Starter IVF behandling i Februar!!! erfaringer søges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2010

VNB

Tjuhl skriver:

ja jeg regner med at skulle i den lange. så det blir interessant!!

jamen så kommer vi til at følges hele vejen  Venter du bare på brevet????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

MM1987

VNB skriver:

Vil holde helt med dig i at det betyder SÅ meget at have kæresten med, og min har heldigvis støttet igennem det hele! han ville nærmest tage sprøjterne for mig hvis han kunne  Når vi har kørt hjem fra klinikken kan han også give mig referat hvilket jo er guld værd!

Nej din historie har slet ikke skræmt mig.... tværtimod! Det lyder til at de tager rigtig godt hånd om én, og det er bare rart at høre at man kan give slip på følelserne uden de synes man er en tudeprinsesse... Jeg læser selv til sygeplejerske og derfor føler jeg nogle gange at jeg da liiiige må tage mig sammen og tænke på alt det jeg har lært ang- selvbehærskelse....   MEN det er noget andet når det andgår en selv....

Blir så spændende når du skal teste i overmorgen! vil vente spændt på at høre dit svar!

Jeg skal også tage GonalIF eller Puregon i den sidste del af behandlingen... men i bund og grund tror jeg at de giver ca de samme bivirkninger.... humør svingninger går ihvertfald igen...  Jeg kan også læse mig frem til at man kan opleve bivirkninger i form af graviditets tegn... det blir da svært at skelne så.... for i realiteten er man jo "gravid" når ægget er sat op.... det skal bare lige arbejde selv det sidste stykke...

Du skal slet ikke være stærk bare fordi du snart selv er sygeplejersker...der er ingen grund til at spille helt, og som du selv skriver så er det noget andet når du selv ligger der, og så er det et meget skrøbeligt "emne" og det er de meget opmærksomme på...de synes slet ikke det var mærkeligt at jeg gik fra at joke til at tude...det er bare følelserne der er helt ude på tøjet...og hellere tude lidt og komme af med det, for så tror jeg du slapper mere af end hvis du ligger og prøver at spille tapper...

Ja jeg er også bange for hormoner snyder mig...jeg har fået crinone efterfølgende (sådan noget lotion ligende noget med progesteron i)...

Jamen der skal nok komme en opdatering herinde...

Anmeld

27. januar 2010

oo

VNB skriver:

jamen så kommer vi til at følges hele vejen  Venter du bare på brevet????

nej...vi er allerede i systemet vi har været igennem 6 IUI behandlinger i 2009 hvoraf jeg blev gravid udenfor livmoderen ved første forsøg

så jeg venter bare på min menstruation så kan jeg melde mig til. jeg har dog lige idag snakket med lægen  på klinikken som siger, at der vildt pressede derinde, så de kan ikke love mig at jeg kan komme i behandling i februar - men så kan jeg i marts ... så vi må se!

det er rigtig rart at vi er flere der er igang med behandlingerne herinde lige nu, så kan man følges og heppe på hinanden

Anmeld

27. januar 2010

Dictes mor

Tjuhl skriver:

ja jeg regner med at skulle i den lange. så det blir interessant!!

Hej Vinni,
Snak en masse med Trine (Tjuhl), hun er en af de stærkeste kvinder jeg kender. Jeg har fulgt hende siden hun mistede (havde en graviditet udenfor livmoderen) for præcis et år siden idag, og hun har været igennem alt, hvad man overhovedet kan forestille sig for at få sine egen lille troldeunge, hun er noget at det bedste at snakke med omkring følelser og frustrationer. Hun har i hvert fald lyttet mig til alle mine beklagelser sidste forår, og det selvom hun selv stod i behandlinger og skuffelser op til begge ører.

Anmeld

27. januar 2010

Dictes mor

27. januar 2010

MM1987

Majastina skriver:

Hej Vinni,
Snak en masse med Trine (Tjuhl), hun er en af de stærkeste kvinder jeg kender. Jeg har fulgt hende siden hun mistede (havde en graviditet udenfor livmoderen) for præcis et år siden idag, og hun har været igennem alt, hvad man overhovedet kan forestille sig for at få sine egen lille troldeunge, hun er noget at det bedste at snakke med omkring følelser og frustrationer. Hun har i hvert fald lyttet mig til alle mine beklagelser sidste forår, og det selvom hun selv stod i behandlinger og skuffelser op til begge ører.

