Starter IVF behandling i Februar!!! erfaringer søges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

VNB

Tjuhl skriver:

du får lige et lille nåletrick du skal finde den lille fedtdelle der sidder under navlen, man kan ligesom hive den frem (hvis den ikke kommer naturligt, hvilket er tilfældet herhjemme ) og så stik i den, så kan man virkelig stort set INTET mærke. og så tæl til ti mens du har nålen inde og træk forsigtigt ud og hele tiden holder du med den anden hånd på dellen. jep, det virker for mig og gør faktisk aldrig ondt

du skal en lidt anden IVF igennem hormonmæssigt end mig, men du havde også PCO ikke? uanset hvad ville det bare være såååå fedt at følges! for djævlen altså, det er ikke tit jeg hepper på min menstruation, men lige nu kan den bare ikke kommer hurtigt nok!!

ja det er virkelig mange penge - især ved første behandling!! den sidste behandling jeg fik betalte sygesikringen 80% procent og det var bare helt vildt billigt at købe i forhold til den første! vores læge sagde vi skulle regne med at lægge 2000 første gang

jep og jeg er også på SU, så det river lidt i lommeulden.

Tak får nåle rådet  gjorde præsis sådan og det gjorde jo bare slet ikke ondt! ingen ben i det  hehe og delen kom naturligt frem, kom ikke og sig at den bette mave delle ikke er godt for noget så

jo jeg har PCO så det kan sagtens være derfor at vores behandlinger ikke er ens. din er nok "den korte" hehe vores ekstraværelse (babyens kommende ) ligner en hel narko shop med kanylder, piller og MEGET strukturede skemaer...

Nej jeg tænkte også det samme da jeg ventede på min mens sidst... for første gang i 2 år "håbede" jeg på at den kom.... lidt ambivalent følelse!  skulle din komme nu her???

Jeg har også fået kroniker tilskud, men synes stadig det er mange penge... de næste sprøjter som vi skal købe får vi 75% på... kan man se frem til så. men ja 2000 ca passer nok meget godt... Hvad læser du så???

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

VNB

Mia Maia skriver:

Jeg kan kun sige at nåle tricken det virker (så tak for det)...

Og de første gange pev jeg lidt (læs: meget), men fandt hurtigt ud af det ikke rigtig hjalp, og så gjorde vi det til et fælles projekt, min kæreste fandt det frem hver aften og så gjorde han den klar og sad klar med spritservietter, og så blev det lidt nemmere...

Ja der er RIGTIG mange datoer at holde styr på, og man tjekker hele tiden ekstra for at være sikker på man gør det rigtigt - jeg fik sådan et skema med hjem med hvad jeg skulle gøre dag for dag, det var meget rart...

Men jeg håber altså ikke jeg skal følges med Jer...

Held og lykke med det hele, og glæder mig til at følge jer begge...

Ja trikket er godt - jeg synes slet ikke det var slemt! tværtimod, blev helt overrasket  så den side af sagen er heldigvis ikke til bekymring mere! Min kæreste stod også troligt og så på og var ivrig for at hjælpe, så han hjælper med at huske mig på det  vi har også fået meget udførlige skemaer hvor jeg bare skal afkrydse stik for stik, det er heldigvis ret overskueligt  Men ja jeg har også læst ALLE papirer med datoer igennem 117 gange og kommer helt sikkert til det mange gange endnu, man vil jo ikke gøre én eneste ting forkert!

Har du testet? eller venter du med spændingen til på mandag?

Anmeld

29. januar 2010

oo

VNB skriver:

Tak får nåle rådet  gjorde præsis sådan og det gjorde jo bare slet ikke ondt! ingen ben i det  hehe og delen kom naturligt frem, kom ikke og sig at den bette mave delle ikke er godt for noget så

jo jeg har PCO så det kan sagtens være derfor at vores behandlinger ikke er ens. din er nok "den korte" hehe vores ekstraværelse (babyens kommende ) ligner en hel narko shop med kanylder, piller og MEGET strukturede skemaer...

Nej jeg tænkte også det samme da jeg ventede på min mens sidst... for første gang i 2 år "håbede" jeg på at den kom.... lidt ambivalent følelse!  skulle din komme nu her???

