EJ!! I ødelægger jeres liv, hvorfor gør i det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.305 visninger
42 svar
0 synes godt om
23. januar 2010

Heidi.

Siger folk når vi fortæller dem at vi nu i nogle år indtil vi får en større lejlighed skal sove i stuen..

Vi har valgt at Frederikke og Phillipa skal have hver deres værelse. Og nu har vi købt en lækker sovesofa.

Det værelse som vi havde er ikke meget større end der lige står en seng på 180x200 og en kommode. Så vi laver ikke andet en at sove der, har hverken kontor, computer eller noget der.

Men folk fatter ikke at vi ikke bare lader børnene sove sammen. Det kunne vi jo også sagtens for det har de gjort i 3½ år nu. Men det går bare ikke godt med det. De kan ikke enes om noget derinde og Frederikke kan godt lide stille stunde for sig selv.

Jeg undre mig bare over at folk reagere på den måde... hmm.

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2010

Bare mig..

Det er da super træls, at folk ikke kan blande sig udenom. Det er jo jeres valg. Jeg havde nok også valgt, at de skulle sove sammen, og prøve om det ikke godt kunne gå alligevel. Men det er jo jeres beslutning, og hvis det fungerer for jer, kan jeg ikke se hvorfor folk skal blande sig i det for.

Kh Marikka, der også får "poblemer", hvis vi får endnu en lille, men som bestemt ikke har tænkt sig at flytte af den grund  

Anmeld

23. januar 2010

lillemunk

Hmmm ja jeg fatter da heller ikke deres udtalelser... det ødelægger da ikke noget fordi man sover i stuen... så længe man sover sammen og nyder det.

Tror da det er meget mere ødelægende, at købe en lejlighed man ikke har råd til også gå og vende hver krone bare for at ha sit egent sove værelse.

Da pigerne og jeg flyttede for os selv efter skilsmissen. havde jeg en lejlighed på 68 kvm .Jeg sove nærmest i køkkenet,og pigerne hver deres værelse.

Syntes da bare i viser at det er jeres børn der kommer i første række.

Kan på ingen måder se i ødelægger noget.

Anmeld

23. januar 2010

Hellemor

Det er jo jer der skal bestemme hvordan tingene skal være hjemmme hos jer, og ingen andre.

Hvis det fungere bedre for jer, at børnene har hver deres værelse, så kan jeg ikke se problemet i det..

Anmeld

23. januar 2010

Diana...

Lige frem ødelægger jeres liv hold da op det kan jeg godt for stå i undre jer over. 

Jeg synes det er den rigtig beslutning i har taget. Vi sover os i stuen så Lucas kan have sit værelse og selv om han ikke bruger det så meget så nyder jeg bar vi har det værelse til ham. og her er det os kun en midlertidig løsning. 

og jeg kan slet ikke se noget problem i at sove i stuen tvært i mod synes vi faktisk det er skide hyggeligt 

Jeg synes det fed i vælger at jeres børn skal have hvert deres værelse så de ikke skændes og så din store pige kan få sin ro det er helt sikkert den eneste rigtig beslutning synes jeg.

Kram til dig.

Anmeld

23. januar 2010

Diana...

lillemunk skriver:

Hmmm ja jeg fatter da heller ikke deres udtalelser... det ødelægger da ikke noget fordi man sover i stuen... så længe man sover sammen og nyder det.

Tror da det er meget mere ødelægende, at købe en lejlighed man ikke har råd til også gå og vende hver krone bare for at ha sit egent sove værelse.

Da pigerne og jeg flyttede for os selv efter skilsmissen. havde jeg en lejlighed på 68 kvm .Jeg sove nærmest i køkkenet,og pigerne hver deres værelse.

Syntes da bare i viser at det er jeres børn der kommer i første række.

Kan på ingen måder se i ødelægger noget.

Lige præcis.

