Starter IVF behandling i Februar!!! erfaringer søges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.920 visninger
43 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

VNB

Hej allesammen..

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at oprette en profil herinde  Min kæreste og jeg har i 2 år forgæves forsøgt at få en bette bebs sammen... desværre fik jeg i sommeren 2009 konstateret endometriose, og derfor er vi nu blevet tilbudt IVF behandling på Skive fertilitets klinik. Vi skal igennem den lange behandling hvor jeg skal tage suprefact ca 1 mdr først.

Jeg er da liiiiidt nervøs for at skulle igennem alt det her... Alle andre omkring en blir jo gravid bare ved at kigge på deres mand, så jeg har ikke kunne undgå at føle mig lidt "anderledes"... Dog var det rart med svar på HVORFOR der ikke skete noget naturligt... Så både min kæreste og jeg GLÆDER os selvfølgelig helt vildt til at komme igang... Men kan vi dog være de eneste som går og er nervøse, spændte, tænker over om man er blandt de heldige 42% som lykkes i første forsøg, om der er noget vi kan gøre for at forbedre vores chancer osv osv....

Mit spørgsmål til jer: Er der nogle som har erfaringer med Skive??? både ris og ros.

Hvordan har man det fysisk under behandlingen? har nogle oplevet mange bivirkninger f.eks.???

ALLE erfaringer er velkomne! Håber nogle af jer vil svare mig

Hilsen en meget spændt og nervøs første gangs IVF - Vinni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

MM1987

Hej...

Jeg fik taget æg ud for 14 dage siden, det var egentlig en IUI behandling, men pga. af overstimulering blev den konverteret til IVF, jeg har skrevet en beretning om det...den hedder "hjemme fra ægudtagning (lang, for Trines skyld)

https://www.baby.dk/debat/36416pi1/barnloeshedsbehandling/hjemme-fra-aegudtagning-lang-for-trines-skyld.aspx

Og bare rolig det er ikke en skræk beretning...ikke hvis jeg selv skal sige det i hvert fald...

Held og lykke med det - jeg går og håber at mens bliver væk, og skal have taget blodprøve mandag...

MVH Mia Maia

Anmeld

27. januar 2010

Hava

Kære VNB

Jeg er gravid efter IVF-behandling. Jeg husker vores første forsøg som skidespændende. Glæden over endelig at være igang, alle de nye ting, der sker og det store håb om, at det lykkes i første forsøg.
Det er jo en anderledes måde at blive gravid på. Så mit bedste råd er faktisk at tale meget sammen om alle de følelser, der opstår hele tiden. Og brug sider som baby.dk, hvor du kan snakke og læse om andre, der har lignende oplevelser. Det fylder nemlig meget i ens liv at være i behandling... og der er meget ventetid!! 

Ventetiden er en stor faktor. Tid mellem undersøgelser. Indtil næste scanning. Indtil man ved, om der er æg. Om der er befrugtede æg. Om ægget har sat sig fast.... Det er en ekstrem træning i at udvikle tålmodighed eller at gå gakgak (de fleste veksler vist mellem de to )

Ang. medicinen, så reagerer kvinder meget, meget forskelligt. Jeg blev IVF'et tre gange. Første gang med meget få symptomer, anden gang blev jeg meget ked af det og græd meget. Tredje gang havde jeg det fremragende. Alle variationer er næsten tænkelige. Men mit indtryk er, at personalet på fertilitetsafdelinger udemærket kender til det psykiske og fysiske pres, der kan være, når man er i behnadling - og at de er søde og omsorgsfulde at tale med. Så brug dem. Det kan være rart at få bekræftet, at man ikke er ved at blive skør eller blive syg, hvis det bare er en bivirkning, der forsvinder en uge senere.

Og så lykkes det jo for de fleste!!! Glæd dig til den besynderlige og sønne oplevelse det er, når en sygeplejerske i telefonen siger TILLYKKE - du er gravid! (Det er meget mere romantisk end det lyder! )

Held og lykke. Glæder mig til at høre, hvordan det går.

Anmeld

27. januar 2010

VNB

Mange tak for hurtigt svar!

Har læst din blog og må sige at både dig og din kæreste klarede det utrolig flot! HÅBER virkelig for jer at den er der! hvornår får i svar?