Jeg har også fået kroniker tilskud, men synes stadig det er mange penge... de næste sprøjter som vi skal købe får vi 75% på... kan man se frem til så. men ja 2000 ca passer nok meget godt... Hvad læser du så???

knus

iiih hvor dejligt at du klarede nålen uden problemer i dag! man er helt stolt bagefter (og det er også sejt!)

nej, jeg tror ikke det er fordi jeg skal i den korte. eller i hvert fald så fik jeg forklaret både den lange og den korte til mødet med lægen og forskellen var kun om jeg skulle tage næsespray i nogle dage før eller ej. min behandling skulle så være: næsesprayen i vist nok en uge, gonal-f sprøjter i noget tid. scanning og Ovitrelle-sprøjten og så ægudtagning og forhåbentlig ægoplægning og så Cronine (eller hytteosten som nogle af os kalder den) - og ved den korte er det så bare minus næsespray som er den der nedregulerer i mit tilfælde. yes kunstig overgangsalder, det er jo virkelig noget at glæde sig til!

ja man ligner altså lidt en junkie! forresten...har du dine sprøjter i køleskab? så holder de nemlig længere

ja kronikertilskuddet kommer selvfølgelig også. det får man ikke ved IUI.

jeg læser litteraturvidenskab med tilvalg i Historie på Syddansk Universitet. så lige nu er jeg tilknyttet historie fakultetet, men jeg glæder mig enormt til at vende tilbage til Litteraturvidenskab på kandidaten som starter til september - altså dvs der må hjertens gerne dukker en barselsperiode op

hvad læser du?

Anmeld

29. januar 2010

VNB

Tjuhl skriver:

iiih hvor dejligt at du klarede nålen uden problemer i dag! man er helt stolt bagefter (og det er også sejt!)

nej, jeg tror ikke det er fordi jeg skal i den korte. eller i hvert fald så fik jeg forklaret både den lange og den korte til mødet med lægen og forskellen var kun om jeg skulle tage næsespray i nogle dage før eller ej. min behandling skulle så være: næsesprayen i vist nok en uge, gonal-f sprøjter i noget tid. scanning og Ovitrelle-sprøjten og så ægudtagning og forhåbentlig ægoplægning og så Cronine (eller hytteosten som nogle af os kalder den) - og ved den korte er det så bare minus næsespray som er den der nedregulerer i mit tilfælde. yes kunstig overgangsalder, det er jo virkelig noget at glæde sig til!

ja man ligner altså lidt en junkie! forresten...har du dine sprøjter i køleskab? så holder de nemlig længere

jeg læser litteraturvidenskab med tilvalg i Historie på Syddansk Universitet. så lige nu er jeg tilknyttet historie fakultetet, men jeg glæder mig enormt til at vende tilbage til Litteraturvidenskab på kandidaten som starter til september - altså dvs der må hjertens gerne dukker en barselsperiode op

hvad læser du?

hihi ja jeg var faktisk ret så stolt  især fordi jeg troede det var noget af det værste... men godt man blir klogere. det tager jo også kun 2 sek. Jeg fik afvide på apoteket at jeg skulle opbevare suprefacten ved stue temp og helst lidt mørkt... men de 2 sidste skal vist rigtig nok være kolde...

Jeg kan godt læse at mange skriver om det der næsespray.... har vi slet ikke hørt noget om... det var lige på og hårdt med nålene  men cronine skal jeg også bruge til sidst. "Hytteosten" umh lyder da lækkert

Jeg læser til sygeplejerske og har lidt over 1 år tilbage af uddannelsen, men når forhåbentlig også at gå på barsel inden jeg er færdig...  

ps. sprøjte nr. 2 er nu taget og den var heller ikke spor slem, så det er jo bare SKØNT!  

Anmeld

30. januar 2010

benthe :-)

ja så ha min mand og jeg det osse glæder os til vi skal igang her d.10/2.
så jeg for jer
benthe

Anmeld

31. januar 2010

MM1987

Nå, det lykkedes jo ikke for os denne gang...ØV...

Så nu sidder jeg og læser om nedregulering...(har også oprettet en tråd)

Efter det der næsespray (nedregulering) så skal man jo have sin mens, men jeg får jo ikke min mens af sig selv pga. af PCO??...så hvordan foregår det ligesom??

Anmeld

1. februar 2010

VNB

Mia Maia skriver:

Nå, det lykkedes jo ikke for os denne gang...ØV...

Så nu sidder jeg og læser om nedregulering...(har også oprettet en tråd)

Efter det der næsespray (nedregulering) så skal man jo have sin mens, men jeg får jo ikke min mens af sig selv pga. af PCO??...så hvordan foregår det ligesom??

Hey søde - føler virkelig med dig  og kan godt forstå du bare har behov for at se fremad nu!  jeg har været ind og svare på din tråd... håber du kan bruge lidt af det...

Skriv endlig hvis der er noget!

knus Vinni

Anmeld

1. februar 2010

VNB

Tjuhl skriver:

hvad læser du?

Hey Trine

Nå er din mens kommet????

Jeg skynder mig lige at rette en bette fejl som jeg har opdaget  Jeg lider IKKE af PCO.... havde forvækslet den med endometriose, som er det jeg har.... bare lige så vi var på det rene.... min hjerne er vist ved at være lidt forvirret over alle de forkortelser og tilstande som man kan have.... 