Anmeld

23. januar 2010

Honningblomst

23. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Siger folk når vi fortæller dem at vi nu i nogle år indtil vi får en større lejlighed skal sove i stuen..

Vi har valgt at Frederikke og Phillipa skal have hver deres værelse. Og nu har vi købt en lækker sovesofa.

Det værelse som vi havde er ikke meget større end der lige står en seng på 180x200 og en kommode. Så vi laver ikke andet en at sove der, har hverken kontor, computer eller noget der.

Men folk fatter ikke at vi ikke bare lader børnene sove sammen. Det kunne vi jo også sagtens for det har de gjort i 3½ år nu. Men det går bare ikke godt med det. De kan ikke enes om noget derinde og Frederikke kan godt lide stille stunde for sig selv.

Jeg undre mig bare over at folk reagere på den måde... hmm.

Kh Heidi

Det må vel være fordi det i deres liv er virkelig vigtigt at sove i soveværelse og at gjorde de ikke det så ville det ligefrem ødelægge deres liv...stakkels dem, de må da være meget sårbare...

Men du kan jo svare dem, at det da er skrækkeligt for dem hvis ikke der skulle mere til at ødelægge deres liv....og så er det da godt de ikke behøver det

Knus til dig...

Eva...som selv har fået en del latterlige kommentarer fra andre om at vi alle sover i samme rum, men det fortæller altså mere om dem der kommer med dumme bemærkninger end om mit valg...

Anmeld

23. januar 2010

Valle81

Hmm, jeg er nærmest rystet.

Hvad bilder folk sig ind

I har valgt en løsning der passer lige nøjagtig til Jer, og jeg synes det er en fed løsning. Da vi boede i vores gamle lejlighed overvejde vi nøjagtig det samme for at Asta og min bonussøn kunne få hver deres værelse. Men da vi så blev gravide besluttede vi os dog for at flytte.

Et soveværelse er en dejlig ting, men da aboslut ikke et must, hvad laver vi der, jo sover og har vores tøj. Og mht sex, privatliv og andet, ja så er det jo intet problem fordi man sover i stuen:0)

Og som en anden skriver, hvorfor flytte i noget større når man har noget der fungere, og at flytte er død dyrt, og jeg vil hellere bo småt men godt og ikke skulel vende hver en 25 øre. Vi bor 3 på fuldtid og 1 hver anden weekend, og snart kommer baby og så bor vi 4 på fultid og 1 hver anden weekend, på 98 kvm i en 4 værelses:0)

Min bonussøn og vores næste barn kommer til sådan at dele værelse fordi vi har valgt at den lille ikke behøver noget for sig selv før at han bliver mindst tre.

Når folk kommer her er de målløse over at vi skal bo "5" her og at børnene ikke skal have hver sit væreslse, hvortil vi svarer: Jamen hvorfor skal vi betale 1500 kr for et ekstra værelse som vil stå tomt i næsten tre år, og så have et værelse til min bonussøn, som står tomt 11 ud af 14 dage.

Vi lever desværre i et samfund, hvor det går ud på at bo størt, flottest og dyrest, sådan sat meget på en spids

Christina

Anmeld

23. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg syntes da det er fuldstændig op til jer, hvordan I vil have jeres hjem og hvis det er sådan ligenu, at I har en mindre lejlighed, så har I det! Det er da fantastisk at I så kan indrette her så de får hver deres værelse. I sidste ende, så er et forældre sove-værelse jo 'kun' et soveværelse og ikke der hvor man er hele dagen, som børn er på deres værelse...

Jeg forstår ikke hvorfor folk bitcher over det. Det er jo jeres liv. Jeg har ikke lyst til at sove i stuen, fordi jeg i forvejen sover virkelig dårlig og har gjort det stort set hele mit liv. Men - jeg har heller ikke brug for at indrette mig sådan. Jeg fordømmer intet. Det er da skønt at kunne spare et soveværelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.