Jeg er nok "også" en meget sentimental type... tudede allerede ved forundersøgelserne  Tror bare kulminationene af flere års venten på svar giver mine følelser frit løb... så godt at min kæreste er god til at trøste og FÅ MED hvad lægen rent faktisk sagde...

Vi er direkte henvist til IVF, og netop det med at få tømt æggeblærene tænker jeg meget over... Vil dog holde med dig og alle andre i at DET ER DET VÆRD i sidste ende!

Havde du det dårligt under selve forbehandlingen, og får man også suprefact ved IUI?

Anmeld

27. januar 2010

oo

hej og rigtig hjerteligt velkommen til

jeg skal selv til at starte i IVF nu her...alt efter om de har plads til mig på klinikken lige nu, så måske kommer vi til at følges ad

der er så mange søde kvinder herinde, der er villige til at svare på ALLE de spørgsmål man har omkring behandlingerne, det er jeg selv utrolig taknemmelig over, for det gør det alt andet lige en lille smule lettere at skulle igennem

Anmeld

27. januar 2010

MM1987

VNB skriver:

Mange tak for hurtigt svar!

Har læst din blog og må sige at både dig og din kæreste klarede det utrolig flot! HÅBER virkelig for jer at den er der! hvornår får i svar?

Jeg er nok "også" en meget sentimental type... tudede allerede ved forundersøgelserne  Tror bare kulminationene af flere års venten på svar giver mine følelser frit løb... så godt at min kæreste er god til at trøste og FÅ MED hvad lægen rent faktisk sagde...

Vi er direkte henvist til IVF, og netop det med at få tømt æggeblærene tænker jeg meget over... Vil dog holde med dig og alle andre i at DET ER DET VÆRD i sidste ende!

Havde du det dårligt under selve forbehandlingen, og får man også suprefact ved IUI?

Det er også derfor jeg synes det er vigtigt at have kæresten med, da de tit er bedre til ikke at fordreje det lægen sagde, jeg tror vi kvinder har det med at tillægge det følelser der egentlig ikke var der...

Jamen jeg skal teste fredag selv, selvom de har sagt jeg først kan teste mandag morgen inden blodprøven...så det er meget tæt på, og jeg håber ikke mens er på vej...

Jeg fik pergotime og gonal-f og noget der skulle forhindre ægløsning for tidligt, men det er ikke traditionel behandling op til IVF - jeg har fået ret uren hud og har kunne mærke mit humør har været lidt svingende, men ellers ikke...og jo så er der en del aktivitet i underlivet som godt kan give lidt ømhed, ja fordi der er så mange ægblærer...

Håber ikke min beretning har skræmt dig...jeg kan i hvert fald sige at når jeg tænker tilbage er det ikke med rædsel overhovedet...og håber selvfølgelig ikke at jeg skal gøre det igen, men hvis jeg skal er det ikke noget jeg frygter...

Anmeld

27. januar 2010

VNB

Til Mia Maia: Ups havde lige overset at i skulle have svar på mandag, hvor er det bare spændende! Glælder mig til at høre hvad svaret bliver!  

Til Hava: Tak for svar! ja ventetiden er nemlig ENORM! tiden skal helst kunne spoles hurtigt frem.... der vil stadig gå ca 2 mdr før vi kan få svar på evt. graviditet.... det føles om 2 år! og nu HAR man jo gået og ventet i over 2 år i forvejen....  Men håber på det bedste og vi har fået af vide at en positiv indstilling kan have meget at sige  

STORT tillykke med graviditeten! Kan forestille mig at det er helt fantastisk når man får den længe ventede GODE nyhed! hvor langt henne er du?

Du har helt ret i at man her i første IVF forsøg går rundt og er helt vildt spændt! tankerne flyver rundt i hovedet, og ja denne hjemmeside har indtil videre givet mig svar på en del ting. herinde kan man også snakke med andre i samme situation, for ærlig talt så tror jeg ikke rigtig man kan sætte sig ind i det før man selv har prøvet fertilitets bahandling... men omvendt ønsker jeg heller ikke at folk skal have medlidenhed med os... det at ønske sig noget SÅ meget som man ikke bare lige kan få vil dog altid påvirke en. 