Kan ikke være mere enig - Well said...

til Trine...

Anmeld

27. januar 2010

VNB

Tjuhl skriver:

nej...vi er allerede i systemet vi har været igennem 6 IUI behandlinger i 2009 hvoraf jeg blev gravid udenfor livmoderen ved første forsøg

så jeg venter bare på min menstruation så kan jeg melde mig til. jeg har dog lige idag snakket med lægen  på klinikken som siger, at der vildt pressede derinde, så de kan ikke love mig at jeg kan komme i behandling i februar - men så kan jeg i marts ... så vi må se!

det er rigtig rart at vi er flere der er igang med behandlingerne herinde lige nu, så kan man følges og heppe på hinanden

Hej igen!

Hvor er jeg ked af at høre om din graviditet udenfor livmoderen...  Det må ha været så hårdt.... og må give Majastina ret i at det er et flot og utroligt stærkt overskud du har når du samtidig med din egen frustration kan støtte og trøste andre! STORT trøstekram og klap på skulderen til dig Men NU må det da vende for dig.... er sikker på at IVF så er en bedre vej frem  må man være så fri og spørge hvad årsagen til din barnløshed er???

Men ligemeget om du starter i februar eller marts kan vi følges og støtte hinanden  Gad vide hvorfor de har så travlt netop her efter nytår... folk vil måske helst have efterårs/vinter børn???

Men ja det er da vildt spændende at vi er flere som er igang med få mdrs mellemrum! Faktisk føler jeg for første gang i 2 år at jeg ENDELIG kan snakke med nogle som FORSTÅR.... det er ubeskrivelig rart! og selvom jeg normalt ikke blir mega smigert over at folk blir gravide ønsker jeg VIRKELIG jer herinde alt muligt held og lykke!

Anmeld

27. januar 2010

oo

VNB skriver:

Hej igen!

Hvor er jeg ked af at høre om din graviditet udenfor livmoderen...  Det må ha været så hårdt.... og må give Majastina ret i at det er et flot og utroligt stærkt overskud du har når du samtidig med din egen frustration kan støtte og trøste andre! STORT trøstekram og klap på skulderen til dig Men NU må det da vende for dig.... er sikker på at IVF så er en bedre vej frem  må man være så fri og spørge hvad årsagen til din barnløshed er???

Men ligemeget om du starter i februar eller marts kan vi følges og støtte hinanden  Gad vide hvorfor de har så travlt netop her efter nytår... folk vil måske helst have efterårs/vinter børn???

Men ja det er da vildt spændende at vi er flere som er igang med få mdrs mellemrum! Faktisk føler jeg for første gang i 2 år at jeg ENDELIG kan snakke med nogle som FORSTÅR.... det er ubeskrivelig rart! og selvom jeg normalt ikke blir mega smigert over at folk blir gravide ønsker jeg VIRKELIG jer herinde alt muligt held og lykke!

vi er uforklarligt barnløse, men idag har jeg - efter et år - fået at vide at de på fertilitetsklinikken klassificere mine æggeledere som "ikke optimale". så jeg er lidt slået ud, men jeg skal jo heldigvis ikke bruge mine æggeledere i IVF'en

ja, det er spøjst at de har så travlt lige netop nu, de havde også megatravlt i august sidste år...underligt noget altså, for hvis jeg helt selv kunne bestemme ville jeg ikke have et december barn (men jeg tar 120 decemberbørn, hvis det er dem der kommer!!)

jeg har det på samme måde som dig, det er så nederen at høre om andres graviditet, men herinde er man omgivet af kvinder som man oprigtig ønsker det bedste for. og det er meget specielt! som du skriver, så føler du dig forstået fordi vi andre er i samme båd, og sådan har jeg det også! det er så rart og man kan sige ALT og dele alle symptomer og tanker og jeg ved snart ikke hvad - der bliver lystigt talt om slimhinder og sædkvalitet og udflåd og så videre og det er bare RART at det er så åbent og ærligt  folk der ikke selv har prøvet den sorg det er at være ufrivlligt barnløse, de kan slet ikke sætte sig ind i hvor svært det er og hvor meget det nogle gange fylder.

