Røremaskine....helst industrimaskine...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2010

Heidi.

Eva skriver:

Ja, det er rigtig svært....men jeg spørger bare når han skal ud og så har han egen kasse med, med mad han kan tåle og guf han kan spise og så klarer vi den på den måde...for han skal virkelig ikke føle sig mere isoleret end han gør omkring sin højde og hans energi niveau som jo altid har været meget lille...men ingen vidste hvorfor og han har fået mange nederlag på den...men godt vi ved nu...

Ja, der er nemlig en del børn der har allergier....dejligt du er en af de mødre der tager hensyn..

Stort kram...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

Honningblomst

Mia Maia skriver:

Den er nok lidt oplagt, men hvad med en kitchen aid...

Den er virkelig god, har selv en...

Den er jo lavet af metal hele vejen undtagen en lille plastic dims som skal forhindre den i at brænde sammen...der er dermed også 30 års garanti på, hvis man følger anvisningen om hvor mange gram mel man må bruge ad gangen...

Jeg synes jeg har set flere "professionelle" bruge den...

Den er ret dyr, men synes jeg har set den på tilbud i disse dage med alt muligt tilbehør...

Jeg har en veninde der arbejder i magasins bolig afd., og hun siger den er den ultimative røremakskine, men nok til private og det kan muligvis også have noget med udseendet at gøre, men den er altså god...

Håber du finder en...

Tusind tak for rådet,...jamen den lyder da også super god,...lægen sagde at hun skrev industri netop for at kommunen ikke bare fandt den billigste af den billigste som ikke kan holde så længe.

Men den der skal jeg lige ind og se på også....ved slet ikke hvordan jeg får plads til sådan et apperat...min mor har lige sat en bagemaskine af også...

Knus Eva

Anmeld

16. januar 2010

MM1987

Eva skriver:

Tusind tak for rådet,...jamen den lyder da også super god,...lægen sagde at hun skrev industri netop for at kommunen ikke bare fandt den billigste af den billigste som ikke kan holde så længe.

Men den der skal jeg lige ind og se på også....ved slet ikke hvordan jeg får plads til sådan et apperat...min mor har lige sat en bagemaskine af også...

Knus Eva

Naiij det fylder lidt...

Men jeg valgte netop kitchen aid fordi den skulle stå fremme (det er også sådan man flasher lidt)

Den kan jo fåes i mange farver, og der findes masser af tilbehør til den..så der kan laves råkost, is, pasta, hakkes kød m.m....

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Zafir skriver:

Ja... det er det der er så mega træls det hele skal være så færskt. Men man kan godt spise tomat-ketchup.

Og ja, de der hvedestivelsesprodukter uden gluten. :-S Så kan man ligesågodt æde maizena mel eller kartoffelmel. Det er stortset det samme..

Men man KAN altså godt gå på burgerbar med sine venner også tager bollerne af burgeren, Eller bestille en café burger UDEN bolle - Det gør jeg stadig. Jeg gider simptlehn ikke at spise det med bollen

Åh ja...det var da en super idé med at bestille uden bolle..eller tage med, den havde jeg ikke tænkt over.

Ketchup kan han ikke lide...der er en del som andre børn elsker som han ikke kan li, men lægen sagde det godt kunne hænge sammen med cøliakien og hans allergi..han er jo desværre også hårdt ramt af birke allergi og kryds med det også. Og så kommer der jo altid det spørgsmål fra lægerne...hvad med hans far...tja...og så stopper den der, kan bare intet vide om han har det fra den side...så frustrerende...

Knus og tak for super råd..

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Mia Maia skriver:

Naiij det fylder lidt...

Men jeg valgte netop kitchen aid fordi den skulle stå fremme (det er også sådan man flasher lidt)

Den kan jo fåes i mange farver, og der findes masser af tilbehør til den..så der kan laves råkost, is, pasta, hakkes kød m.m....

Den lyder sgu smart...hihi....må jeg se på..

Anmeld

16. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Åh ja...det var da en super idé med at bestille uden bolle..eller tage med, den havde jeg ikke tænkt over.

Ketchup kan han ikke lide...der er en del som andre børn elsker som han ikke kan li, men lægen sagde det godt kunne hænge sammen med cøliakien og hans allergi..han er jo desværre også hårdt ramt af birke allergi og kryds med det også. Og så kommer der jo altid det spørgsmål fra lægerne...hvad med hans far...tja...og så stopper den der, kan bare intet vide om han har det fra den side...så frustrerende...

Knus og tak for super råd..