Har nu "kun" 8 dage tilbage i forbehandling, det går da STILLE OG ROLIGT fremad... og har heldigvis ingenting mærket til bivirkninger endnu   så det er jo meget heldigt da jeg troede at jeg selvfølgelig ville opleve allesammen...  godt at man har lov at være heldig med nogle ting trods alt

Knus Vinni.

Anmeld

1. februar 2010

oo

VNB skriver:

Hey Trine

Nå er din mens kommet????

Jeg skynder mig lige at rette en bette fejl som jeg har opdaget  Jeg lider IKKE af PCO.... havde forvækslet den med endometriose, som er det jeg har.... bare lige så vi var på det rene.... min hjerne er vist ved at være lidt forvirret over alle de forkortelser og tilstande som man kan have.... 

Har nu "kun" 8 dage tilbage i forbehandling, det går da STILLE OG ROLIGT fremad... og har heldigvis ingenting mærket til bivirkninger endnu   så det er jo meget heldigt da jeg troede at jeg selvfølgelig ville opleve allesammen...  godt at man har lov at være heldig med nogle ting trods alt

Knus Vinni.

jamen der ER virkelig også mange forkortelser og ting og sager og medicinnavne og jeg ved ikke hvad! det er til at blive rundtosset af!!

neeej, min mens er stadig bare sådan noget klatværk, det er virkelig dødirriterende. og så spurgte Søren igår "jamen, tror du måske du er gravid?" og så sad jeg der nej, det troede jeg ikke, men NU gør jeg sgu da mand! man må jo ikke bare plante den slags tanker i en forvirret kvindes hoved men alligevel så syntes jeg at der har været for meget blod til at jeg skulle være gravid, og sidste måned kom den først rigtig igang den 4. januar, selvom jeg skulle have haft den den 30., så jeg er ikke "bekymret" endnu. jeg vil bare gerne vide om jeg kan komme igang eller ej...uh, det er surt at vente på!

rigtig dejligt at du ikke har nogen bivirkninger! kan du ellers mærke nogen forskel?

når de 8 dage så er gået, skal du så ind og scannes eller hvordan og hvorledes?

sorry, jeg er sååå nysgerrig og det er så rart at følge jer andre herinde

Anmeld

1. februar 2010

VNB

Tjuhl skriver:

jamen der ER virkelig også mange forkortelser og ting og sager og medicinnavne og jeg ved ikke hvad! det er til at blive rundtosset af!!

neeej, min mens er stadig bare sådan noget klatværk, det er virkelig dødirriterende. og så spurgte Søren igår "jamen, tror du måske du er gravid?" og så sad jeg der nej, det troede jeg ikke, men NU gør jeg sgu da mand! man må jo ikke bare plante den slags tanker i en forvirret kvindes hoved men alligevel så syntes jeg at der har været for meget blod til at jeg skulle være gravid, og sidste måned kom den først rigtig igang den 4. januar, selvom jeg skulle have haft den den 30., så jeg er ikke "bekymret" endnu. jeg vil bare gerne vide om jeg kan komme igang eller ej...uh, det er surt at vente på!

rigtig dejligt at du ikke har nogen bivirkninger! kan du ellers mærke nogen forskel?

når de 8 dage så er gået, skal du så ind og scannes eller hvordan og hvorledes?

sorry, jeg er sååå nysgerrig og det er så rart at følge jer andre herinde

ja jeg kan da snart ikke holde styr på det hele mere... haha  datoer, forkortelser, præperater osv.... men det går da indtil videre

hihihi jamen lad os da HÅBE at du er gravid! det ville jo være fuldstændig fantastisk!!!! men kender det godt.... de dumme mænd altså... her da jeg ventede på min mens sidste gang gik jeg 9 dage længere end jeg plejer! og Mogens begyndte også at spørge ind til om jeg da ikke var gravid så! Så går man der og håber og tror alt muligt... men den kom jo så.... og tror måske det handlede mest om at jeg SÅ gerne ville have at den kom at min krop stressede helt vildt hvilket gjorde at den blev forsinket.... men håbet har da lov at være der!

Ja jeg skal til scanning den 9 feb. og så starter behandlingen med puregon den 10 feb (hvor du så skal have  Gonal-F) og dette tager jeg i 7 dage, så er der scanning igen og derefter den ægmodnende sprøjte og så ægudtag og tilbagelægning i løbet af 2-5 dage  kan regne mig frem til at vi i starten/midten af marts FORHÅBENTLIG har en positiv test!!!! og gevinsten skulle jo så være et novemberbarn   Iiiiiih..... har allerede alt for store forventninger  så blir en hård nedtur hvis det ikke lykkes... ved godt de på klinikken siger at man ikke må skrue forventningerne for højt op... men altså det kan man jo ikke lade vær med...  TROR PÅ DET!!!!

hehe det er helt ok at være nysgerrig! er jeg også  og ja det er nemlig rigtig spændende at følge med i alle i andres forløb! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.