Anmeld

27. januar 2010

VNB

Tjuhl skriver:

vi er uforklarligt barnløse, men idag har jeg - efter et år - fået at vide at de på fertilitetsklinikken klassificere mine æggeledere som "ikke optimale". så jeg er lidt slået ud, men jeg skal jo heldigvis ikke bruge mine æggeledere i IVF'en

ja, det er spøjst at de har så travlt lige netop nu, de havde også megatravlt i august sidste år...underligt noget altså, for hvis jeg helt selv kunne bestemme ville jeg ikke have et december barn (men jeg tar 120 decemberbørn, hvis det er dem der kommer!!)

jeg har det på samme måde som dig, det er så nederen at høre om andres graviditet, men herinde er man omgivet af kvinder som man oprigtig ønsker det bedste for. og det er meget specielt! som du skriver, så føler du dig forstået fordi vi andre er i samme båd, og sådan har jeg det også! det er så rart og man kan sige ALT og dele alle symptomer og tanker og jeg ved snart ikke hvad - der bliver lystigt talt om slimhinder og sædkvalitet og udflåd og så videre og det er bare RART at det er så åbent og ærligt  folk der ikke selv har prøvet den sorg det er at være ufrivlligt barnløse, de kan slet ikke sætte sig ind i hvor svært det er og hvor meget det nogle gange fylder.

"ikke optimale" er da godt nok også en lidt underlig betegnelse....  men nej heldigvis betyder de ikke noget ved IVF behandling...  så du kan heldigvis skyde den bemærkning hen.... selvom jeg sagtens kan forstå at den ikke var sjov at få!

Jeg tager også hellere end gerne et december barn - bare det er FÅ et er det eneste der betyder noget, og tænk på at så kan den rigtigt være med næste jul når den er 1 år  tænkte i starten meget over om man skulle "planlægge" IVF behandling efter hvilken måned man så måske skulle føde i, men altså det kan jeg simpelthen ikke vente mere på... især hvis man skal igennem flere behandlinger...

Ja nemlig herinde kan man snakke om ALT DET som ingen andre forstår... mine forældre og min veninde (som er de eneste der ved noget) er godt nok MEGET støttende men de kan stadig ikke sætte sig 100 % ind i hvordan jeg (og min kæreste har det) har det.... hihi og ja herinde er der ingen grænser for hvilke krops-væsker der kommer på banen

tror vi allesammen har tilfælles at det hænger én langt ud af halsen hver gang en veninde eller pårørende kommer og fortæller at de er gravide.... tillykke til dem, men det eneste man tænker på er at det BURDE være en selv...  så ja det er helt underligt at man lige pludselig ønsker det for ALLE herinde  og det er jo lige netop fordi vi er i samme båd!

Anmeld

27. januar 2010

VNB

Mia Maia skriver:

Du skal slet ikke være stærk bare fordi du snart selv er sygeplejersker...der er ingen grund til at spille helt, og som du selv skriver så er det noget andet når du selv ligger der, og så er det et meget skrøbeligt "emne" og det er de meget opmærksomme på...de synes slet ikke det var mærkeligt at jeg gik fra at joke til at tude...det er bare følelserne der er helt ude på tøjet...og hellere tude lidt og komme af med det, for så tror jeg du slapper mere af end hvis du ligger og prøver at spille tapper...

Ja jeg er også bange for hormoner snyder mig...jeg har fået crinone efterfølgende (sådan noget lotion ligende noget med progesteron i)...

Jamen der skal nok komme en opdatering herinde...

Tror helt sikkert også at det er MEGET sundt at få sine følelser ud! Og hvis der er et sted hvor det er legalt må det da være på fertilitets klinikkerne  Så jeg lader min krop reagere som den nu gør....   men tror da også at man er så følelsesladet fordi man er spænt, glæder sig og fordi ens krop gennemgår en stor forandring under hormon behandling.... Min kontakt sygeplejerske kaldte det for "en kunstig overgangs alder" så det er jo ikke så underligt at man reagerer mere eller mindre voldsomt...

Glæder mig til at se dit svar på prøven om nogle dage! krydser lige ALT hvad der kan krydses!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.