Ja birke allergi er kryds allergi til hvede... Og det er godtnok træls om foråret. jeg er også tit mega ødelagt om foråret. Men det mærkelige er at jo mere min hvedeintolerence har aftalet, jo mere går min birkeallergi amok :-S

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Zafir skriver:

Ja birke allergi er kryds allergi til hvede... Og det er godtnok træls om foråret. jeg er også tit mega ødelagt om foråret. Men det mærkelige er at jo mere min hvedeintolerence har aftalet, jo mere går min birkeallergi amok :-S

Jeg tænker lidt hvordan de to ting kan hænge sammen...han har haft allergi fra han blev født og var 2½ år før han kom i behandling....mon det har kunne provokere så kraftigt at han så også fik cøliaki? Og jeg er godt nok også spændt på om hans allergi aftager, for det er så slemt og blevet værre og værre de seneste år, desværre...

Anmeld

16. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Jeg tænker lidt hvordan de to ting kan hænge sammen...han har haft allergi fra han blev født og var 2½ år før han kom i behandling....mon det har kunne provokere så kraftigt at han så også fik cøliaki? Og jeg er godt nok også spændt på om hans allergi aftager, for det er så slemt og blevet værre og værre de seneste år, desværre...

Jeg tror faktisk godt at det kan påvirke hinanden. Og at det ene kan gøre det andet værre osv.

Vi var jo EKSTREMT hys med Idun, fordi hendes far er allergiker stadig og da han var barn, var han allergisk overfor de 4 almindelige kornsorter, soya og en masse andre ting. jegkan ikke engang huske det hele idag. - i hvertfald også mælk og nødder og sådan.

Samtidig er der så min intolerence. Så Iduns allergirisiko var 50% på alt og 75% på hvede...

Derfor fik hun fx ikke hvede før hun var 2 år gammel. Hun blev også kun introduceret til 1 fødevare ad gangen, så vi kunne se, om der var noget hun reagerede på.

Heldigvis har hun ikke - endnu - vist noget, men specielt hendes far er meget bange for at der kommer noget en dag.

Det er rigtig godt for din søn, at han har en mor, der prøver at lære noget, så livet bliver lettere for ham og han ikke skal leve fuldstændig ensidigt

Anmeld

16. januar 2010

Siber

Altså det vidner da virkelig om uvidenhed...tror du på en læge ville søge en sådan maskine hvis ikke det var nødvendigt...en industrimaskine skal ælte en ½ time!!!!!! for at brødet kan spises...så nej, jeg kan ikke bare lige ælte det....det er jo for pokker derfor jeg skal have en sådan maskine....bliver altså virkelig skuffet over sådan en udmelding som din, men tænker du ikke lige tænker før du skriver.

Kommunerne giver INTET hvis ikke det er nødvendigt.!!!! Og jo, det kan sammenlignes...det er nødvendigt med mad til min søn præcis som en lam eller et menneske med andre fysiske handicap har brug for at komme rundt.

Knus Eva

For pokker da, jeg skriver jo også at du skal have en.

Håber for dig og din familie at I får en!

Jeg beklager at du tog det så nært at jeg skrev det er de særeste ting man kan søge tilskud til, virkelig ikke ment for at såre dig eller din søn! Ked af at han har fået så svær allergi. Vi har selv allergi her i familien!

Knus

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Zafir skriver:

Jeg tror faktisk godt at det kan påvirke hinanden. Og at det ene kan gøre det andet værre osv.

Vi var jo EKSTREMT hys med Idun, fordi hendes far er allergiker stadig og da han var barn, var han allergisk overfor de 4 almindelige kornsorter, soya og en masse andre ting. jegkan ikke engang huske det hele idag. - i hvertfald også mælk og nødder og sådan.

Samtidig er der så min intolerence. Så Iduns allergirisiko var 50% på alt og 75% på hvede...

Derfor fik hun fx ikke hvede før hun var 2 år gammel. Hun blev også kun introduceret til 1 fødevare ad gangen, så vi kunne se, om der var noget hun reagerede på.

Heldigvis har hun ikke - endnu - vist noget, men specielt hendes far er meget bange for at der kommer noget en dag.

Det er rigtig godt for din søn, at han har en mor, der prøver at lære noget, så livet bliver lettere for ham og han ikke skal leve fuldstændig ensidigt

Hold da op nogle odds I har mod Jer....men igen, så er det jo virkelig godt at I gør så meget...og det ser ud til at lykkedes.

havde jeg bare vidst hvad jeg ved nu,...så var Jeppe ammet min 6-8 mdr. uden noget andet mad og hvede var også holdt væk i laaaaaang tid.

Desværre ved jeg jo ikke hvor han har det fra...eller jeg kan kun tro det er fra hans biofar, men jeg kan jo aldrig finde ud af det.

Håber at Idun slipper helt...men mon ikke hun gør det?

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.