år. Og det er så træls for alle de ex. freja'er i Kirstines børnehave stue der hedder "store Freja"/"lille Freja"/"Freja BT" og til sidst en "Freja K". De stakkels Freja'er altså!!! Derfor er Ida no-go for os.

Vi har heldigvis fundet et andet pigenavn vi begge synes var fint, og det var endda slet ikke på listen. Så længe navnet er under en sådan 10-15 stykker er det nu længe fint synes jeg!! 

Altså.. jeg vil lige pointere at det ikke er fordi vores barn skal hedde noget "specielt/anderledes", men fordi vi vil spare det for at der er tre andre børn der hedder det samme i barnets klasse. Det er da så bøvlet, og barnet hedder jo så ikke ex. Freja når alle siger Freja BT. Så hedder barnet jo "Freja BT" til fornavn.

Anmeld

3. marts 2010

Christinahr

Eva skriver:

Min ældste søn er på og var det også da han fik sit navn... Bertrams var ikke da han fik sit og det samme med Konrad(hans navn er der heller ikke endnu men kommer nok på et tidspubkt)

Jeg må indrømme at jeg synes navne der ikke er for brugte tiltaler mig mere end dem som mange hedder...men har også læst at der bliver brugt flere og flere navne og færre og færre hedder det samme, så det er jo nok bare en tendens i tiden...at vi ikke gider det naboen gør og har

Ditto til dit sidste afsnit.

Mine er ikke på og deres navne er valgt ud fra at de ikke skulle være for spelcielle men heller ikke hedde det samme som alle andre.

Aia synes jeg dog jeg støder på flere og flere steder, men Theo er jeg stadig ikke stødt på

Anmeld

3. marts 2010

4kløver

kun to af mine er på vis kan kan sige 1½ for hun hedder Yasmin ikke  jasmin..  og om de er på er da lige meget.. de to andre var ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.