Hjerteblink i flertal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Vial

Anna-jonas skriver:

Undskyld, men bli'r nysgerrig..............Var det et diaphragma hernie, du blev født med??

Nej, det var det ikke. Det var Ompherlocele, hvor stort set alt var oppe i navlestrengen inkl. lever, nyrer osv. . Ved ikke, hvad det hedder mere end Ompherlocele.

Jeg blev kontaktet for et par år siden af en forsker, fra Panum. Hun var gået i gang med at undersøge misdannelsen, da der var en stigning i det. Dette da vi har fået flere udlændinge til DK. Det viser sig nemlig, at det kan være noget, som kommer af indavl. Mine forældre er dog ikke i familie med hinanden - ikke før de blev gift i hvert fald.

På Riget er de i dag eksperter i den misdannelse og der bliver sendt små børn fra andre lande herop for at få det lavet. I dag får barnet et lille telt på maven, og så får indvolde selv lov at falde ned i maven.

Da jeg fik det lavet, så var de inde og rode ved alle indvoldene. Derfor var der mange som døde. De fik perforeret tarme osv. Skrækkelige historier. jeg vejede 1800 gram, og var de første 24 timer af mit liv 2 gange i fuld narkose og gennemgik operationer, som de ikke troede, jeg ville klare. Præsten var tilkaldt.

Jeg er den eneste tvilling, der har overlevet. Det var virkelig mærkeligt at sidde oppe hos hende forskeren, og se listen fyldt med små krydser, som indikerede kors ud fra de navne, hvor det ikke gik.  Meget syrealistisk!

Heldvis endte det godt med mig. Jeg må dog sige, at jeg kommer i en svær situation, hvis jeg finder ud af, at jeg venter et barn med det. Det skulle dog ikke være arveligt på den facon. Forskeren udelukkede nemlig, at det var en gen/kromosonfejl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Vial

Zafir skriver:

Ja... det er jo det.

Tankerne kører også rundt i hovedet på mig. Om Idun fx virkelig er 'synsk'... Det lyder komplet idiotisk, på den ene side, men hvordan kunne hun finde på at kysse min mave et par dage INDEN jeg tog en test og sige, det hun sagde? ... Jeg VIL så gerne tro på hende.

Jeg vil også så gerne tro på alle mine venner, der siger at det nok skal gå, hvor ejg på den anden side har det sådan: Den er jo gratis. Hvis det så går galt igen, så har I jo ikke tabt noget ...

jeg VIL virkelig gerne tro og håbe og føle. Bliver abre først rigtig overbevist når jeg SER... MEd mine øjne og hvro er jeg lykkelig for scanninger!!!

Det kan jeg sagens følge dig i. Folk kan sige hvad som helst. Man kan få en midlertidig lindring, når det lige bliver sagt, men kl. 4 om natten, når man roterer som en grillkylling i sine krøllede lagner, så tæller deres ord ikke rigtigt. Der skal man have cool facts. Det får du heldigvis snart (som om det ikke føles som år i stedet for dage..suk)

Anmeld

18. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KaMa skriver:

Det kan jeg sagens følge dig i. Folk kan sige hvad som helst. Man kan få en midlertidig lindring, når det lige bliver sagt, men kl. 4 om natten, når man roterer som en grillkylling i sine krøllede lagner, så tæller deres ord ikke rigtigt. Der skal man have cool facts. Det får du heldigvis snart (som om det ikke føles som år i stedet for dage..suk)

Jeg har sku også tænkt på dig hele dagen...

Men ja, vi glæder os til flere scanninger

Sov godt.

Anmeld

18. januar 2010

Vial

Zafir skriver:

Jeg har sku også tænkt på dig hele dagen...

Men ja, vi glæder os til flere scanninger

Sov godt.

Nat nat til dig også.

Fra en anden Scannings-junkie

Anmeld

18. januar 2010

Diana...

Ej hvor vild STORT DOBBELT TILLYKKE med de 2 pommes hvor er det skønt 

Anmeld

19. januar 2010

Winnie

Stort tillykke med de 2 blink , hvor er det vildt, både at der er 2 men også så hurtigt at du ligesom fik vendet dig til tanken om 2.

Anmeld

19. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Tillykke, hvor er det fedt! wow !!! Tvillinger, mmmm stort ! STORT kram herfra , sabrina 33+6

Anmeld

19. januar 2010

Vial

Winnie skriver:

Stort tillykke med de 2 blink , hvor er det vildt, både at der er 2 men også så hurtigt at du ligesom fik vendet dig til tanken om 2.

He he - så meget har jeg heller ikke vænnet mig til det endnu. Sov kun 4 timer i nat, og er tæt på at besvime i dag. Er i så meget søvn underskud, men kan slet ikke finde ro. Jeg er i chok

Jeg har dog vænnet mig til, at de to er meget velkomne. Detaljerne omkring det kan dog godt holde mig vågen... pyhhh!

Hvordan kommer jeg i Netto? Hvem skal støvsuge, når jeg er stor som et hus? Hvad gør jeg, når babyer skriger i kor midt om natten og jeg kun har to arme? Pyhhh..

Anmeld

19. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KaMa skriver:

He he - så meget har jeg heller ikke vænnet mig til det endnu. Sov kun 4 timer i nat, og er tæt på at besvime i dag. Er i så meget søvn underskud, men kan slet ikke finde ro. Jeg er i chok

Jeg har dog vænnet mig til, at de to er meget velkomne. Detaljerne omkring det kan dog godt holde mig vågen... pyhhh!

Hvordan kommer jeg i Netto? Hvem skal støvsuge, når jeg er stor som et hus? Hvad gør jeg, når babyer skriger i kor midt om natten og jeg kun har to arme? Pyhhh..

Jeg har også tænkt over dig

Altså 2 arme kan løses med slynger Man kan godt sætte en på hver side, så har du stadig armene fri. Heldigvis har du 2 babser og det er jo godt.

Jeg tror nok at der er (uden at blive hængt op på det) noget er tvillinge-ekstra-hjælp, når de er små, fra kommunen. Altså en hjemmehjælpler eller noget i den stil. Det er i hvertfald værd at undersøge...

Også MÅ du få forhøjet børnetilskud, når der er 2... Altså jeg ved godt at du ikke får forsørger tilskud, fordi du er selvvalgt... TOTALT DUM REGEL I øvrigt... Men altså - forhøjet burde du få, når der er 2 på én gang

Det er da lidt løsninger!!

Anmeld

19. januar 2010

DK

Tillykke!! Ejj hvor vildt!! Jeg glæder mig til at følge dig og dine unger!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.