Røremaskine....helst industrimaskine...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2010

Siber

Eva skriver:

Jeg forstå bare ikke du synes det er sært...ville du også syntes det var sært at en lam søgte en kørestol?

Nå, men jeg søger nu heller ikke selv, det er vores tilknyttede læge der gør det, netop fordi det kræver lidt at sætte sig ind i og så virker det bedre det er en læge der skriver det.

Knus..

at jeg skriver det er sært er ikke ensbetydende med at man ikke skal/kan/ok at gøre det! Jeg synes jo selvfølgelig at man skal søge/have de ting man kan få og skal have

man kan jo ikke sammenlignen det med en lam i en kørestol, altså du har jo hænder/arme (også vidt jeg ved er du i knald god form ) til at ælte brød!

Knus

ps dette er ikke en provokation af at du skal have en industrimaskine!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

Heidi.

Gud hvor er det gog perverst at de skal være så dyrt, at købe brød uden gluten. Det kan da ikke være rigtigt. Jeg var i føtex i dag og der kunne man så få nogle morgenboller. De så virkelig lækre ud og de var glutenfri.. Men de kostede 44 kr for 6 boller!!!!!!!!

Amen altså..

Jeg syntes at du helt klart skal have tilskud, lige så meget du kan få.. Man er sgu ikke selv herrer over om man kan tåle ting eller ej, og det er sgu noget svineri at tingene er SÅ dyre... øv....

Knus

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Siber skriver:

at jeg skriver det er sært er ikke ensbetydende med at man ikke skal/kan/ok at gøre det! Jeg synes jo selvfølgelig at man skal søge/have de ting man kan få og skal have

man kan jo ikke sammenlignen det med en lam i en kørestol, altså du har jo hænder/arme (også vidt jeg ved er du i knald god form ) til at ælte brød!

Knus

ps dette er ikke en provokation af at du skal have en industrimaskine!

Altså det vidner da virkelig om uvidenhed...tror du på en læge ville søge en sådan maskine hvis ikke det var nødvendigt...en industrimaskine skal ælte en ½ time!!!!!! for at brødet kan spises...så nej, jeg kan ikke bare lige ælte det....det er jo for pokker derfor jeg skal have en sådan maskine....bliver altså virkelig skuffet over sådan en udmelding som din, men tænker du ikke lige tænker før du skriver.

Kommunerne giver INTET hvis ikke det er nødvendigt.!!!! Og jo, det kan sammenlignes...det er nødvendigt med mad til min søn præcis som en lam eller et menneske med andre fysiske handicap har brug for at komme rundt.

Knus Eva

Anmeld

16. januar 2010

MM1987

Den er nok lidt oplagt, men hvad med en kitchen aid...

Den er virkelig god, har selv en...

Den er jo lavet af metal hele vejen undtagen en lille plastic dims som skal forhindre den i at brænde sammen...der er dermed også 30 års garanti på, hvis man følger anvisningen om hvor mange gram mel man må bruge ad gangen...

Jeg synes jeg har set flere "professionelle" bruge den...

Den er ret dyr, men synes jeg har set den på tilbud i disse dage med alt muligt tilbehør...

Jeg har en veninde der arbejder i magasins bolig afd., og hun siger den er den ultimative røremakskine, men nok til private og det kan muligvis også have noget med udseendet at gøre, men den er altså god...

Håber du finder en...

Anmeld

16. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Ja...ved det... vi var lige til foredrag i går bare mig og jeppe og min mor med den bedste læge indenfor området i DK...simpelthen så tryg og god behandling vi har fået og får...men der er virkelig en del i det, men synes nu det kører meget godt og Jeppe er jo heldigvis så stor at han selv tjekker det hele...

Knus..

Det værste er bare at mange af de glutenfri produkter der finde kun er lavet på majs, er hvedestivelse. Så kan det godt være at gluten er taget ud, men det smager for det første ikke særlig godt og for det andet, så virker det ulogisk for en med cølaki at spise hvedestivelse, uden gluten, eller er det bare mig?

- Fx Dr. schar er lavet på bønner og ærter og sådan nogen underlige ting.

Og der er mange slags risnudler, som også er lækre Der er sådan en pakning i thaibutikker, med en rød drage på, den er virkelig lækker og koger ikke ud. Men man skal købe de små pakninger, for det er ikke til at få fra hinanden.

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Gud hvor er det gog perverst at de skal være så dyrt, at købe brød uden gluten. Det kan da ikke være rigtigt. Jeg var i føtex i dag og der kunne man så få nogle morgenboller. De så virkelig lækre ud og de var glutenfri.. Men de kostede 44 kr for 6 boller!!!!!!!!

Amen altså..

Jeg syntes at du helt klart skal have tilskud, lige så meget du kan få.. Man er sgu ikke selv herrer over om man kan tåle ting eller ej, og det er sgu noget svineri at tingene er SÅ dyre... øv....

