Hvornår købte/køber i ind til den bette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2010

Liljesilas

Okay i er flere der har indrettet værelset og købt ind til babyen... Jeg har først lige rydet værelset fra skrammel, så jeg tror også så småt jeg vil gå igang, det er jo helt vildt hyggeligt

Jeg kan vist rolig gå igang her om 16 dage, når jeg ved kønnet

Ja din veninde skal føde i samme måned som jeg, så jeg synes også det er tidligt at have alt klar, mht ventetiden. Men hvis det passer hende bedst, er det selvfølgelig også helt fint. Jeg vil kun købe tøj, skab til tøjet og andre små ting nu her. Vi får nemlig en del penge her til april, så regner med vi køber de store ting der, og så har jeg også noget at glæde mig til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

baby2010

mayapigen skriver:

Vildt nok de slet ikke er forstående! Familien er dem der burde være mest forstående... Bare bed dem blande sig udenom så. Selvfølgelig kan du ikke holde til det samme, man kan da ikke bære rundt på sådan en mave, uden at blive træt.

Jeg har opgivet at fortælle venner/veninder der ikke er gravide eller har børn, om min graviditet. Jeg tror ikke det intressere dem så meget, når de ikke selv er det... Derfor synes jeg bland andet det er dejligt ind imellem at snakke med folk her inde.

Jamen jeg oplever det også selv, men mest af dem der er noget ældre. Altså får også de dere kommentarer - "du skal ikke spise for 2" hehe. Ikke fordi jeg gør det, men før spiste jeg næsten ingen ting, nu synes folk jeg spiser for meget hehe. Men det må være deres problem, jeg skal nok komme af med fedet bagefter!

Jeg tror det er en god taktik ikke at tale så meget om graviditeten med venner mv. De forstår det ikke og ærligt talt så tror jeg du har helt ret i, at de slet ikke interesserer sig for det.

Utroligt, at du får kommentarer i relation til hvor meget du spiser!!! Det er som om ens opførsel, når man er gravid er alle mands eje! Folk har en mening om ALT og alting, så man bliver helt bombarderet med alle mulige gode råd - som om man ikke selv ved noget i forvejen...

Min mand siger altid: "jo du skal da spise for to! Man skal bare huske, at den ene ikke er Amin Jensen" 

Anmeld

13. januar 2010

Liljesilas

baby2010 skriver:

Jeg tror det er en god taktik ikke at tale så meget om graviditeten med venner mv. De forstår det ikke og ærligt talt så tror jeg du har helt ret i, at de slet ikke interesserer sig for det.

Utroligt, at du får kommentarer i relation til hvor meget du spiser!!! Det er som om ens opførsel, når man er gravid er alle mands eje! Folk har en mening om ALT og alting, så man bliver helt bombarderet med alle mulige gode råd - som om man ikke selv ved noget i forvejen...

Min mand siger altid: "jo du skal da spise for to! Man skal bare huske, at den ene ikke er Amin Jensen" 

Hehe den var sgu god - Men du har ret, man skal ikke spise dobbelt af alt. Ihvertfald ikke hvis man ikke vil ende som ham 

Ja det er utroligt, men de er bare et helt andet sted i deres liv, så tror jeg nogle af dem er mere eller mindre ligeglad...

Anmeld

13. januar 2010

Valle81

siw84 skriver:

da de alligevel ikke må komme i bad før navlesnoren er faldet af..

Hmm, det har jeg godt nok aldrig hørt

På sygehuset kom sygeplejeskerne og spurgte om jeg ikke kunne tænke mig at bade Asta inden vi tog hjem, så de kunne vise nogle godt triks osv. Og der var navle stumpen ikke faldet af. Det gør den jo først efter 10-14 dage.

Christina

Anmeld

13. januar 2010

siw84

Valle81 skriver:

Hmm, det har jeg godt nok aldrig hørt

På sygehuset kom sygeplejeskerne og spurgte om jeg ikke kunne tænke mig at bade Asta inden vi tog hjem, så de kunne vise nogle godt triks osv. Og der var navle stumpen ikke faldet af. Det gør den jo først efter 10-14 dage.

Christina

ja men det er fordi at det jo er lige som er sår.. og så vil det jo blive blødt osv og dermed være længere tid om at hele... det er ikke fordi det er farligt de kommer i bad men har klart hørt anbefalinger om at man vasker dem med vaskeklud til stumpen er faldet af...

Anmeld

13. januar 2010

Valle81

siw84 skriver:

ja men det er fordi at det jo er lige som er sår.. og så vil det jo blive blødt osv og dermed være længere tid om at hele... det er ikke fordi det er farligt de kommer i bad men har klart hørt anbefalinger om at man vasker dem med vaskeklud til stumpen er faldet af...

Hmm, okay, jamen der findes også mange anbefalinger, men har dog aldrig hørt det:0)

Har lige spugt min kollega som har en søn på 7 mdr, og hun har heller aldrig hørt det, og ders søn blev også badet på sygehuset, og kom i bad derhjemme.:0) Selv min mandelige kollega sagde, det har de heller ikke:0)¨

Men skidt:0)

Anmeld

13. januar 2010

Bare mig..

Hej. Jeg har ikke lige læst dem alle sammen, men svarer lige alligevel

Jeg har stortset det hele hjemme nu.
Det eneste jeg mangler er sengerend, sækkestol, sokker, temperaturmåler (eller hva det hedder :p ) sengetøj og meget lidt mere.

Jeg har fået stort set alt tøjet, tremmesengen, puslebordet, barnevognen, og lidt mere Så nu er jeg næsten færdig.

Med hensyn til værelset, aå har jeg ferie i uge 7 så der går jeg igang med værelset og får det helt færdigt.

Så kom bare igang

marikka 22+6

Anmeld

14. januar 2010

siw84

Valle81 skriver:

Hmm, okay, jamen der findes også mange anbefalinger, men har dog aldrig hørt det:0)

Har lige spugt min kollega som har en søn på 7 mdr, og hun har heller aldrig hørt det, og ders søn blev også badet på sygehuset, og kom i bad derhjemme.:0) Selv min mandelige kollega sagde, det har de heller ikke:0)¨

Men skidt:0)

ja det er sjovt.. for alle mine veninder har fået det råd og det samme med min søster som har 2 børn.. men man kan jo os bare sige at det måske bare tager lidt længere for stumpen at falde af end ellers.. så det er jo ikke fordi der sker skade ved det..

Anmeld

14. januar 2010

Valle81

siw84 skriver:

ja det er sjovt.. for alle mine veninder har fået det råd og det samme med min søster som har 2 børn.. men man kan jo os bare sige at det måske bare tager lidt længere for stumpen at falde af end ellers.. så det er jo ikke fordi der sker skade ved det..

He he:0) Ja det har du ret i:0)

Der er jo også snart lige så mange anbefalinger som der er børn der kommer til verdenen:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.