Var for ca 3 mdr siden med min veninde på sygehuset hvor hun skulle have en abort... det var nok det SVÆRESTE jeg har prøvet... hun ved godt hvad jeg skal igennem nu osv. men da jeg åbenbart var den eneste hun kunne tage med ville jeg selvfølgelig støtte hende i det... bare meget ironisk at stå der også holde hendes hånd mens hun får et MEGET uønsket barn væk, og selv stå der og ØNSKE sig et...

Glæder mig til at høre hvordan det går med den lille ønske spunk

knus Vinni

Anmeld

27. januar 2010

VNB

Tjuhl skriver:

hej og rigtig hjerteligt velkommen til

jeg skal selv til at starte i IVF nu her...alt efter om de har plads til mig på klinikken lige nu, så måske kommer vi til at følges ad

der er så mange søde kvinder herinde, der er villige til at svare på ALLE de spørgsmål man har omkring behandlingerne, det er jeg selv utrolig taknemmelig over, for det gør det alt andet lige en lille smule lettere at skulle igennem

Hej og mange tak

Håber for dig at det blir her i februar! kunne være rigtig rart at "følges" med en  Så krydser fingre for os begge to!

Ja jeg må også sige at jeg er rigtig meget positivt overrasket over de gode svar og støtte man får herinde! det var da vist kun for langsomt jeg kom herind

Skal du i den lange behandling med IVF? Glæder mig til at høre nærmere!

knus Vinni

Anmeld

27. januar 2010

oo

VNB skriver:

Hej og mange tak

Håber for dig at det blir her i februar! kunne være rigtig rart at "følges" med en  Så krydser fingre for os begge to!

Ja jeg må også sige at jeg er rigtig meget positivt overrasket over de gode svar og støtte man får herinde! det var da vist kun for langsomt jeg kom herind

Skal du i den lange behandling med IVF? Glæder mig til at høre nærmere!

knus Vinni

ja jeg regner med at skulle i den lange. så det blir interessant!!

Anmeld

27. januar 2010

VNB

Mia Maia skriver:

Det er også derfor jeg synes det er vigtigt at have kæresten med, da de tit er bedre til ikke at fordreje det lægen sagde, jeg tror vi kvinder har det med at tillægge det følelser der egentlig ikke var der...

Jamen jeg skal teste fredag selv, selvom de har sagt jeg først kan teste mandag morgen inden blodprøven...så det er meget tæt på, og jeg håber ikke mens er på vej...

Jeg fik pergotime og gonal-f og noget der skulle forhindre ægløsning for tidligt, men det er ikke traditionel behandling op til IVF - jeg har fået ret uren hud og har kunne mærke mit humør har været lidt svingende, men ellers ikke...og jo så er der en del aktivitet i underlivet som godt kan give lidt ømhed, ja fordi der er så mange ægblærer...

Håber ikke min beretning har skræmt dig...jeg kan i hvert fald sige at når jeg tænker tilbage er det ikke med rædsel overhovedet...og håber selvfølgelig ikke at jeg skal gøre det igen, men hvis jeg skal er det ikke noget jeg frygter...

Vil holde helt med dig i at det betyder SÅ meget at have kæresten med, og min har heldigvis støttet igennem det hele! han ville nærmest tage sprøjterne for mig hvis han kunne  Når vi har kørt hjem fra klinikken kan han også give mig referat hvilket jo er guld værd!

Nej din historie har slet ikke skræmt mig.... tværtimod! Det lyder til at de tager rigtig godt hånd om én, og det er bare rart at høre at man kan give slip på følelserne uden de synes man er en tudeprinsesse... Jeg læser selv til sygeplejerske og derfor føler jeg nogle gange at jeg da liiiige må tage mig sammen og tænke på alt det jeg har lært ang- selvbehærskelse....   MEN det er noget andet når det andgår en selv....

Blir så spændende når du skal teste i overmorgen! vil vente spændt på at høre dit svar!

Jeg skal også tage GonalIF eller Puregon i den sidste del af behandlingen... men i bund og grund tror jeg at de giver ca de samme bivirkninger.... humør svingninger går ihvertfald igen...  Jeg kan også læse mig frem til at man kan opleve bivirkninger i form af graviditets tegn... det blir da svært at skelne så.... for i realiteten er man jo "gravid" når ægget er sat op.... det skal bare lige arbejde selv det sidste stykke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.