Eva skriver:
Jeg tænker lidt hvordan de to ting kan hænge sammen...han har haft allergi fra han blev født og var 2½ år før han kom i behandling....mon det har kunne provokere så kraftigt at han så også fik cøliaki? Og jeg er godt nok også spændt på om hans allergi aftager, for det er så slemt og blevet værre og værre de seneste år, desværre...
Jeg tror faktisk godt at det kan påvirke hinanden. Og at det ene kan gøre det andet værre osv.
Vi var jo EKSTREMT hys med Idun, fordi hendes far er allergiker stadig og da han var barn, var han allergisk overfor de 4 almindelige kornsorter, soya og en masse andre ting. jegkan ikke engang huske det hele idag. - i hvertfald også mælk og nødder og sådan.
Samtidig er der så min intolerence. Så Iduns allergirisiko var 50% på alt og 75% på hvede... 
Derfor fik hun fx ikke hvede før hun var 2 år gammel. Hun blev også kun introduceret til 1 fødevare ad gangen, så vi kunne se, om der var noget hun reagerede på.
Heldigvis har hun ikke - endnu - vist noget, men specielt hendes far er meget bange for at der kommer noget en dag.
Det er rigtig godt for din søn, at han har en mor, der prøver at lære noget, så livet bliver lettere for ham og han ikke skal leve fuldstændig ensidigt 
Anmeld