Kontanthjælp, hvad sker der når ens barsel slutter???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Honningblomst

Ayasmor skriver:

Hvad hjælper det at søge fra dag et af, når ventelisterne er efter børnenes fødselsdato, og ikke hvornår de er skrevet op?

Det hjælper her...!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

hc=k

Eva skriver:

En anden gang.. så søg fra dag et af....

Det ville jeg også, men jeg fik det af personlige grunde ikke gjort og pludselig skulle jeg flytte og så sagde min sundhedsplejeske at jeg først kunne når jeg havde adresse i kommunen jeg skulle have plads i..

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

Mor til David skriver:

I Århus er det efter alder, så det er sådan set lige meget hvornår man starter med at søge!

Men så skulle du måske have søgt en måned før din barsel sluttede... så er man sikker..det gjorde jeg hver gang.

Anmeld

17. januar 2010

hc=k

Mor til David skriver:

Jeg fik at vide det var fra samme dag, da jeg var nede for at høre om jeg kunne få noget hjælp efter endt uddannelse og mens jeg ventede på at overstå min ene måneds karantæne hos a-kassen; Rengøringsjob på lokalcentret... (som jeg dog endte med ikke at tage pga problemer med at aflevere David, så det betød ingen penge i to mdr...)

Jamen de kan vel ikke forvente at man bare sådan kan leve uden penge når det jo er dem selv der klokker i det. Ej fandme nej om jeg acceptere det!!

Anmeld

17. januar 2010

Ayasmor

Eva skriver:

Men så skulle du måske have søgt en måned før din barsel sluttede... så er man sikker..det gjorde jeg hver gang.

Og alligevel ikke.. TS søgte jo 3 mdr. inden, og stadig ikke fået plads før EFTER barselsslutning.. SÅ hvornår kan man lige vide sig sikker.

Anmeld

17. januar 2010

LinLin

Eva skriver:

Jeg startede med at søge da han var 7 mdr og han kom ind 1. september, dagen før han blev 1 år, præcist som jeg ønskede. Havde barsel en måned mere end det (så han kunne have en god lang indkøring) Men fik at vide hos pladsanvisningen at det var lige meget om man startede med at søge den dag han blev født, for ældre børn og søskende til børn i institutionen havde førsteret alligevel!

Anmeld

17. januar 2010

LinLin

hc=k skriver:

Jamen de kan vel ikke forvente at man bare sådan kan leve uden penge når det jo er dem selv der klokker i det. Ej fandme nej om jeg acceptere det!!

Forstår ikke lige hvad de har klokket i...?

Anmeld

17. januar 2010

hc=k

Ayasmor skriver:

Og alligevel ikke.. TS søgte jo 3 mdr. inden, og stadig ikke fået plads før EFTER barselsslutning.. SÅ hvornår kan man lige vide sig sikker.

Nej nemlig det er det jeg mener...

Anmeld

17. januar 2010

hc=k

Mor til David skriver:

Forstår ikke lige hvad de har klokket i...?

jamen kommunen mener jeg. Jeg fik afvide at jeg skulle søge 2 måneder inden barselslut og det gjorde jeg så kan de da ikke forvente at jeg bare kan arbejde når de giver mig en plads så sent. de var oplyst om at min barsel sluttede og jeg har søgte før frist

Anmeld

17. januar 2010

LinLin

hc=k skriver:

Nej nemlig det er det jeg mener...

Er det fordi du har plads i en bestemt insitution du har søgt eller har du bare fået en efter pladsgaratien?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.