Knus

Ja, det er helt vildt....og meget af det smager virkelig dårligt....nej, det er ikke et valg at få en kronisk sygdom, og det er sgu synd for børn, da de jo vil få det ret svært gennem ungdommen når de er ude hos andre, skal ud og spise, til fødselsdage osv....i mange sociale sammenhænge..for danskere spiser når de hygger.

Og så er der den bekymring omkring hans vækst...er sgu ikke sjovt at være den mindste i klassen og aldrig har kunne være med til sport osv...øvøv...men han er nu en sej gut..

Knus og tak for din forståelse...

Anmeld

16. januar 2010

Heidi.

Eva skriver:

Ja, det er helt vildt....og meget af det smager virkelig dårligt....nej, det er ikke et valg at få en kronisk sygdom, og det er sgu synd for børn, da de jo vil få det ret svært gennem ungdommen når de er ude hos andre, skal ud og spise, til fødselsdage osv....i mange sociale sammenhænge..for danskere spiser når de hygger.

Og så er der den bekymring omkring hans vækst...er sgu ikke sjovt at være den mindste i klassen og aldrig har kunne være med til sport osv...øvøv...men han er nu en sej gut..

Knus og tak for din forståelse...

Selvfølgelig... Eva.. Jeg er meget forstående i sådanne sammenhæng...

Og hvor er det synd for din dreng Ja det har nemlig rigtig meget at sige når han skal ud)

Der er en pige i Frederikkes klasse, der ikke tåler æg, nødder, farvestoffer og mælk..

Det var sgu svært da vi skulle holde børnefødselsdag.. Men det lykkedes..

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Zafir skriver:

Det værste er bare at mange af de glutenfri produkter der finde kun er lavet på majs, er hvedestivelse. Så kan det godt være at gluten er taget ud, men det smager for det første ikke særlig godt og for det andet, så virker det ulogisk for en med cølaki at spise hvedestivelse, uden gluten, eller er det bare mig?

- Fx Dr. schar er lavet på bønner og ærter og sådan nogen underlige ting.

Og der er mange slags risnudler, som også er lækre Der er sådan en pakning i thaibutikker, med en rød drage på, den er virkelig lækker og koger ikke ud. Men man skal købe de små pakninger, for det er ikke til at få fra hinanden.

Ej, det skal jeg da lige prøve....

Man kan jo få en del med hvede bare uden gluten i....men så er det vel lige så trist at hav emed at gøre...virkelig næsten umuligt at få det til at smage godt, synes jeg...men han er ret glad for grønt og ked, så det er som regel rester af aftensmad han har med i skole...men ville jo gerne kunne skifte imellem forskellige ting.

I går var vi ude og spise og en grill kylling med pomfritter UDEN remoulade var det eneste han kunne spise...hmm..

KNus.

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Selvfølgelig... Eva.. Jeg er meget forstående i sådanne sammenhæng...

Og hvor er det synd for din dreng Ja det har nemlig rigtig meget at sige når han skal ud)

Der er en pige i Frederikkes klasse, der ikke tåler æg, nødder, farvestoffer og mælk..

Det var sgu svært da vi skulle holde børnefødselsdag.. Men det lykkedes..

Ja, det er rigtig svært....men jeg spørger bare når han skal ud og så har han egen kasse med, med mad han kan tåle og guf han kan spise og så klarer vi den på den måde...for han skal virkelig ikke føle sig mere isoleret end han gør omkring sin højde og hans energi niveau som jo altid har været meget lille...men ingen vidste hvorfor og han har fået mange nederlag på den...men godt vi ved nu...

Ja, der er nemlig en del børn der har allergier....dejligt du er en af de mødre der tager hensyn..

Stort kram...

Anmeld

16. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Ej, det skal jeg da lige prøve....

Man kan jo få en del med hvede bare uden gluten i....men så er det vel lige så trist at hav emed at gøre...virkelig næsten umuligt at få det til at smage godt, synes jeg...men han er ret glad for grønt og ked, så det er som regel rester af aftensmad han har med i skole...men ville jo gerne kunne skifte imellem forskellige ting.

I går var vi ude og spise og en grill kylling med pomfritter UDEN remoulade var det eneste han kunne spise...hmm..

KNus.

Ja... det er det der er så mega træls det hele skal være så færskt. Men man kan godt spise tomat-ketchup.

Og ja, de der hvedestivelsesprodukter uden gluten. :-S Så kan man ligesågodt æde maizena mel eller kartoffelmel. Det er stortset det samme..

Men man KAN altså godt gå på burgerbar med sine venner også tager bollerne af burgeren, Eller bestille en café burger UDEN bolle - Det gør jeg stadig. Jeg gider simptlehn ikke at spise det med bollen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.